![]() |
Laturin tunnistusta
Tuollainen löytyy Suikan nokkapellin alta. Kooltaan arviolta 60 amppeerinen, noin suunnilleen. Tämän on siis edellinen omistaja tuonne asentanut ja nyt pitäisi saada selville laturin tyyppi / malli. Mitään tarroja, merkintöjä, tyyppikoodeja, stanssauksia tai muutakaan tuosta ei löydy. Ja mitä ilmeisimmän tämä on ulkoisella jännitteensäätäjällä.
Tunnistaisiko joku laturin näiden kuvien pohjalta: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=108475 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=108473 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=108472 Niin ja kiilahihnapyörä on tässä hieman leveämpi kuin pikkulohkon suikassa, kulunut vakiomallinen laturin hihna pohjaa hihnapyörän pohjaan (näkyy jo kuvastakin). |
Näyttää erehdyttävästi Lucakselta tai sen halpakopiolta:D
|
oisko traktorin yleismallin laturi.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Tommottinen löytyi: http://www.ikh.fi/LATURI_VAIHTOV_FORD_18_ACR_UUSI
Ainakin samannäköiset liittimet.:rolleyes: |
Vaikuttaa erehdyttävättömästi vaihtovirtalaturilta.
|
Lainaus:
Mutta ihan samalta näyttää, kiitosta vaan linkistä. Ja onkin näemmä vaan 45 A kokoinen, luulin isommaksi. Tässä on näemmä jännitteen säädin, jaahas. Autossa on aina ollut sellainen ominaisuus, että käynnistyksen jälkeen latausvalo palaa eikä laturi lataa (mitattu). Kun nostaa kierrokset hetkellisesti jonnekin 4000 rpm tuntumaan niin latausvalo sammuu, joku rele naksahtaa jossain ja laturi alkaa lataamaan n. 14,4 V tyhjäkäynnillä. Kierroksilla nousee jonnekin 14,6 volttiin. Ja lataus siis toimii tuon kierrosten lisäyksen jälkeen ihan normaalisti. Mutta pitää tuo laturi uusia, on sen verran edullinen kapistus. Kuuluu meinaan pientä rahinaa sisältä, olisko paskaa täynnä, laakerit sökönä, hiilet loppu, ei ole ehtinyt availla. |
Laturi ei saa herätevirtaa, jos pitää antaa kierroksia, että herää.
Hiukan ku laitat lisää euroja likoon, ni saat bilipaliteemasta 100 ämpärisen bossi kopion. Tosin eihän se suoraan taida sopia korviin. |
Lainaus:
Saisihan tuo laturi isompi olla, vaikka suoranaista sähköpulaa ei vielä ole tullut vastaan. Tarvii kesälomien jälkeen perehtyä asiaan tarkemmin. |
Lainaus:
Ja se, että ei herää ennen kuin saa pikkusen kierroksia, on ominaisuus, ei vika! Mutta Minun mielestä Luukas on parempi jossakin historiallisissa hommissa, kuin autosähköissä! Mulla oli kerran luukaksen 17acr? ja se oli erittäin huono laturi, latasi huonosti pienillä kierroksilla, ja tuo pistokeliitäntä on suorastaan per....stä. -> osta romulasta aito ulkoisella tuulettimella olleva Bosch, ja tarkista laakerit, kollektori ja hiilet, niin saat hyvän, lujan ja edullisen laturin. Ja sitten välitykset sellaiseksi, että laturi pyörii maksimissaan suuruusluokkaa 15 tuhatta kiekkaa minuutissa. (itse olen pyörittänyt hetkellisesti yli 20 000 rpm 90 ja 115 Ampperisia:o) |
Lainaus:
|
Ei liity enää otsikkoon, mutta kommentoin tuota toimintaa. Syynä varmaan tässä tapauksessa siihen heräämiseen on tuo hihnapyörien koko. Siihen mihin tuo laturi alunalkaen tarkoitettu on aivan erilainen välitys hihnalla kuin tuossa kombinaatiossa.
Näin kävi aikoinaan itselleni kun hankin vastaavan laturin kun alkuperäinen ja joutui käyttämään kierroksia ennen kuin alkoi lataamaan. Tarkemmissa tutkimuksissa mastassa ja mitsussa oli muuten samanlaiset laturit, mutta mastassa välitetty huomattavasti nopeammaksi. |
Nimen omaan tarkoitin tuota topiikin alaittajan laturia
Lainaus:
siis jos tuo on tuo ACR sarjan luukas |
Sivu luotu: 04:20 (GMT +2). |