Näytä yksittäinen viesti
  #4  
Vanha 01.06.2013, 07:51
petr:n Avatar
petr petr ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.01.04
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 1.283
Perusasetus

Joo..ei kai Audia kannata ostaa jos ei halua "oikeaa" nelivetoa. Eli jos se ns. mekaaninen jatkuva neliveto keskitasauspyörästöllä on vaatimus ja siihen haluaa yhdistää dieselin niin ei jää jäljelle montaa vaihtoehtoa kun puhutaan henkilöautoista. Itsella oli sama tilanne aikoinaan ja päädyin silloin Audi A4 B7 2.0TDI Q farkkuun (200tkm olen veivannut käytännössä normihuollolla). BMW ja MB oli auttamattomasti ulkona budjetista ja valikoima on 10x pienempää mitä Audeissa, varsinkin jos joutuu noita "pikkumoottoreita" katselemaan. Ja tosiaan niiden nelivedon ratkaisu on monimutkaisempi (kun käytettyjä katselee niin rempat ei mene takuuseen). Jos vähänkin tulee matkaa enemmän niin en kyllä "oikeita" maastureita katselisi niiden suuremman löpökulutuksen vuoksi (+ samalla rajatulla budjetilla joutuu menemään vanhempiin/enemmän ajettuihin). Jos ei paljoa tule kilometrejä niin Suben bensakoneet ja neliveto on kyllä toimivaa ja siihen saa myös automaattia. Maavaraa on cittarikategoriassa ja crossoverkategoriassa yleensä eniten (Outback tai Foresteri)

Jos taas "nelivedoksi hyväksytään" ns. sähköisellä/hydraulisella kytkennällä toimivat nelivedot (eli perusratkaisu ja toiminta on etuvetoa, ja sit kun sutii niin lähtee takapää mukaan jollekkin tasolle/nopeudelle asti) niin silloinhan vaikoimaa on merkittävän paljon enemmän, sekä henkilöautoja että citymastureita. Mielenkiintoisa vaihtoehtoja olisi mm. Skodan Octavia ja Yeti (voitti mm. TM:n citymaasturvertailun) minun makuun myös, varsinkin löpön kulutus on varsin maltillista näissä uudemmissa autoissa. (DSG laatikoita pitänee vältellä VAG konsernin tuotteissa, ehkäpä ihan uusissa ne on jo kunnossa?)
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja...
Vastaa lainaten