Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai
Mikset tekisi puskuria kuten karjaraudallisissa rekoissa?
Eli runkopalkkeihin korvakot sopivaan kohtaan ja alas kääntyvä puskuri joka lasketaan alas varsien varassa ennen hytin kippaamista.
|
Sinällään ihan hyvä idea, mutta ensimmäisenä tulee mieleen, kuinka ne saranatapit, korvakot ja lukitustapit saisi kestämään ja vielä täysin ilman muodonmuutoksia, että se kippaus toimisikin vielä. Mutta jos tuohon jotain suojarautoja keulaan puskurin päälle värkkäilee, niin nehän voisi olla saranoitu puskuriin.
Tuossa kuvassa näkyy nykyinen puskuri alta päin ja onhan siellä nuo putketkin suojattavana, joten turhaa olisikin puskuria viedä kauhean ylös. Varmaan sellainen, mitä eilen suunnittelin ja siihen lisäksi taakse alaviistoon tuleva alaosa, että saa suojattua tarpeelliset. Niin ja kuvassa vähän näkyy, minkä kokoiset nuo puskurin kiinnikkeet on nyt runkoon, niin sillä tuli se saranakiinnityksen kestävyys mieleen...
Sitten vähän säväytti äsken, kun olin tuossa kuorkin vieressä vaihtamassa käyttikseen parkkipolttimoita. Jotenkin sattui silmään, että mikä ihme se tuossa akkujen vieressä on...
Taisi löytyä selitys kovalle kolahdukselle, joka kuului tuolla aiemman videon viimeistä kivikohtaa ajaessa. Pysähtyessä kattelin, että mikähän osui kiveen, mutta ei sellaista näkynyt ja takana ajanutkin sanoi, ettei nähnyt minkään osuvan. Lava se vaan sen verran on elänyt runkoon nähden, että tuo vinssin virtakytkin otti tuohon ilmanputsarin kotelon kanteen ja kytkin sitten hajosi. Onneksi irronnut puoli oli se vinssin puoli eikä akulta tuleva piuhakaan mihinkään ottanut kosketusta. Ja mielestäni tuo oli niin hyvä ja suojainen paikka tuolle kytkimelle enkä ikinä oisi uskonut, että voi ottaa mihinkään kiinni. Kuitenkin sitten jäljistä päätellen on ottanutkin ihan reilusti... Pitää siis uusi kytkin sijoitella ylemmäksi.