![]() |
Mitsu L200 kone propleema
Mikä mahtaisi olla ongelma Vm-89 4x4 2,5l diesel mitsussa ku tuuppa painetta syyläriin,
onko kansi vai tiiviste todennäkösemmin menny vai jotain muuta. Koneen on joku joskus menny hivenen räpeltäen ahtamaan jälkikäteen.. Kannattaisiko keulalle vaihtaa suosiolla joku toinen turpokone ja jos kannattaa niin mikä?? (kuinka hyviä noi 4d56 muuten on, koneella ajettu 320t sisään,- vai loppuun ajettu) Jos hyviä ideoita olis tarjolla.. |
Jos ylävesiletku on todella pinkeä (koneen käydessä) ja paisuntasäiliössä kuplia, niin voi olla kansi tai -pahvi. Haiskahtaako pakokaasu paisarissa? Työntääkö nestettä yli? Onko öljyt normaalin näköiset > ei harmaan tai kerman väriset? Tai näkyykö jäähdytysnesteen seassa öljyä vai onko ihan puhdasta veden ja glykolin seosta?
Viallinen jäähdyttimen korkki voi myös aiheuttaa kuplia tai jos järjestelmää ei ole ilmattu kunnolla. Varmin konstihan on ottaa kansi auki, niin näkee onko pahvi mennyt tai halkeamia. Tai jos ei silmällä näe niin koeponnistaa kansi koneistamolla. Noita turbokoneen kansia on mennyt kyllä noissa, sama kone kun Pajerossa. Yleensä syy on kai se, että sammutetaan kone ajon jälkeen suoraan ja lämmöt ei kerkee tasaantua... Kaitsu |
Ylävesiletku turpoo ja jäähdyttimen korkin ku avaa niin tupruttaa pakokaasua tasasesti reiästä ja autolla ku ajaa vähä aikaa niin jäähdytin tyhjenee vedestä.. kansi on otettu ylös ja kansipahvi näyttää täysin ehjältä..
|
Kyllä toi vaikuttaa vahvasti siltä, että itse kansi on halki tai siinä on halkeama jossain tai sitten vääntynyt.
Tietty lohkossakin voi olla vikaa, mutta kantta epäilisin todennäköisimpänä. Niitä on noista koneista mennyt aikas usein. Käy koeponnistamassa jossain, ei se maksa maltaita. Ellet sitten itse huomaa halkeamaa. Monesti kait siinä itse palotilassa venttiilien välissä näkyy ihan silmämääräisesti halkeama jos en ihan väärin muista. Kaitsu |
Kyllä tuo tosiaan kansivialta kuullostaa ja mikäli halki on, niin ei noita silmällä näe kuten VAG:n halkiamiset. Itellä kaksi kantta, missä halkeemat esikammioiden alla ja ei mitenkään silmällä katottuna näy et ois halki...
Koneistamoilla taitaa olla 70€:n luokkaa koeponnistus, kun ammattikoulut kii. Ite käytin naapuripitäjässä kansipajalla 5 Pajeron kantta koeponnistettavana ku ei ollut itetoo et onko terve vai ei... Tuolla käytetty jälkeenkin päin muita kansia ja muuta hitsuuttelua teetetty ku on TIG ja taito hitsata noita alumiinikäikäleitä kii. |
Mulla olis tuolla 2.5 TD halpaan pajeroon paketoituna, eikä lesiletkuissa pulise. :D
Osta pois, ja vaihda kone nokalle. |
Osaako kukaan sanoa kuinka isotöinen homma olisi laittaa 2,5l l200seen pajeron v6 dieseli kone
ja onko laatikossa tai tekniikassa muuten paljokin eroja?? |
Mitä mahtaisi maksaa pajero ja onko ihan ajettavissa pois??
|
Lainaus:
"Mulla olis tuolla 2.5 TD halpaan pajeroon paketoituna, eikä lesiletkuissa pulise." Kaitsu |
Lainaus:
|
Lainaus:
Mitä mahtaisi maksaa pajero ja onko ihan ajettavissa pois?? |
Teitkö kaupat ja sait koneen vaihdettua?
|
En tehnyt kauppoja vielä, löysin yhen toisen auton ja maksoin pienen varausmaksun autosta, mutta nyt ei vastaa enää myyjä puhelimeen ku pitäis hakea pois. Yritti jo kertaalleen palauttaa rahat ja vähä ylimäärästä ku olis joku hakenu heti pois ja maksanu enemmän.
|
Mun pahero on vielä vapaana. :)
Kokeilin käyntiin ja hyvin lähti, vaikka viimeksi kävi ennen pääsiäistä. Eikä edelleenkään savuta tai kolkota. Akut on aika kuolleet, mutta lisävirralla lähti kuin palmun alta. |
Lainaus:
|
Sivu luotu: 23:07 (GMT +2). |