Näytä yksittäinen viesti
  #14  
Vanha 04.06.2013, 15:04
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PoacherEd Näytä viesti
Moi, tarttisin kovasti apua Hiluxini kanssa, pari vikaa näin alkuunsa. Kyseessä vm 90 ln110 2,4 kone, edellinen omistaja ahtanut ja muutenkin rakentanut aika huolella. Olen tasoltani aloittelija, takana on kuluvien osien vaihtoa, laakeria yms. En siis ymmärrä vastauksianne välttämättä syvällisesti Kiitoksia!

1) kampiakselin hihnapyörä väpättää. Tuo alempi siis, josta lähtee kaksi hihnaa
Eli tuossakin näkyvä osa väpättää voimakkaasti, huomasin pienen pientä liikettä jo vuosi takaperin, mutta viime talvena tuntui että väpätys on voimistunut. Koko auto täristää tyhjäkäynnillä, kierroksia annettaessa se jotenkin vakaantuu.


Riittäisiköhän hihnapyörän vaihto? Voiko akseli olla mutkalla? Mistä löytäisin ehjän hihnapyörän? Onko tällaista tullut vastaan kellään, ja mikä sen on voinut aiheuttaa?
Jos pelkästään tuo kahden hihnan pyörä vispaa, mutta se ulommainen ei niin vulkanointi pettänyt värinänvaimennuksesta, hihnapyörä uusiksi. Jos kumpikin niin tojota:n kertoma korjaus tulee sitten kyseeseen.

Polttoainevuodosta samat arvelut kuin tojota:lla, paitsi että muistan muutaman kympin tiivistesarjassa tulevan pumpun kannen tiivisteen ja akselin O-renkaan. Sai toyotan tiskiltä siis muutamalla kympillä sopivan tiivistesarjan.
Ohjeita vaihtoon löytyy netistä, ei ole paha homma jos on alkuperäinen pumppu, erittäin tärkeä asia on merkitä kaasuvivun ja akselin keskinäinen asento tarkasti. Ahtopainekellolla olevaan pumppuun on hankalampi.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten