Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS
Ei näyttäisi olevan minkäänlaisia toppareita tuolle kelkalle kummassakaan kuvissa esiintyvässä mallissa? Millä ajatte kyytiin, vai onko ajosillat unohtuneet kuvista? Miten helpoiten auto kiinni, Olen miettinyt räikkäliinasysteemiä pyörän yli?
|
Tossa mun laitteessa oli jousivetoinen akseli jolla kelkka lukittiin keskiasentoon lastaamisen ja tyhjänä siirtelyn ajaksi, johonkin sekin hukkunut matkan varrella. Tohon kelkan taakse hitsattujen
20x20 kulmarautojen päälle tulee rampit lastauksen ajaksi. Kiinnitys ehdottomasti pyörien yli tai jäykästä akselista, liina ei kestä jos koettaa hyppivää autoa kiinnittää rungosta. Ylimitoita aisan pituus sitten varmasti riittäväksi, ja kerro se vielä kertoimella 1, 5! Olen kahdesta vetoautosta telonut takavalon vedettävän auton puskurilla, kun sopivassa notkokohdassa yrittänyt vekslata yhdistelmää. Raideleveys kannattaa tehdä niin suureksi kuin mahdollista, dollyn renkaat/lokarit on uskomattoman helposti kyydissä olevan auton helmoissa kiinni käännöksissä. Jos nyt tekisin uuden, niin varmaan laittaisin keinutelin ja max 10" pyörät jotka mahtuu helmojen alle paremmin. Myöskin kelkan korkeutta pitäis saada alaspäin jonkun tuuman. Tossa jotain vinkkejä mitä kokemuksen rintaäänellä tulee mieleen.