Jos sinulla on bussissa 24v sähköt, ja vielä järeät (siis onko joku vanha bussi/kirjastoauto suuruusluokkaa 2x200 Ah akuilla)
Niin 24v on oikea jännite. ja tuohon vinssityyppiin; nuo automaattisella jarrulla olevat olisi varmaan mukavampia/turvallisempia, mutta hinta tahtoo hypätä.
Ja vinssin kokoluokka; tuon vetää kyllä rullaavana vaikka mönkkärin vinssillä,jos rampit eivät porrasta pahasti, mutta jos haluaa lisää varakapasiteettia; siis pitää vetää esim. yhtä rengasta vajaana kyytiin/renkaat harottaa tai vetää ojasta, niin tuo lisä voima ei ole haitaksi, edellyttäen että tuo 40 kg paino ei ole liikaa, nuo täydet 2x200ah akut kyllä jaksaa nypätä vaikka vähän enemmänkin, varsinkin jos bussi on käynnissä.
Ja jos vinssi on bussissa sisällä, suurin piirtein kuivassa, niin uskoisin olevan pitempi ikäinen kun jossain maasturin/citymasturin keulilla; mekaaninen kestoikä noilla 20 vuosittaisella kevyellä nyppäsyllä on pitempään, mitä materiaalit vanhenee vuosikymmenissä.
(siis tuolla reilusti ylimitoitetulla vinssillä)
|