Näytä yksittäinen viesti
  #25  
Vanha 01.06.2013, 10:18
kallo kallo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 30.12.12
Sijainti: Oulu, Suomi
Viestit: 278
Perusasetus

Itse voin ainakin suositella volkkarin nelivetoa. En ainakaan omassa käytössä edes huomannut, että milloin haldex kytkeytyi päälle, sillä vetoa oli kyllä aina takana ja edessä kun sitä tarvittiin.

Haldexin toiminnasta täytyy huomauttaa, että nelivedon kytkeytyminen ei aina vaadi sutimista, vaan siihen riittää myös kaasupolkimen vähän reilumpi polkeminen. Joten kai tätäkin voi kutsua "jatkuvaksi nelivedoksi".

Koneenahan volkkarin 1.9TDI on kyllä luja ja pihi ja uskaltaisin väittää, että volkkarissa on sähkövikoja hieman audia vähemmän, vaikka autot muuten ovatkin lähes samoja. (johtuu tottakai sähkölaitteiden vähemmyydestä..)

Sitten jos haluaa henkilöauton jossa on kiinteä vetosuhde, on valittava subarun 50:50 (joka ei todellakaan sitten ole polttoainetaloudellinen) tai bemarin 330xd 38:62 (99-05) Subaruthan tunnetusti on kohtuullisen luotettavia. Bemari kestää kunnollisella huollolla todella hyvin lukuunottamatta etuvetareita ja laakereita joita saat vaihdella 150-200tkm välein. Tuo kolmen litran kuutonen on todella luja ja pihi, manuaalina voi kulutus mennä jopa alle kuuden.
Vastaa lainaten