Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kokkolanpoika
Onkos kokemusta koneellisesta maalipinnan myllytyksestä fareclalla? Onko tuossa kestollisesti mitään eroa.
Mikä olisi oikea tapa pitää punainen haalistunut auto punaisena koko kesän, ilman että kerran kuussa täytyy sitä hinkata punaiseksi?
|
On tullu hommattua tollanen "rälläkkä" eli kiillotuslaikka, ja Fareclalla juuri kannattaa jauhaa punainen maali, jos hetkeksi haluaa sen "puhtaaksi". Juuri syksyllä myllytin työkaverin Ooppelin joka oli haalistunut karmean näköiseksi ja hyvä tuli. Mutta nuori mies kun on, niin vahaa ainakin kerran kuussa tuon "helmensä"...

Itte käytän Autoglym:n vahaa (punainen etiketti, "Super Resin Polish", tai musta etiketti "Ultra Deep Shine", ovat suht kovia vahoja) ja ne on pysyny aika hyvin pinnassa kiinni, vaikka pesen autoani raskaan kaluston "ympäristöystävällisillä" pesuaineilla, jolla lika irtoaa ilman hankaamista... Ja lopuksi pintaan tuo Extra Gloss jonka antaa kuivua yön yli ja sitten kiilloittaa pinnan laikalla, niin VOTVOTVOT...




Mutta kestäväksi jos haluaa niin muuta oikotietä ei oikein ole kuin ylimaalaus, punaisessa maalissa kun tuota pigmenttiä on niin sairaan paljon, että se palaa siinä helposti vaaleaksi.



Ennen vahausta onn laittanu muoviosiin tätä "suojaksi"
Niin ja ammattilaisethan käyttää Prestan aineita myllytyksessä, kun ei kuluta maalia niin paljoa pois kun Fareclan aineet...