![]() |
Jeep TH 400 ja Land Rover jakolaatikon naittaminen yhteen?
Hyvät Land rover tietäjät.
Pelastin tälläisen käyttämätömän jakolaatikkon romukuormasta ja nyt kaipaisinkin siitä tietoa. -mikä jakis? -mihin autoon kuuluu? -taitaa olla ratas vetoinen. -oliisko mahdollista virittää tämä JEgoNEERin quodra-tarck jakiksen tiallle ja mitäs toimenpiteitä se mahdollisesti vaatisi? Kardaani lähdöt olisivat ainakin samalta puolelta. kuvia alla. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=109843 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=109844 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=109843 lyöty numero. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=109846 Valu numero http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=109847 Vaiteiston kiinnityspinta http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=109848 Mitkä poorit? Stefaan kiristys rengas on irronnut. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=109849 Hammasvetoselta näyttää? Tulppa puuttuu. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=109850 Kaivelen myöhemmin tallin takanurkasta TH400 ja Q-T jakisen tämän viereen niin pääsen vertailemaan. Kommentit ja tiedot ovat tervetulleita. KIITOS! t. Ismo Ämmä |
LT230
All stock LT 230"s have a low ratio of 3.321, high ratio 28D = 1.222 (RR and Disco I) -93 tai -94 discosta todennäköisesti (tarkensin vuosimallia :) ) Lähde: http://www.lrforum.com/forum/index.p...dpost&p=442433 Ja tuolta: http://www.ashcroft-transmissions.co...d&productId=45 |
Tuolta löytyy aika hyvin tietoa kun vähän surffailee: http://www.ashcroft-transmissions.co...d&productId=45
|
Jänis oli nopeempi tuon ashcroftin linkin kanssa :)
|
Jakoloota?
KIITOKSIA ja ISO kumarrus.
Noitahan tutkitaan. Mitenkäs moisen jaklootan luotettavuus ja kestävyys? Saako korjailla jatkuvasti vai onko ikuinen? t. Ismo Ämmä |
Ei niillä mitään tee - saat siitä romun hinnan ;-)
Ei kai noissa muuta ole kuin paljon ajetussa pitää laittaa tasauspyörästö kuntoon ja laakeroida koko setti. Rempan tekee noin 350 eurolla kaikkineen ja on taas kuin uusi. Rataspareja saa tilattua miten vaan. Mutta en sitten siitä lujuudesta tiedä kun ei ole vertailukohteita elävästä elämästä omakohtaisesti. TT |
Mun mielestä on hemmetin luja jakis.
Tähän tais saada divorce kittiä jostain, eli laatikon ja jakiksen väli kardaamilla. Tai sitten vaihdat laatikon rooverista (ja koneen kans, niin menee heittämällä...). -Paavo |
... ja noi välitykset ovat sitten vissiin vaihdettavissa esim. Defen LT230'n palikoilla hitaammaksi...
Andy |
Jeep TH 400 automaatti ja Lad Rover Discon jakoloota yhteen?
No niin, muutin otsikon ajnkohtaisemmaksi.
Elikäs kysymys kuuluu. Onkos mahdollista yhdistää Jeep TH 400 automaattia Discon jakolootaan? Kardaani lähdöt samalla puolella, kardaaneiden päät pitää muuttaa. TH 400 ja Discon lootan poorit näyttäisi samanmoisilta vaan ei sovittaessa mene paikalleen? Tietäsikös joku mittoja noihin pooreihin tai mistä voisi kysellä? Jos riitäisi TH 400 akselin sorvaminen ohuemmaksi niin voisin harkita, sitten ei tarvis enään kuin adapteri rakentaa noiden väliin. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=115045 Mitähän muuta pitäisi ottaa huomioon, en löytänyt nopeusmittarille tuosta mitään paikkaa? Kiitoksia vastauksista ja kommenteista. t. Ismo Ämmä |
Terve Ismo,
rassailen omaani ja varmaan viikonloppuna otan omaani vielä sen verran raolleen että voin mitata aksulasta tarkat mitat. Noissa alkupään LT230 jakiksissa on sellainen vika että poorit ei saa kunnolla voitelua. Se syö ajanmyötä (>>100tkm) poorit basaksi. Voit tsekata nyt kun se on sulla lattialla helposti onko tämä ongelma mahdollinen - siellä sisäänmenon vastapuolella pitäisi olla yljynohjauslevy tai toinen mahdollisuus on ristiin porattu ratas (pooreissa näkyy muutama reikä sivuun). Sitten on eriasia kandeeko näissä meidän hommissa enää hifistellä .... Tästä huoltomanuska http://www.landroverresource.com/doc...Box_Manual.pdf T/Pekka & Disco1 |
Tuo onnistunee ainakin näillä resepteillä:
th400 chevy output shaft Katkaistu Th400 Joke hitsattuna katkaistuun ZF-lt230 adapteriin Min apaut 120-130mm pitkä adapteri toosien väliin ohut rover kardaani Selvittämäti on tarvitseeko adapteriin tehda laakerointi jokelle. Helpompi resepti:cool:: tilaus Marks adapteriin äystraaliaan+montaxA$ + Chevy output shaft |
Mulla olisi irtonainen LT77 mistäs näkisi häntäakselin mitat mutta en just nyt tänään pääse pajalle kun flunssakuume iski pahemman kerran... Huomenna voisin yrittää mittaamaan mikäli kukaan ei ole löytänyt mittoja ennen sitä.
Andy |
Tuolla toi divorce kit:
http://www.rakeway.co.uk/page12.html Melko lähelle tuo etukardaani tulee laatikkoa, Ehkä jakista kannattaisi kääntää että kardaanin saisi alemmas http://www.mez.co.uk/dcam/DSCF2496.JPG |
Mikä vaihdelaatikko tuo on?
|
Lainaus:
Swappi: http://www.mez.co.uk/4l80e-1.html |
TH 400 + Discon loota
Kiitoksia vaan kaikille.
Tietoa tuli roppa kaupalla ja lisää tulee, hyvä. Itekin kun koitin työntää tuota jakolootaa TH 400 akseliin niin näytti tuo etu kardaani todellakin hipovan TH 400sen öljypohjaa, tutkitaan tarkemmin jahka keritään. t. Ismo Ämmä |
TH 400 + Discon loota yhteen?
Tutkiskelin hieman ja nappasin pari kuvaa.
Discon lootan poorit ja on siellä reijjät pooreissa öjylle vissiin jotta saa voitelua? http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=115449 TH 400 akselin poori on hieman kulunut, akselin halkaisija tönärillä 30mm. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=115450 Saikos kukaan Discon vaihteiston akselista otettua mittoja? t. ismo Ämmä |
ZF väliakseli 29.8mm kiinan tönärillä mitattuna. Poorit noin 4mm leveät.
|
Sainhan minä niitä jo eilen... :o
10-boorinen, boorien ulkohalkaisija 30mm ja sisähalkaisija muistaakseni 26mm... saattoi olla 27-kin, hitto kun olisin muistanut kirjautua eilen... Pahoittelut. Andy |
Akseleiden poorejen mittoja.
Läheltä liipaa.
Kiitoksia. Tarvii mittailla ite vielä lisää. t. Ismo Ämmä |
Sivu luotu: 23:38 (GMT +2). |