Noi lämpöeristeet mahtaa lisätä halkeamisefektiä, kun putki pysyy niiden avulla lämpimänä.
Mites onko mielipiteitä tohon halkeamiseen liittyviin korjaustoimiin? Joku (olikohan "454SS") kommentoi, että TIGillä käsittely pitäisi hoitaa ylimääräiset jännitykset pois ja estää uudet halkeamat. Korjautin omani halkeamat, katkeamiset yms. tosiaan TIGillä ja nyt odottavaisin mielin miten käy. Toholla hehkuttaminen luulisi ajavan saman asian.
Laitoin joidenkin kovista ruostumisvaroituksista huolimatta
thermotekit pakosarjaan, johon alle ensin alumiinipohjaista 800°C kestävää
lämpömaalia ruostumista ehkäisemään. Kun maalin käyttöohjeissa puhuttiin kuivumisen jälkeisestä voimakkaasta savuamisesta ja kun lämpönauhan asennusohjeissa puolestaan kehoitettiin laittamaan vettä nauhoihin asennuksen helpottamiseksi, niin en ihan heti osannut odottaa tälläistä höyrynmuodostusta:
http://www.youtube.com/watch?v=ozQHf...OcjNTQ&index=2
http://www.youtube.com/watch?v=lGwtB...OcjNTQ&index=1
Mutta imusarja on nyt moottorin käydessä melkoisesti viileämpi kuin aiemmin.
Ootko Rytari mitannu polttoaineenkulutuksen muutosta teipeillä ja ilman?