Näytä yksittäinen viesti
  #15  
Vanha 18.08.2004, 09:38
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.363
Perusasetus

Moi,

ohjausvarren suoja on kans rangessa tosi tärkeä, tässä malliksi yksi:



Tässä vielä muutama muu kuva aiheesta:

http://stiletti.wipsl.com/albums/alb...0452.sized.jpg
http://stiletti.wipsl.com/albums/alb...4640.sized.jpg
http://stiletti.wipsl.com/albums/alb...0514.sized.jpg
http://stiletti.wipsl.com/albums/alb...0515.sized.jpg
http://stiletti.wipsl.com/albums/alb...5372.sized.jpg
http://stiletti.wipsl.com/albums/alb...2552.sized.jpg

Noi takatuet on siis kiinni pulteilla rungossa (apparin puolella) ja panhardin tuessa (kuskin puoli), eli tuon kiinnittämiseksi ei tarvii/kannata hitsata runkoon mitään. Edestä suoja on kiinni karjapurkurissa, ja tuossa mulla olevassa konstruktiossa (made by Jokkeri) alasuoja on neljällä pultilla kiinni, ja sen saa tarvittaessa helposti irti esim oikomista varten.

Tuo mun suoja on tarkoituksella avoin, eli en halua siihen sileää levyä, koska levy liukuu helposti kivien ja kantojen yli, silloin saattais helposti käydä siten että suojan ja akelin väliin tulee kivi tai kanto eli autolla ei pääse eten eikä taakse, nyt este tökkää suojaan ja näin esteen olemssaolo paljastuu kuskille, joka voi käydä tutkimassa tilannetta ja/tai ajaa yli tai ottaa pakkia. Sileä levy tietty auttais esim. ojien ylityksissä missä on syvät poorit, nyt tuo avoin suoja haraa enemmän vastaan kuin suksena toimiva levy.

Mitoittaisin alasuojan siten, että sen alapinta on noin akseliputken alapinnan tasalla, näin ohjausvarsi jää suojaan. Suojan leveys ja ulottuvuus taaksepäin on varmaan enempi mielipidekysymys, ohjausvarsi ei tietenkään saa ottaa kiinni missään tilanteessa, eikä rengaskontaktikaan ole toivottavaa.

-Paavo

Vastaa lainaten