Helmasuojat kannattaa tosiaan tehdä palkista niinkuin Paavo sanoi. Tärkeintä on tietty, et helma itsessään on kova, muuten ei palkki siinä pysy.
Murikan suojat on meidän(Karaasi) mallina vaan sukset jotka hitsataan murikan alle. Hyvin on kestänyt.
Tankin panssari varsinkin vähän matalammissa autoissa on tod. tarpeellinen. Ruiskuautoissa tulee huomioida myös se, että pumppu on keskellä tankkia ja tulee aika alas. Toisinsanoen, osuma keskelle tankkia voi hyvinkin rikkoa pumpun ja siitä tulee yhyy-yhyy.
Raidetankojen suojaus on toki myös tärkeää, se on varmaan eniten harkintaa vaativa juttu. Koska siinä on tärkeintä, että jos sitten suojaus antautuu, se ei saa paljoa vaikeuttaa auton ohjaamista lukitsemalla esim. raidetangot jumiin.
Eikä myöskään vaikeuttaa tankojen vaihtoja kenttäolosuhteissa, jos osuma pääsee tulemaan.
Luonto on kuitenkin aina kovempi.
Antti
Vaihteiston suojaus on tärkeintä ns. viskolaatikko-autoissa, koska viskomallin jakolootan kuoret ovat tunnetusti ohuet ja heikot.
Automaatin kanssa pelkäisin eniten sitä, että laatikon öljypohjaan osuu joku ja taas tulee yhyy-yhyy.
|