Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kallo
Itse voin ainakin suositella volkkarin nelivetoa. En ainakaan omassa käytössä edes huomannut, että milloin haldex kytkeytyi päälle, sillä vetoa oli kyllä aina takana ja edessä kun sitä tarvittiin.
Haldexin toiminnasta täytyy huomauttaa, että nelivedon kytkeytyminen ei aina vaadi sutimista, vaan siihen riittää myös kaasupolkimen vähän reilumpi polkeminen. Joten kai tätäkin voi kutsua "jatkuvaksi nelivedoksi".
|
Mulla sama Octavia Scoutissa. Tekniikkahan on kaiten sama Skodassa kuin Volkkarissa(?), kytkee 50/50 akseleille ja olikohan 85 prosenttia mitä pystyy siirtämään pitävälle pyörälle liukkaalla.
Reilu pari vuotta ollut ajossa eikä mitään vikaa ilmennyt, kulutus n. 5litran luokkaa 2,0 TD:llä ja menee syvässäkin hangessa hienosti. Tossa Scoutissa on vielä pieni korotus ja panssarointia, kääntyvät xenonit ja tavaratilan kuormaverkot integroituna ym. Tosin tota ei taida saada enää uutena Suomessa
Ja toi on tosi kiva ajaa, hyvä ajotuntuma ja penkit (sivuttaistuki).
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/

3 Amigos-never travel alone