Näytä yksittäinen viesti
  #35  
Vanha 27.05.2013, 21:04
Mase:n Avatar
Mase Mase ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 27.07.11
Sijainti: Yläne
Viestit: 1.523
Perusasetus

Pikkuhiljaa nakerreltu viimeisiä helmapeltejä ja lokarinkaarien avarruksia kuntoon, peltilevitykset jäivät ajan puutteen vuoksi tästä versiosta pois, toistaiseksi täytyy tyytyä etolan kumiin tai vastaaviin. Etupyörän aukkoja venytin 2" taaksepäin, jotta pyörät mahtuvat paremmin pyörimään joustoissa. Etukehikon kaivoin pois, kun se otti hieman kipeää Kuramatojen Rossissa alkuvuonna. Välillä keula hyppeli, kun konepelti olisi auki... Syykin selvisi:



Aika lähellä oli jäähdyttimen hajoaminen, syylärin alakiinnike oli retkahtanut irti ja kiilannut muovipäädyn ja rungon kumityynyn väliin jotenkin väärinpäin (kumityyny kuuluu siis tohon missä on nyt pelkkä tyhjä aukko)! No nouhätä! varastot kolppasin läpi ja kaksi varakehikkoa raahasin esille, vain jotta huomattiin ettei ne sovi kumpikaan:



Dieselin kehikko on paljon korkeampi ja jäähdyttimen aukko on paaaljon leveämpi, ja parivuotta vanhempi on hiukan erilainen vähän joka suunnasta. Saishan ton vanhemman sopimaan kohtuu helposti, mutta toi kiinalainen aftermarker osa on niin ohkasesta pellistä tehty, että ei uskalla laittaa ilman vahvistamista tähän käyttöön. Vahvistaminen + sovitustyöt = 3 x enemmän puuhaa kun vanhan korjaaminen, joten vanha saa uutta plootua kylkeen, ja uuden elämän!
Vastaa lainaten