Näytä yksittäinen viesti
  #22  
Vanha 01.05.2013, 00:24
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.363
Perusasetus

Jonkun verrain aiheen parissa viettäneenä, niin ainoat ongelmat on johtuneet tehtaan suunnitteluvirheistä, eli selkeästä alimitoituksesta.

Miten kukaan normaali/järkevä ihminen voi kuvitella että joku hempuli 12mm kestää aikuisten oikeasti maastoauton puörän pulttina? Kysyy nimim. eikö paksumpi olekaan parempi mitä häh ootko kuuro.

Sellaset normi tojotan (anteenksi merkkiuskovaisten loukkaus, tarkoitan kaikkia japanin ja ameriikan ihmeitä) 12mm pultit vetää poikki normi halppis ½" pulttimopolla kun aikansa jyskyttää.

Kävisivät kattomassa esimerkiksi vaikka niitä pupissa lounaan jälkeen suunniteltuja roovereita, joiden pyöränmutterit kestä kohtuullista ja osin kohtuutontakin käyttöä, eikä tasan tartte mitään jälkikiristellä kun kerralla vetää kiinni niin että pysyy. Ja kaikki aukenee tarpeex vahvalla koneella (itsellä 3/4" halppis piiltema, 10bar paksut linjat), ilman mitään ihme jatkovarsia.

Harmittaa että nykyisten maastovehkeiden kans tarttee neiteillä kiristyksissä, kauppakassin (range) ja kuljetuskaluston (pikkukuorkki) kans saa toteutaa itseään, eli saat perk ei varmasti irtoo ennenkuin on tarvis.

Henkilöautoihin en ota vahvemmin kantaa, ohuen 12mm pultin melkein ymmärtää, säästää kun pitää joka paikasta ja tiellä ajellessä huonompikin menee. 140Nm oon laittanut momenttiavaimella (köykämiinivanteita vaan on ollut käytössä) eikö oo tarvinnut vanteita/renkaita keräillä tien poskista. Toki näissäkin (kuten myös kaikissa muissa eli niissä tärkeämmissä) olen katsonut/huolehtinut että vanne ja pyörännapa on puhtaat kiinnityspinnoiltaan.
Vastaa lainaten