Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   LJ70-->4runner (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=98763)

ToyoLJ70 30.06.2012 16:31

LJ70-->4runner
 
Eli nyt olis kesän päälle tulossa pienehkö projekti. Tarkoitus olis ottaa -88 LJ70 kone+laatikko ja siirtää se -93 4runnerin koriin. Koneen puolestahan tuo passaa, vaikka paikalla ollut 3.0l td. Mutta miten on laatikon laita, siitä hieman epatietoisuutta.

RIPAX 01.07.2012 22:46

Ei onnistu.
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ToyoLJ70 (Viesti 893814)
Eli nyt olis kesän päälle tulossa pienehkö projekti. Tarkoitus olis ottaa -88 LJ70 kone+laatikko ja siirtää se -93 4runnerin koriin. Koneen puolestahan tuo passaa, vaikka paikalla ollut 3.0l td. Mutta miten on laatikon laita, siitä hieman epatietoisuutta.

Sitä läjän konetta ei voi laittaa runneriin päästöjen takia. -88 päästöt ei riitä -93 autoon. Eli katsastukseen ei tarvi mennä,mut jos sen läjän koneen haluut runneriin ni ota läjän kytkin koppa joka käy runnerin askiin. Moottorin korvat on varmaan eri siin kzt ssä joten 2lt ei istu runko kiinnikkeisiin mut jos ottaa hiluksin korvakot jotka leikkaa/hitsaa menetelmällä sovittaa. Läjän kone laatikoineen ei sovi runneriin ku laatikon kiinnikkeet menee uusiks ja kepakot eri ja kardaanit menee huonoon kulmaan vaikka tekis minkä mittaseks.

-MaTTi- 02.07.2012 10:15

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX (Viesti 894250)
Sitä läjän konetta ei voi laittaa runneriin päästöjen takia. -88 päästöt ei riitä -93 autoon.

Riittää -88 päästöt ennen 1.7.1993 käyttöönotettuun, jos ei ole vähäpäästöiseksi merkitty. Eli käytönaikainen mittaus riittää em. päivämäärään saakka (jos ei vähäpäästöinen).

ToyoLJ70 02.07.2012 10:44

Onkin ilmeisesti muuttu tuohon runneriin jo 2L-II Turbo kone.. Korin omistaja purkamolla meinas, että muutoin sama kone ollut kuin 2L-T, poraus vain suurempi. Eli mahollisesti korvallisten vaihdolla paikalleen. Tiedä sitten..

Sen verran vähän löytäny tietoa sopivuuksista, mutta vaihteisto ilmeiseseti muutoin sama, jakolaatikko ainoastaan erillainen.

Otteesta tuon päästön tietysti sais selville, ainoa onkelma on että kori Ruotsin kirjoissa.

RIPAX 02.07.2012 21:20

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ToyoLJ70 (Viesti 894313)
Onkin ilmeisesti muuttu tuohon runneriin jo 2L-II Turbo kone.. Korin omistaja purkamolla meinas, että muutoin sama kone ollut kuin 2L-T, poraus vain suurempi. Eli mahollisesti korvallisten vaihdolla paikalleen. Tiedä sitten..

Sen verran vähän löytäny tietoa sopivuuksista, mutta vaihteisto ilmeiseseti muutoin sama, jakolaatikko ainoastaan erillainen.

Otteesta tuon päästön tietysti sais selville, ainoa onkelma on että kori Ruotsin kirjoissa.

Muistaakseen 2lt ja 2lIIt oli sama poraus,joten kannattanee vilkasta tyyppi kilvestä mikä auto se on. Se omistaja meinas ehkä et 1kzt ja 2lt ois sama kone eriporauksella,ei pidä paikkaansa.

ToyoLJ70 03.07.2012 22:59

Näin ymmärsin.. Huomenna tuosta korista selviää hiukka enempi. Mutta jos on ollu 3.0td, niin voi hieman tehettää tuo vaihto.

ToyoLJ70 08.07.2012 16:07

Ja tämähän rojekti sai päätöksensä nyt.. Runnerin tuonnista selvisi se että ei kannata alkaa tullaamaan, sen verran kallista. :rolleyes: Nyt suunnitelmat muuttunu sen verran että hakusassa olis ln65 Hiliuxi, kertokaapa josko jollain semmonen harvinainen konevikanen Toyo löytyis.. :D


Sivu luotu: 01:39 (GMT +2).