![]() |
Vinkki: Sisu generaattorimoottoreita kaupan (Sisun moottoritekniikkaa)
Riihimäen vahinkotavaramyymälässä oli kaksi kappaletta generaattorimoottoreita kaupan. Molemmissa näytti olevan valmistuspäivämäärä vuodelta 2011!
Muutama kuva: https://picasaweb.google.com/1072636...ttorimoottorit |
Oliko hintoja laitettu näkyville???Kuvis ei oikee selvinny et onks toinen 4 ja toinen6 pyttynen???
Edittiä:tuossahan se hinta oliki ekassa kuvassa. Ei oikee tost tyyppikilvest meinaa saada selvää et mikä toi moottoreiden tyyppi on....kilovattien perusteel 6,6L... |
Itse itselleni vastaten 4,9L 4pyttysiä...
|
Sitähän minä, että kyllä kaikki speksit oli kuvissa esitetty! :D
|
et sattunut katsomaan mikä tuo isohko lämpöpumppu siinä vieressä oli??
|
49 DTAP
Eivät ole sitten millään hipo common raililla, vaan kaikkien rakastamalla Stanadyne jakajapumpulla. :)
|
???
Onks nää generaattorin/vesipumpun pyöritys moottorit 16 tappisia...vai selviääkö se jo tosta DTAP kirjain sarjasta???Ku tää sama konehan on n14x traktoreissa sähkö ruikul...
|
Jakaja tai rivipumppu koneita ei ole tehty 4-valve tekniikalla (paitsi pikku sarja 74 ja 84 ETA-4V malleja ameriikkaan).
Traktorin kone on 49 CTA-4V. Näissä on melko vähän samoja osia. DTA = jakajapumppu, bosch VE30 tai stanadyne ETA/EWA = sähköjakaja bosch VP30 tai VP44 CTA/CWA = common rail bosch CP1 tai CP3.3 AWI/WI/ATI/TI = common rail bosch CP4 |
Arvelinkin asiantuntijan bongaavan tämän. Hyvä!
Mitä tuo viimeinen kirjain tarkoittaa? P=pumppu? OKRA-näyttelyssä kävin kurkkimassa Sisun osastolla moottoreita. Kuulemma nelisylinterinen common rail olis hintaluokkaa alle 10k€ tehdaskunnostettuna. Riippuen päästävaatimuksista, toki. Saiskohan SisuA45:n kautta halvennusta? ;) |
P tarkoittaa tosiaan vesi/palo pumpun moottoria. Generaattorin moottori pitäisi olla lisäkirjaimella G. L = leikkuupuimuri, M = meri, yms. Mutta noita lisäkirjaimia ei aina käytetä.
Mun kautta kaikki on kalliimpaa, kun täytyy vetää itte välistä. :D |
Onko noissa generaattorimoottoreissa eroa traktorimoottoriin? Kun luulisi että ovat rakennettu vakiokierroksille, samoin kuin puimurinkin.
|
Nämä ovat jakajapumppu koneita, joten eroa 49 CTA common rail koneeseen on suuri.
Mutta jos otetaan vartailu pohjaksi 90-luvun lopun/2000-luvun alun traktorin moottorit, niin ovat osiltaan melko lähellä. Silloin ei ollut 4.9 litran nelosta, mutta poislukien kampiakseli ja männät, niin aika lähellä ollaan 420 DSR/DSRE tattorin moottoreita. Nuo kaikki 411-ajan jälkeiset neloset (420, 44, 49) ovat tehty samaan lohkoon. Lohko on vähän uudistunut, mutta esim 2012 mallinen käy 1991 malliseen. Vakiokierros koneissa on eroa työkoneen moottoreihin (traktorit, mettäkoneet, kaivurit yms.) lähinnä vain ruiskutuspumppu. Commari koneissa on eroa tietysti aivo boxin ohjelmassa. Eli liikkuvat osat ja pääosat ovat aina samoja. Suurimmat erot tulevat asiakkaan vaatimuksista. Esim öljypohja, jakopää, vauhtipyörä ja sen kotelo, latureita 0-2 kpl, startteja 0-2 kpl, 12V vai 24V sähköt, jne. |
Asiaa! Lepo! Siirrän asiaosastolle - jatkakaa... ;)
|
..
Ton stanadynen ku roiskasee tallin ovelta niin pitkälle ku jaksaa ja laittaa tilalle pikku jakopää muutoksel sopivassa säädössä olevan A sarjan boschin ja väljemmät suuttimet (Orimus) ni johan muuttuis tonkin padan laulu kummasti! :D:cool::eek:
...mut onhan tos 4,9 kulkua jo suht hyvin alkujaanki... |
Lainaus:
|
Eiks tää ois hyvä pata johonki wagoneeriin??vai onks näis nyky moottoreis enään semmost kirjain yhdistelmää et näit saa käyttää ajoneuvoissa??vai just toisin päin et ku kaikkia lohkoja ei merkitä niin mitä vaan vois käyttää...
Toi 4,9L vakio ahdin on aika namu viri ahdin tommosseen 4,4L...riittää varmaan 250hv... ...Eiks toi s200 switseri oo?? |
Kyllä tuon vois jeeppiin heittää. Päällepäin saman näköinen kuin 420 tai 44.
En oo ihan varma, onko tuo kuvan ahdin S100 vai S200. Molempia on käytetty 49 koneissa. S200 ahtimia on sitten monen kokosia. Niitä käytetään 634/74 koneisiin saakka. 645/84 käyttää S300 ahdinta. 7-pyttysissä 98 pannuissa on S400. |
Kyllä tuollainen 4.9 kelpais mun X120:een....... Alkais toi Uralista tehty metsäkärrykin tulemaan kevyemmin perässä :D
|
Näytti olevan moottorit vieläkin myymäti. Siirrettyinä jo hiukka syrjempään. Hinnan oletettu runsas tinkivara vissiin karsii ostajia. :D
|
Sivu luotu: 00:50 (GMT +2). |