Näytä yksittäinen viesti
Vanha 04.06.2013, 11:12
PoacherEd PoacherEd ei ole kirjautuneena
Tulokas

Rekisteröitynyt: 30.08.11
Sijainti: Jyväskylä
Perusasetus

Moi, tarttisin kovasti apua Hiluxini kanssa, pari vikaa näin alkuunsa. Kyseessä vm 90 ln110 2,4 kone, edellinen omistaja ahtanut ja muutenkin rakentanut aika huolella. Olen tasoltani aloittelija, takana on kuluvien osien vaihtoa, laakeria yms. En siis ymmärrä vastauksianne välttämättä syvällisesti Kiitoksia!

1) kampiakselin hihnapyörä väpättää. Tuo alempi siis, josta lähtee kaksi hihnaa http://forums.offipalsta.com/showthr...y%F6r%E4+hilux

Eli tuossakin näkyvä osa väpättää voimakkaasti, huomasin pienen pientä liikettä jo vuosi takaperin, mutta viime talvena tuntui että väpätys on voimistunut. Koko auto täristää tyhjäkäynnillä, kierroksia annettaessa se jotenkin vakaantuu.

Riittäisiköhän hihnapyörän vaihto? Voiko akseli olla mutkalla? Mistä löytäisin ehjän hihnapyörän? Onko tällaista tullut vastaan kellään, ja mikä sen on voinut aiheuttaa?

2) Autosta vuotaa dieseliä. Paikansin vuodon jonnekin "polttosäätelijän" kohdalle, pumpun päälle. Koitan liittää kuvan vuotokohdasta. Vuototahti on kutakuinkin "tippuva noro", pisara tai pari sekunnissa.

Voiko asialle tehdä mitään itse? Onko kyseessä joku pieni tiiviste vai isompi kalvo, täytyykö koko pumppu lyödä murenaksi vai saisiko tiivisteen itse vaihdettua? Voisiko vuotoon auttaa joku polttoaineen lisäaine, tiivisteidenkorjaaja?? Vuoto ei vaikuta voimistuvan kaasuttaessa, auton käynti on hyvä, tehoja löytyy. Ilmeisesti ehti vuotaa jonkin aikaa ennenkuin tajusin vian.

Kiitoksia paljon, pienikin apu on tarpeen. Stormatkaa ja heitelkää vapaasti, lähden pariksi päiväksi töihin, mutta koitan vastailla lisäkysymyksiin jos ehdin. Myykää lisäksi mulle uusi hihnapyörä ja jos joku osaa keskisuomessa - jyväskylän lähettyvillä laittaa hiluksia, tarttisin ehkä jeesiä ja opastusta. Maksan tietty. Ja kun tuo hihnapyörä menee vaihtoon, pitää varmaan samalla pistää kaikki hihnat uusiksi, ihan varmuuden vuoksi?
Vastaa lainaten