Näytä yksittäinen viesti
  #11  
Vanha 07.05.2013, 21:59
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
No katsos kun se japsin 10.9 joissain 12.9 pultti kestää kiriä niin paljon et sitä ei saa yhdelläkään 1/2 pultti pyssyllä poikki,ja jos ne pultit kestää puolta painavammissa jenkeissä ni kestää japseissakin. Olen ite nähny kun TSWn aluvanteesta kiritään reijät soikeeks ja KO. autossa on edelleen orkkis pultit alla. Eli ihan faktoihin perustuva väitteeni on et 12mm pultti kestää oikein mainiosti vaikka kiristää reilusti liikaa mut on niitä joku rikkikin saanut. Ja ihan KAIKEN saa rikki,liiallisella voimalla saa kuorma autostakin pultit poikki ja navat kieroiks ihan vaan hehtaari mutteri kärsällä hakkaamalla. Taitaa kaikki maasturin pultit olla niitä 12 millisiä,Roveria lukuun ottamatta. Enkä tiedä yhdessäkään kiinnityksen olevan heikko. Ei kellään auton valmistajalla ole mieltä tehdä autoon suurempia pultteja ihan vaan siksi että joku tykkää tyhmyyttään vääntää niitä rikki.
Tänään viimeksi uudemman rangen kanssa työskentelin ja pultit on muistaakseni 16mm 8.8(ja kuulema vanhemmissakin sama) kun taas toyotassa ja valtaosassa muissa ne on 12mm 10.9,siitä voi joku pikaisesti laskee kumpi on kestävämpi vetolujuudeltaan. Eipä nuo pajeronkaan pultit ole moksiskaan vaikka nekin on ammuttu kunnon koneella tunteella kiinni,eikä ole yhtään neiteilty ja ovat vain 12mm. Mutta kaiken saa rikki kun jättää aivot narikkaan,jopa ne pikku kuorkin/rangen pultitkin
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla.
LaMaas ry
www.lamaas.fi
www.lamaas.1g.fi
https://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten