Näytä yksittäinen viesti
  #124  
Vanha 16.05.2013, 06:07
tare:n Avatar
tare tare ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.07.03
Sijainti: Riihimäki, Finland.
Viestit: 3.051
Perusasetus

Haetaas taas tulkintoja sääntöihin!

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Byrocrat Näytä viesti
EUROTRIAL RULES 2013 PART III - TECHNICAL RULES
3.2.6.2 Specification of parts in the rollcage

Doorbar

Mandatory for all vehicles in class Pm and P.
A minimum of one longitudinal member must be fitted on each side of the vehicle.
The lateral protection must be as high as possible, and if using a single bar, at least 10 cm from the bottom of the seat at the hip. The purpose of the doorbar is to protect the driver's and codriver's hips in the event of rollover. For competitors without a co-driver, doorbars only need to be fitted on the driver's side. Single-seaters must have doorbars on each side. The doorbar must be welded to the rollcage and/or frame.
There must also be some kind of net and/or tube that prevent the lower parts of the leg from falling outside the vehicle in the event of a rollover. This net/tube can be part of a door and may be able to open.

Miten tulkitaan tuo oviputkea koskeva kohta jos autossa on ulkopuoliset kaaret?
esim. suunnistukseen tehty auto jossa ulkopuolisissa kaarissa oviputkenkäyttö ulkopuolella kaariin hitsattuna ei onnistu koska haittaa merkittävästi oven käyttöä!

säännön mukaan oviputki hitsattava turvakaariin ja/tai runkoon. (vai mitä kaikkia suomennoksia on sanalle, frame?)
eli jos tommoisessa perus maasturissa jos tuo rungosta oviputken niin on aika mielenkiitoinen

putkirunkoisessa jossa kaarikehikko alkaa vasta ylempää niin toihan on ymmärrettävää

kunhan tuli mieleen tossa tätä lueskellessa http://forums.offipalsta.com/showpos...0&postcount=67

Viimeksi muokannut tare : 16.05.2013 06:10
Vastaa lainaten