POR-15 on paraikaa kokeilussa, American Car Showssa oli se irrallinen BJ:n runko akseleineen käsitelty sillä ja innostuin hankkimaan sitä kun pintaan ei avaimenkärjellä saanut naarmuakaan tehtyä.
Eilen läästin aineella BJ:n etumurikan joka on irrallisena erinäisten lukkojuttujen takia, ja kun otin sitä purkista vähän liikaa käyttöastiaan (on muuten älyttömän riittoisaa ainetta) käsittelin sillä vähän kaikkea mitä hallista löytyi, vasaroita, BJ:n polkimet, maastotunkin pystypalkin, kyljen ruostekohtia yms. ihan vain nähdäkseni miten se käyttäytyy erilaisissa paikoissa.
Pinnoitteena se tuntuu olevan aika hyvä, todella iskunkestävä ja sitkeä, venymä on suurempi kuin pellillä. Sen pitäisi toimia ihan suoraan ruosteen päälläkin, kapseloimalla jo alkaneet hapettumat. Aine ei sitten valmistajan mukaan kestä suoraa auringonvaloa (kun on polyuretaanipohjainen) eli näkyvillä paikoilla se vaatii jonkunlaisen pintamaalin.
Ajattelin kyllä käsitella sillä BJ:n rungon ja korin pohjan niiltä osin kun se jää mustapeltiseksi (ruostumaton teräs on pitkän päälle kätevintä ruosteenestoa). Jahka niin pitkälle rakentelussa pääsen.
Sikäli vaikuttaa ihan hyvältä aineelta offroadia silmälläpitäen ettei se tosiaan halkeile iskuista ja jos esim. runkopalkki osuu kiveen, voi syntyneeseen naarmuun vetää suoraan päälle uutta ainetta.
Hain ainetta suoraan maahantuojalta, joka sanoi että jos esim. tässä maastoautoilijoissa on enemmänkin ostajia, voisi hän laskea vähän paremmat hinnat alan harrastajille.
|