Kuinka paljon sitä on sauvoista korotettu, jos kumit ei kestä? Onko ulosjoustoa jäljellä enää ollenkaan?
Entä kääntörajoittimet, siis ne kierratangon pätkät olkakappaleessa, jotka vastaa alatukivarren kuppipintaan, onko ne alkuperäisessä säädössään vai onko ruuvattu lisää kääntyvyyttä niistä? Liika kääntyvyys rasittaa kumeja myös.
Minulla on vähän vanhempi mazdarangeri, 1999 tehty ja 2000 käyttöön otettu. Nyt keväällä meni ensimmäinen ulompi kumi, kun mittarissa on vähän reilut 200 tuhatta. Toisen puolen kumi on vielä ehjä, mutta ihan viimeisillään.
Tätä on korotettu ehkä tuuman tai puolitoista sauvoista n. 6 vuotta sitten. Nyt vetarin kulma näyttää tältä, kun laitos on pyörillään. Kuvaa ottaessa maa ei ollut alla ihan tasainen, eli tämä kuvan puoli maasta oli hieman korkeammalla, ehkä 10cm. Se kallistaa koria ja runkoa hieman kuvaan nähden oikealle, joten tämä vetari on hieman jyrkemmässä kulmassa kuin toinen. Ei kuitenkaan isoa eroa.