Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja estate
Sen poikittaisraudan jousia säätämällä ainakin omassa hain jarrutasapainon kohdalleen
Eli jousten päätä tukivarsissa alaspäin siirtämällä ja koeajoilla hain säädöt, joilla takajarrut tyhjänä olivat hieman etujarruja jäljessä.
|
Täytyy kokeilla...
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja estate
Muistaakseni siinä poikittaisraudan alla on muoviset rajoittimet, joilla voi rajata ventiilille välittyvää liikettä, "korkkeja" kun ruuvaa kiinnipäin niin jarruille menee enemmän painetta. Jouset pitää tavaratilan tyhjillään ollessa ihan hollilla etteivät vedä poikittaistankoa ja kun perälle nakataan muutama kymmenen kiloa kuormaa niin vetävät tankoa alaspäin.
|
Noissa muovirajoittimissa oli vanhalla venttiilillä välystä reilusti. Sormi meni korkin ja koiranluun väliin. Nyt säädin ne lähemmäs. Olikohan se joku britti sivusto missä mainittiin välykseksi 0,5mm.
Täytyy kokeilla tuo jousen säätö. Muistikuva oli, että kun irroitin vanhaa se oli suht löysällä (välystä seljästi puolisen senttiä) ja uuden jälkee täytyi hieman enemmän kammeta saadakseen jousen paikoilleen.