![]() |
12ht ahto ja syöttö?? neuvoja kaivataan
Hakua on käytetty ja tulos on hieman heikko.
Eli siis- Autona 61nen ja tällä hetkellä paine on 0,6kg ja syötöt aika maltilliset. Hukkaportin letkussa on tulppa jonka avaamalla paine nousee 0,9kghen. Mitä pumpulle pitää tehdä että saa tuosta ahtopaineesta hyödyn irti. Nykypaineilla savua ei tule normaalia enempää missään tilanteessa. Paljonko painetta kestää tuo ct26 ennen ku pakopaineet riistäytyy käsistä? Kiitos vastauksista jo etukäteen. kuvat kans olis kivoja :) |
Joskus perehdyin noihin säätöihin palstalaisten avustuksella mutta empä löytänyt kirjanmerkeistä linkkiä enää.
Kuitenkin, Itse laitoin hukkaportin kellonalle 4mm prikat ja sillä ahdot vakiosäädöillä 0,7bar. Jotenkin kuvittelen että on parempi kun ahtopaine ohjaa hukkaporttia kuin että bleedattuna pakopaine saa hukkiksen vuotamaan. Ajattelin rajapaineventtiiliä ton lisäksi jos lähden syöttöä ruuvaamaan, nyt ahdot nousee mielestäni herkästi ja n90kmh ahtoja on n. 0,3-0,35bar . Kevyissä kiihdytyksissä 0,5 bar ja heti kaasua painaessa se 0,7bar. |
Mulla on profiilissa kuvat mihin on laitettu noi säätöohjeet ja merkattu säädettävät ruuvit.
|
Lainaus:
|
Alkuperäisestä säädöstä, mutta jos ton verran kääntää niin kannattaa jo laittaa välijäähdytin.
|
no paljonko uglyllä turbo ahtaa?
|
noh nyt on sillain että ahtaa 0,5 mutta säätöruuvista tulee 1,2 . Tolla 0,5 olen ajellut nyt viime ajat. tuntus riittävän.
|
Miten tuo pumpun ruuvailu vaikuttaa kulutukseen?
|
Mulla näyttäis kulutus olevan 11-14 litraa sadalla, tuntus joskus vievän vähempiki voi johtuu siitä ettei tolla juuri 90km/h lujempaa viiti ajella.
|
Ei oo kyllä paha kulutus kun autossa harvemmin 33" altsikoita alla on:)
|
Mulla oli kuvia muistakin ruuveista mutta mikä se keltaisen nuolen pati oikein on ja mitä se tekee?
Sorry ot enkä jaksanu söörtsiä. |
Lainaus:
|
Kertokaapa siitä hukkiksen tangon säädöstä jos haluisin et ahdot nousee suunnillee o,8 bar:iin. ja sit jos säätäis pumppua hieman uglyn ohjeitten mukaaan:D
Ja missä vaiheessa pakopaineet nousee liika koviksi? |
Otat sen letkun irti, mikä menee sinne kellolle sieltä turbolta, vaikka siitä kellon puoleisesta päästä, sinne kelloon sitten toinen letku ja yhdistät ne letkut ja laitat väliin kuristimen, niin sillä pystyt jo jotenkin säätelemään niitä ahtoja, vaikka pieni letku klemmari joka tarvittaessa puristaa letkun lyttyyn, pumppuuki pitää säätää jos haluut, että ahdot nousee.
|
ei sie pakopaineet varmaankaa liikaa nouse. jotain 1,4 se ahtaa vakioturbolla...
kai liika syöttö voi nostaa pakolämpöö. ittellä ei einkaan vaikuta pakoläpöön oli sitten 0,6 tai 1,6 ahtoja. mutta toi on "billet" kompuralla :D mutta vakio pakopuoli... |
Sivu luotu: 22:56 (GMT +2). |