Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   runva vinssi. (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=99709)

rocky86 29.07.2012 11:40

runva vinssi.
 
Eli tekkeekö nuilla runvan vinsseillä mittään.
Ovat ainaki halpoja.

ssuvik 29.07.2012 11:50

Kauaa mulla ei oo Runvaa ollut, mutta sen aikaa ihan hyvin pelannu. Vaijerin kiinnityspultti on jotain Kiinan laatua, se kannattaa vaihtaa vahvempaan. Hidas ja äänekäs se on mutta aina pelastanu pinteestä!

1Chevy80 29.07.2012 19:01

Satunnaiseen tarpeeseen hyvä, itte vaihdoin narun vaijerin tilalle. Vinssimaratooniin kannattanee hankkia joku "parempi"merkki.

hunter hdj 29.07.2012 19:06

20 vinssausta testattu vielä ei ole ainakaan porsinu,hintaan nähden olen ainakin tyytyväinen :D On noin 3000kg painavassa autossa joten joutuu aika tiukille. Runva 12volttinen 12500lbs.

rocky86 30.07.2012 05:14

Ok pitääpä laittaa tilaukseen.

toyota4x4 30.07.2012 06:26

jv:llä oli runva 9500 ja moottori kesti yhen vedon samoin toinen moottori.
mulla on ollu come uppi 5 vuotta toimii kun huoltaa säännöllisesti.

60lantikka 30.07.2012 07:29

.
 
itellä oli hj 12000 yli 2 vuotta. ei siinä ollu mitään ongelmia.

Kokku 30.07.2012 07:32

Itsekin kyseenalastin runvat kun tuli markkinoille...

Kokemusta ei ole kun olikos 9500:sta ja siitä se nopeamalli.
Viimevuonna kokokausi kierretty modissa ja yhtään runvaa ei rikottu. Tänävuonna protoissa saatu yksi rikki. Joka olis säästyny jos olisi purettu/huollettu säännöllisesti. Muuten LJ:tä aika vinssiä säälimättömäästi vedetty...yleensä ilman pylpyrää.

En yhtään epäisis laittaa tollasta nokalle, ota vaikka toinen varalle... niistä voi vielä molempien lauettua yrittää kasata yhden ehjän. Vaseliinit kannattaa heti uutena vaihtaa. Tosta joka hajosi oli hapettunu hiilille menevät johtimet, joka johti niiden poikkipalamiseen. Aikanaan putsaamalla olisi sekin vältetty.

Muutamia "laatu"vinssejä rikottu pienemmälläkin.....

m1ka 31.07.2012 13:08

ajettu kolme suunnistus kisaaa läpi on oltu syvällä ja repii narun poikki. autossa kaks 9500 high speediä nyt hajos jarru mut todenäkösesti vaa paskaaa täynnä. rasvoja vaihtaaa ni tulee nätisti rullaamalla pihalle. :)

ssuvik 16.10.2012 18:23

EWX12000
 
Pystyykö tuossa kääntämään vaihteistoa? Vapautinvipu pitäis saada toiseen asentoon.

m1ka 16.10.2012 19:09

.
 
kyllähän se onniistuuuu. rummun nappaaa pois niin tulee vaihteistossa vastaa kuusiokolo pultteja ja aukoo ne ja kääntää vaihteiston eriasentoo ja pulttaa kiini.

ssuvik 16.10.2012 19:24

Kiitos m1ka.

-Stedt- 16.10.2012 22:07

Ihan se perus 9500 ollu nyt jo varmaan 4vuotta? vedetty on ja huollettukin joka vuos. Ääni on koventunu joka vuos mutta kiskoo edelleen, eli voin kyllä suositella:)

Kaitsu67 16.10.2012 22:35

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Kokku (Viesti 902028)
Vaseliinit kannattaa heti uutena vaihtaa.

Muutamia "laatu"vinssejä rikottu pienemmälläkin.....

Ei ole itsellä Runvaa mutta kiinanvinssi kuitenkin (Rock). Eli jos noihin vaihtaa vassut niin mitä kannattaa laittaa alkuperäisten tilalle?

mäksä 16.10.2012 22:36

hommasin taannoin 24v runvan ja hyvin on toiminut,, ainoa murhe tuo aikasemmin mainittu vaijerin kiinnitys..
ja olen kiskonut hj:n ja tukkikärryn täydellä kuormalla syvästä ojasta... :D

GaryRock 04.08.2013 12:32

Nyt kun on tullu vinssailtua yli puolen kuution kiviä pitkin tonttia oikein urakalla koko kesä, niin ei voi ku kehua hinta/laatua.
Vaseliinit vaihdoin heti alussa uusiin laadukkaisiin bilteman tuotteisiin.
Todennäköisesti seuraavakin vinssi on Runva jos hinnat ei nouse.

Viat on ollu tähän asti aika olemattomia.
Ohjaimen liitin releboxissa on surkea ja välillä joutuu ronkkimaan pinnejä paremmin kontaktin saamiseksi, mutta tämä korjaantuu kun osta langattoman säätimen. Punasen moottorille menevän kaapelin kumieristekkin vähän lämpeni ja muuttu mustaksi, mutta tämäkin korjaantuu uusilla kaapeleilla jotka tein jo valmiiksi releboxin siirtoa varten.

Millasia kiinnityksiä ootte tehny vaijerille/narulle? Alkuperänen pultti meni yllättäen poikki ja korvasin sen uudella, joka sekin meni poikki. Nyt on kolmas menossa ja autossa kasa varapultteja, mutta voishan sen tehdä paremmin kun tulee tauko tontilla möyrimisessä.

ssuvik 04.08.2013 12:55

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja GaryRock (Viesti 1029773)
Millasia kiinnityksiä ootte tehny vaijerille/narulle? Alkuperänen pultti meni yllättäen poikki ja korvasin sen uudella, joka sekin meni poikki. Nyt on kolmas menossa ja autossa kasa varapultteja, mutta voishan sen tehdä paremmin kun tulee tauko tontilla möyrimisessä.

Mä tein siihen rummun reunaan reiän ja pyöräytin kierteet, 8 millisen muistaakseni. Siinä se on kestänyt, kun ei siihen tule oikeastaan minkäänlaista rasitusta. Alkuperäinen kiinnitys päätylaippaan on kyl perseestä.

petr 04.08.2013 14:14

Mulla on ainakin uudessa Runvassa "porattu viisto tunneli" siihen rummuun "putkiosaan" läpi asti. Eli vaijeri työnnetään sinne rummun putken läpi ja sitten kuusiokololla puristus siihen n. puolessa välissä. Vaijerille se on varmaan erinomainen kiristys...11mm köysi on lepotilassa niin paksua ja leprrua ettei mene mitenkään päin sisälle sinne tunneliin :(

jousipakka 04.08.2013 16:49

jou
 
itte kans ostin ton 9500 ja hyvin ainakin suikkaa kiskoo . tosin aikavähän on vielä kokemusta . oli vähä käytetty ja maksoo 170euroa jotta mielestäni harrasta kuovittajalle aivan oiva peli!


Sivu luotu: 05:28 (GMT +2).