Näytä yksittäinen viesti
  #4  
Vanha 17.05.2013, 20:57
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Ehtihän sitä jotain pientä nyt illastakin puuhata eli pääsin etuakselin kimppuun.

Ekana ajattelin tehdä nuo jousipedit ja iskarin kiinnitykset. Siitä sitten alatukivarsien kiinnikkeiden kimppuun.
Budjetti ei anna periks vaihtaa noita Bilsteinin iskareita normaalilla alapäällä oleviin joten Jeepin iskarinkiinnitys tuli kopioitua tuohon uuteenkin.
Jos ei tunnu toimivan niin muutetaan sitten.

Jousipedit tulee nyt 100x100x5 neliöpalkista + palkin päälle hodarin jousilautanen. Tuossa alustava kuskin puolen jousipeti:

Click image for larger version

Name:	2013-05-17-472.jpg
Views:	470
Size:	100,5 Kt
ID:	37172Click image for larger version

Name:	2013-05-17-473.jpg
Views:	463
Size:	94,5 Kt
ID:	37173Click image for larger version

Name:	2013-05-17-474.jpg
Views:	466
Size:	99,0 Kt
ID:	37174

Pedit tulee nyt jousien suhteen akseliputken keskelle eikä etupuolelle kuten Jeepin akselissa on vakiona jotta tuo jousi tulee järkevämpään asentoon.
Paikalla näkee sitten vieläkö iskarit passaa paikoilleen kun peti on liikkunut taaksepäin...

Eli mittasin pinionin kulman ennen Jeepin akselin purkua ja nyt hodarin akseli on 'penkissä' samassa kulmassa kun teen kiinnikkeet alustavasti.
Heftaan kaikki paikoilleen ja käytän alla, muutetaan sitten tarvittaessa ennen pysyvästi paikoilleen neulomista.

Jos sitä sais huomenna kopioitua samanlaisen vänkärin puolelle, heftaisi ne kiinni ja alkas suunnitteleen niitä alatukivarsien kiinnikkeitä
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten