Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Chit-Chat (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=172)
-   -   ilmastointi.. kuka sitä kaipaa. (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=99759)

ärjy 30.07.2012 19:25

ilmastointi.. kuka sitä kaipaa.

1 Liiteet
alkaa kämpässä olemaan sopu ilmat.. melko nihkeää.. mites muilla? ja onko vinkkejä millä saisi lämpöä alemmas?

lavanelikko 30.07.2012 19:45

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ärjy (Viesti 902215)
alkaa kämpässä olemaan sopu ilmat.. melko nihkeää.. mites muilla? ja onko vinkkejä millä saisi lämpöä alemmas?

Jos vaikka jättäis pakastimen auki pitemmäks aikaa:rolleyes:

Kylhän noita kaiken karvaisia viilennin vehkeitä on olemassa, jos vaan saa laitteestä lähtevän poistoputken jotenkin näppärästi pihalle. Verkkokauppa myi vekotinta, joka jäähdytti ilmaa ultraäänellä tehdyllä vesisumulla. Sitäpaitsi kohta on taas talvi:rolleyes:

Jani E 30.07.2012 19:46

mulla on pysynyt kämpässä aika tasasesti 21 lämmintä. sälekaihtimet pitänyt kiinni. ja makuuhuoneesta vie pimennys verhon kiinni. tuuletellut en ole päivisin.

ja on tossa ilmalämpöpumppu jos tarvii ruveta jäähdytteleen, mutta se on ollut lämmityksellä viimeviikon perjantaihin asti 19 asteella :D
kai tiiliverhous ja puusto tekee myös ettei lämpiä liikoja...

ärjy 30.07.2012 19:54

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja lavanelikko (Viesti 902226)
Jos vaikka jättäis pakastimen auki pitemmäks aikaa:rolleyes:

Kylhän noita kaiken karvaisia viilennin vehkeitä on olemassa, jos vaan saa laitteestä lähtevän poistoputken jotenkin näppärästi pihalle. Verkkokauppa myi vekotinta, joka jäähdytti ilmaa ultraäänellä tehdyllä vesisumulla. Sitäpaitsi kohta on taas talvi:rolleyes:

joo.. kyllähän tuolla kiinan ebayssa (alibaba) oli vaikka mitä härveliä. eniten jäi mieleen jääkaapin eteen asennettava teltta.. sit vissiin ovi auki ja jäähtymään..:) mahtais kompura tykätä..
tiiliverhous on myös tässä talossa ja verhot olleet kiinni.. ei auta. samassa kerroksessa oleva
pannuhuone ei varmaan avita tilannetta, joutuu pari kertaa viikossa lämmittämään et riittää lämmin vesi suihkuun..

Kekkeruusi 30.07.2012 20:54

Mulla oli vanhassa kämpässä "pingviini" (pieni ilmastointilaite josta poistoputki pihalle) ..ihan päällikkö laite mikäli makuuhuoneessa on ovi (pysyy ainakin yks huone viileenä)

Verkkokaupasta ostin ja makso muistaakseni 200e

Nykyisessä kämpässä ilmalämpöpumppu joka ollut aika ahkerassa käytössä :)

tapsa4x4 30.07.2012 21:10

Jos kerrostalossa asut niin siirettävä ilmastointi kone on jees.
ja muuten ehdottomasti ilmalämpö pumppu tulee kesällä riittävästi kylmää ja talvella lämmintä.

Tallilla on ollut mukava tehä kun sisällä on ollut tollasen 20 ja pihalla melkein 30.

Offipiru 30.07.2012 21:23

Odota talvea tai mee paikallisee "Anttilaa" kuuntelemaa jo heinäkuun lopussa alkavia joululauluja :D :D

Eikä herneitä.

XAnoppi laitto tuulettajan etee jäävesi sankon ni viilenti aika kivaste.

Porvoon Hilma 30.07.2012 21:40

iimastointia ei niinkään kaipaa

mutta hyvä ilmanvaihto auttaa ihmeesti. Etenkin jos voit käyttää tuota ilmanvaihtoa yöllä täysillä ja viilentää näin asuntoa niin on helpompi nukkua. Sit jos on ihan kauheen kuuma, niin kastele T-paita ja laita se päälle niin kohta alkaa viilenemään kun vesi haihtuu.

sisua45 30.07.2012 21:54

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tapsa4x4 (Viesti 902270)
Tallilla on ollut mukava tehä kun sisällä on ollut tollasen 20 ja pihalla melkein 30.

Mulla on verstas myös mukavan viileä, ja kuiva. Tänäänkin oli melko trooppinen ilma ulkona, ja hiki valui pyöräkoneen kanssa. Mutta verstaan sisällä oli mukava olla. Kun vaan pitää ovet kiinni, ettei lämpiä. Seinät ovat 35-40 cm paksut, tiiltä.

T3Syncro 30.07.2012 22:16

Hyvin on tarjennut toistaiseksi, puhaltimilla tarvittaessa ilma liikkeelle...

BJ-40/76 30.07.2012 23:09

Ilmastointi voi olla kiva?

Ensimmäiset vuodet oli tuomoinen kuumailmapoistolla varustettu kannettava, ja oli tosi suuri helpotus! Kytkin kuumailampuhalluksen liesituulettimen kautta huipparille, (pieni OKT) Kosteutta lähti säiliöön reilu litra/pv
ja sitten hankin Oikean ilmalämpöpumpun; ultimamarketin basic 13. ja tänäänkin tuo "hikoili" noin 3-4 litraa vettä:D tuo on "liian iso", mutta nytkin se jäähdyttää +20 asteeseen, ja kuivaa ilmaa, että lirahtelee tuossa 5 litran lasinpesuaine tonkassa.

Ulkona n.18c, ja 100% kosteus (autotallissa oli 15c, ja tuplaselektiivi lämpölasit huurussa, ulkopuolelta:cool:

Mutta minulle tuo kosteus on paha, kuivassa ilmassa 25c on hyvä, mutta kosteassa, 100% ilmassa 20 astetta on aivan liikaa, se, että peitot alkaa liimaantua ihoon, on se viimmeinen niitti täyspainoiselle nukkumiselle.

10v sitten kaverit pani rahaa auton ilmastointiin, minä kodin jäähdytykseen;
Minä arvostin yö unia, ja kaverit sitä että on mukava ajaa raittiissa......
Lopputulos on arvoitus, kumpi on vaarallisempaa: lähteä ajamaan hikisen valvotun yön jälkeen, vai hikoilla auton ratissa?

Jos maksat lämmityksestä, varsinkin sähkölämmityksestä, niin lämpöpumppu kehiin!

Porvoon Hilma 31.07.2012 10:25

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 (Viesti 902288)
Mulla on verstas myös mukavan viileä, ja kuiva. Tänäänkin oli melko trooppinen ilma ulkona, ja hiki valui pyöräkoneen kanssa. Mutta verstaan sisällä oli mukava olla. Kun vaan pitää ovet kiinni, ettei lämpiä. Seinät ovat 35-40 cm paksut, tiiltä.

Just tosta samasta syystä noissa etelän maissa rakennetaan kivitaloja :)

juhaj 31.07.2012 11:35

Piakkoin nää lämpimät loppuu. Savolainen käyp välillä saunassa, ku vähä löylyttelöö, nii alakaa alle 40 astetta olla jo mukavan vilipone. Juu. Ny pittää vuan naattia. Jonnii vuojen on pärjänny tämähi immeissuku ilmimannii nuita jiähykonneita. ;) Nesteytys lie tärkeintä, nuin elon kannalta.

ssuvik 31.07.2012 15:48

Jos et aio hankkia koneellista kylmentäjää, niin ainakin pikkuisen auttaa että pitää kaikki verhot ja tuuletusräppänät päivällä kiinni.

NYSVÄ 31.07.2012 19:19

minulla on huoneessa propelilamppu se ei viilennä ilmaa mut tuntuu viileemmältä kun ilma etes vähän kiertää ja sit oon pitäny täkin ikkunassa et ei pääse aurinko paistamaan.:)

Jarski lj 70 01.08.2012 15:49

Olis tollanen kylmälaite ylimääräisenä albumissa kuvat

Sivu luotu: 01:20 (GMT +2).