Moro !!
Pikkasen päivitystä tähän projektiin, pääsiäisenä kävin vähän jeeppiä virpomassa, rälläkällä niinkun "isotpojat" neuvoi, eli edestä poikittaiskotelo auki.
Saadaan vinssi puskurin sisään eikä etuylitys kasva.
ja po andra sidor
Tälläsen ajattelin siihen sovittaa
Oli mökkinaapuri sitä mieltä että takavinssinä vois mennä, mutta empä ajatellu ketään perässäni vedellä, (jos eivät omillaan pääse)joten keulaan menee


. Vaijerin ajattelin vielä vaihtaa naruun.
Vanteitakin rupesin sovitteleen, ahneuksissani tilasin 10x15 vanteen (onnex vasta yhen), ajattelin laittaa 13,5-15 leveet kumit.
Saattaa olla että valtion konttorilla ei tule leimaa jeeppiin, jos tuo ylitys vielä tästä kasvaa...
Tais olla ylitys jotain 10 cm luokkaa jo pelkällä vanteella, keskiötäkään ei oikein pysty siirtään, kun tilaa on aika niukalti. Ellei sitte muuttais vanteen profiilia, ja siinä tapauksessa alkaa varmaan kustannukset oleen sitä luokkaa että 16" aluvanne tulis edullisemmaksi. Ei nimittäin ollu mahdottoman hintaisia kun jenkki sivustoilta kattelin, noin 150 $ kpl lähtö 10x16
Ja kun toi pellivanne vie rengasta vielä ulospäinkin, et oli -44 muistaakseni ei 10" vannetta löytyny pienemmällä et:llä ??
Onkos tosta akseninpäästä toi hitsisauma revennyt auki...
ja orkkisvanne
Tota vanne asiaa pähkäillessä, päätettiin kuitenkin ensin levittää jeeppiä.
Ja eikun ebay auki ja tilausta tekemään, viikko jännitettiin ja sitte tuli joulu.
Tommonen paketti tuli puolasta, jännityksellä auki.
Ihan siistit levikkeet, vähän täytyy vahvistaa, ettei mene rikki heti kun ekaan risuun vastaa.
Ja kiinnitys pultit täytyis jotenkin vielä väkästellä, jollakin jenkkiläisellä jeeppi sivustolla oli viideo, kun kaveri asensi iceland offin levikkeitä autoonsa, koitin ettiä ko videoo mutta empä vielä löytäny.
Ne levikkeet oli melkeen sentin paksuiset ja varustettu kiinnitys pulteilla, jotka porattiin suojanläpi ja mutteri perään.
Tuon levikkeen kaveriksi vielä levikekumia, niin katotaan sitte millasta vannetta tarvitaan.