No ei olis kyllä tullu pieneen mieleenkään laittaa maalia eristeiden
päälle. On ne sen verran huokoista ainetta, että olis varmaan saanu lotrata litratokulla mutta sitten ei varmaan enää olisi ollut huokosissa ilmaa eristeenä. Ehkä ohut maalikerros eristäisi kosteuden pääsyn eristeen syvempiin huokosiin...
Kokeilin tänään jälleen pientä lämmittelykäyttöä ja nyt ns. "savun hälvettyä"

alkaa selkeästi tuntua lämpöero imusarjassa. On meinaan oikeasti viileä ja lämpeää vasta koneen pysähdyttyä. Vielä olis pelti-ym. hommia ennenkun pääsee kokeilemaan mottia kunnolla, mutta hyvältä vaikuttaa.
Vielä hitsauksesta. Eikös TIGillä nimenomaan ole SUURI lämmöntuonti ja siksi jännitykset pienempiä? Sen hyötysuhdehan on laskukaavoissa 0.6 siinä missä MIG/MAGilla on 0.8, eli lämpöä tärvääntyy harakoille. Ympäristö on lämpimämpi ja siten jäähtyy hitaammin kuin lankakoneella. Uunitus tietysti olisi paras ja vielä putkissa joustopalat, yhtäpitkät primääriputket, yms.