Näytä yksittäinen viesti
Vanha 26.08.2004, 21:08
JERKKU:n Avatar
JERKKU JERKKU ei ole kirjautuneena
Konkari+++

Rekisteröitynyt: 28.01.04
Sijainti: VANTAA
Perusasetus

Ajatus kuullostaa oikein hyvältä, MUTTA olen vahvasti sitä mieltä että OY ei ole paras mahdollinen tämänkaltaiseen tarkoitukseen.
OY:n perus lähtökohta on kuitenkin voiton tavoittelu ja mahdollisten osinkojen jakaminen.
OY:n osakkeen omistaja saa pelehtiä millä tahansa tavalla haluaa vastoin yhtein laadittuja pelisääntöä, mutta on kuitenkin osakkeenomistaja. Siitä ei pääse millään eroon.
Mielestäni tuommoiselle toiminnalle olisi paras saada kasaan osuuskunta, osuuskunta soveltuu paremmin ei-tuotto hakuisen toiminnan pohjalle.
Tähan olisi viisainta kutsua koolle kaikki asiasta kiinnostuneet tahot ja pitää ensimmäinen suunnitelu palaveri. Uskoisin että ensimmäiseen palaveriin saataisiin n.30-osallistujaa, mistä karsiutuisi n.10 loppumetreillä.
Nämä jäljelle jäänneet pitäisi sitten marssia pankkiin kirjallisen suunnitelman ja mahdollisen metsätila ilmoituksen kanssa.
Pankin rahoituksella (n.20 takaajaa) tulisi sitten ostaa se tila.
Puun kaadon jälkeen lainasummaa on helppo sitten lyhentää oleellisesti.
Tulevaisuuden tulot, millä sitten hoidetaan kiinteitä kuluja muodostuisivat ns. vuosimaksuista. Osakkaat 25€/vuosi ja sopimuskäyttäjät 50€ / vuosi.
Myös hyvällä puusuunnitelmalla tulisi jatkossa tuottoa, aluetta voisi myös vuokrata kerhoille ja lehdistölle ja mille lie kuukunanmunan katselijalle.
Tuotto odotukset voisi laittaa jonnekkin 5-10% / vuosi (en tunne metsä alaa niin, että olisin varma tuon oikeellisuudesta).
Alueelle saisi myös haalittua ATV- innokkaita (niitä on varmaan 3-kertainen määrä tulevaisuudessa Offareihin nähden).
Jos joku ei noudata osuuskunnan yhteisiä sääntöjä, se voidaan juridisesti helpommin poistaa osuuskunnasta.

Tuolta pohjalta itse ajattelisin asioiden menevän parhaiten.

Tämä teoria pitää sisällään taatusti porsaanreikiä, joten kaikki kommentoimaan.

Mä luultavasti voisin olla mukana.

Cherokee 84 & wago 360cid = Cherovee8 ou jee
off road on the rocks
http://koti.mbnet.fi/off-road
Vastaa lainaten