Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tuomo
Tää on nyt jo niin offtopikkia mutta Tapsallahan on nyt tällähetkellä mun vanha Suburban ja pienin maantiekulutus mitä oon mitannu (enkä sitä kovin usein mittaillu) on ollu 12,4l satkulle, reittinä Lahti-Kajaani. Ajonopeus oli se mikä rajotus+hiukan päälle eli satasen rajotuksella n.105km/h. Ja aika monta ohitusta tuli tehtyä. 5" korotettu, 33" renkaat, 4.10 välitykset ja auton omapaino 3670kg työkamat kyydissä (kävin vaakaamassa ennen lähtöä).
Konettahan siitä on hiplattu enemmän ja vähemmän, kampiakselin päästä tulee n. 320hp ja 700Nm.
Alle 12l maantiekulutuksiin on mahdollista päästä ainakin tolla autolla kun kaikki on kunnossa. Seka-ajossa mulla meni 14-15l.
|
Miks ne ei tehtaalla jo valmiiks näitä kun kulutukset tippuu ja tehot nousee ?? HJ:kin kuulemma turbolla ja 35" boggereilla menee alle kympin safaritelineellä ja safari varustuksella kun tehtaalta lähtiessä maantie kulutus kuitenkin ollut 12 pintaan ?? Välillä tuntuu että monella jätkällä ois ruusuinen tulevaisuus tuolla autoteollisuuden tuotekehityspuolella jos ees puolet jutuista pitäis paikkansa ? Ja meiän Grandissa keski kulutus on 10 l/100 km, pitäs varmaan lastuttaa, korottaa ja vaihtaa renkaat et tippuis :-)