Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja axu87
Naapurit on tosiaan lähellä, talon molemmin puolin talot ja myös tuon oman kulkukadun toisella puolella eli talojen motissakin olen. Ongelmana onkin se kun en tällä hetkellä omista maasturia, Sopiva lj kun tulisi vastaan pääsisi tuonne paikan päälle ja repimään. Talo on "isomman" tien nurkilla, eli takapihan perältä pääsee nousemaan tuolle isommalle väylälle, periaatteessa ainoa kulkureitti kantojen luo jos haluaa muutenkin kun jalkaisin tai monttupyörällä. Ja sen kirveen voi unohtaa, edellinenkin kanto oli metrin maan alla ja nitä reiden paksuisia juuria meni joka suuntaan. Nyt on vielä isompi tuo toinen iiiso jäljellä oleva kanto.
|
Jos sinne voi maasturilla mennä, luulisi joku kohtuukokoinen kumitelakaivinkone olevan mahdollinen?
Tuossa poistetaan jo tosi pienellä kaivikoneella kantoa. Itse harjoittelin oliko nyt jonkun 14 tonnin telakaivinkoneen käyttöä ja kahdessa päivässä rupesi tulemaan aika rankan näköistä jälkeä, pahemmin ei tainnut kantoja olla, mutta oli aika ison oloisia kiviä upotettavana. Pienelläkin koneella siis saa kannon pois:
http://www.youtube.com/watch?v=VpIAPuENE68
Vetämiskonsti on siinä mielessä huono kun vetohärvelin pitää olla tolkuttoman järeä kannon kokoon verrattuna. Itse olen silti vetänyt autolla irti raivatakseni itselle työtilaa pienehköjä puita ja pensaita sellaisesta pehmeästä maasta missä ne ei ole kovin tiukassa ja käsin niitä ei saa pois helposti.