halpis öljyt
kävin tossa eilen motonetissä ja silmiin osu toi täys synt motox 5w-40 öljy tarjous
5L kannu pikkasen päälle 20€ onko jollain kokemusta ko.öljystä tai muista halpis litkuista lähinnä kiinnostaa käytännön kokemukset ja alkuperä |
Championin syntolube 5w40 18,90€ 5 litraa, hyvin on pelannu isuzu turbodiisselissä n. 50tkm. Hydraulinostajat toimii ok kylmänäkin. Vaihettu noin kymppitonnin välein.
Sama liemi pajeron koneessa, toimii.. En nää mitään tarvetta laittaa kalliita öljyjä näihin vanhoihin vehkeisiin, joissa vaihetaan öljyt normaalivälein(7500-10000km), longlifet, hiukkasloukkulaitteet ja papan kauppakassimicrat on sitte erikseen. |
Laitoin Golfiin Bilteman longlife öljyt. Öljyn vaihtoväli pitäs olla 50tkm long life öljyillä. En tosin itse meinannut omistaa tuota peliä siinä vaiheessa enää ;) Mut oli muistaakseni 30€ halvempaa öljyä kannulta kuin Mobilin vastaava.
|
Tuota motonetin öljyä on ollut useammassa henkilöautossa ja en kyllä löydä moitittavaa. Turhaa maksaa pelkästä merkistä, kun samat laatuluokitukset täyttävää öljyä löytyy halvemmallakin.
|
Just äsken hain hojoon öljyä Biltemasta. 4 litran kannu 15€. Saa nähdä minkälaista on..
|
Mobil oli joskus yksi Suomen kannattavimpia yrityksiä
Kovasti on mainonnalla saatu aikaiseksi juuri sitä mitä sillä halutaankin saada aikaiseksi - tuotteelle kovempi hinta.
Jos kattoo noita laatuluokituksia ja ostaa sen mukaan, niin ei voine mennä ihan pieleen. Ootteko koskaan kuulleet, että mikään auto olisi kyrtsähtänyt väärän merkkisestä öljystä? Siis että laittoi agipit tai tepoilit mopilin sijaan ? |
Oon ihan samaa mieltä et sil merkil ei oo mitään väliä kunhan luokitukset on
kohillaan ja siel konees ON sitä öljyä. Suurin osa öljyyn liittyvistä moottorivauroista johtuu juur siitä et siel ei oo sitä öljyä ollu. |
Lainaus:
|
ja nois autois misä on pitkät öljynvaihtovälit, esim tollanen 50tkm niin luultavasti ohjekirjassa lukee että on normaalia jos vie öljyä 1L/1000km.
elikkä on muka normaalia jos joudut kaataan öljynvaihtovälillä koneeseen 50L lisää öljyä :D |
Turhaa...
Lainaus:
Ja tosiaan, kuullut Audin miehiltä, että sitä pitää kuluakkin vähän tietylle matkalle. En muista tarkkaan et oliko A6 TDI ja 10tkm se 0.5-0,7l... Tää ei osaa muilla oikkeen ajaa, kun pittää olla joko Audi tai VW peräsimen alla. Viime syksynä osti Amarokin pitkällä hytillä, josta takaoenkit pultattiin huitsin nevadaan ja tilalle koiria varten sit tilat jne... Entinen oli A6:n... Ja eukolla uuden karhee Jetta... Mobilihan ei paljoa ees ennään myydä täälläkään. Esim. Vianorilta lähtee Kingiä (5W-40 täys synt.) 3x enemmän ku Mobilin vastaavaa. Toisella ei edes Mobilia oo, vaan TB:tä ja Delpihiä, sekä Valvolinen VR-II:tä autoihin. Omissa käytän Nesteen Turbo LXE:tä (käytetään 2.5:ssa Nissanin Dsl) ja mainittua Kingiä (Toyota d4d) mittarissa nyt 494tkm ja viimenen tonni tuli eilen ajettua siihen), joka vaihtuu Valvolineen tässä seuraavassa huollossa. |
audi/vw turbo koneella syö normaalisti 5-10dl 10tkm vaihto välillä.
|
Tuli vaan noista longlifeöljyistä mieleen semmonen asia, että jos joku on nähnyt sellaisen 100tkm ajetun moottorin sisälle jonka öljynvaihtoväli on ollut 30tkm ja öljynä longlifelitkut niin ei itse kyllä enää harkitse ajavansa/ostavansa semmosta kinneriä jossa on ollut longlife huolto-ohjelma. On meinaan koneen sisällä semmonen määrä pikeentynyttä ja karstoittunutta öljyä (palanut kiinni öljypohjaan ja moottorin seinämille) että ei moni usko. Kyllä tuo longlifeohjelma varmaan ihan toimiva on jos autolla ajetaan vain 200tkm ja laitetaan sitten paaliin. Kyllä se vain niin on että ei millään öljyllä ajeta 30tkm :D 10-15tkm on sopiva vaihtoväli, tai jos ajaa vähän niin kerran vuoteen.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Tuossahan on muuten suodattimien vaihtoväli myös 50tkm/2v. Viimeksi kun katselin syksyllä ilmanputsaria ja sisäilmansuodatinta niin kyllä ne vaihtoon kumpikin meni. Oli ne sen verran tukossa kumpikin. Tuolla ajo on vähän kuin rahaa laittaisi pankkiin. Olen merkannut ylös kaikki huoltokustannukset niin ollaan alle 100€ kustannuksissa tällä hetkellä vuotta kohti. Golfin varaosat tuntuu muutenkin olevan melkein ilmaisia. ainoa että tuo on ihan hemmetin pieni auto vaikka onkin farkku. Ei voi ymmärtää miten noin ahdas auto voi olla vuodesta toiseen suomalaisten suosikki. |
Lainaus:
Sama öljynkulutusraja oli muuten ilmoitettu minulla aikoinaan olleessa vm -90 Jetassa ja se oli 1,6 l bensakoneella. Eipä sekään kyllä öljyä kummemmin kuluttanut. |
Tai osta isommassa astiassa merkkiöljyä
Itse olen käyttänyt noissa dieseleissä TB:n shpd -öljyjä.
maksaa musitaakseni mineraaliöljynä noin 65e/20 litraa Ja on pitkän vaihtovälin öljyä. kesällä 15w-40, ja talvella 10w-30. sarjasta löytyy myös 5w-40 öljy, mutta om pikkusen kalliimpaa. vaihdan öljyt 2 kertaa vuodessa, ja kilometrejä tulee keskimäärin vajaa 10 tkm/ öljynvaihto. Jos tulee kilometrejä enemmän, niin vaihdan öljyt useammin, tuo 10 tkm on ehdoton maksimi. HDJ-80 ei syö juurikaan öljyä, ja tuo shpd-öljy pitää moottorin puhtaana (ei pikeytymiä öljypohjassa eikä venttiilikopassa, tarkastus meneillään:o) |
Jossain ennenkin tullut lausuttua mutta vanhaan pikiöljykoneeseen kun nuo SHPD:t tuuppaa niin putsarin saa vaihtaa parin sadan jälkeen... On hyvin voimakkaasti pesevä öljy.
|
No kyllä nyt jeeppiäni hellitään: Lurautin KING OILS 5W-40:t koneeseen viime kesäisen TEBOIL 10W-30:n tilalle. Saas nähdä miten raksuttelee ensi kesään asti.
|
Lainaus:
Joko mobil, tai nuo teboilin ölpät on ollunna mielestäni hyviä öljyjä ja kun täällä rajan pinnassa ollaan niin molempia löytyy marketeista 20 litran kannuissa hyvään hintaan. Parhaiten paineet piti joku shellin öljy mutta en ny muista mikä. Sain sitä satsin yheltä kaverilta. |
Lainaus:
|
Ihan surkeita noi Motonetin Motox-öljyt. Vaihdoin autoon moiset niin mennyt kuukauttakaan kun katkes pakoputki ja pari/kolme viikkoa tuosta niin katkes etujousi. Ja aivan varmasti moottoriöljyn syytä!
|
Lainaus:
|
Lainaus:
7päivää lehti kerto, että yhellä norjalaisella oli halpisöljy syönyt laturin hiilet ja vasemman takajarrupalan ihan tunnistamattomaksi. |
Öljy ja sen vaihtohommissa taidetaan pitkälle mennä kukin uskoo mihin tahtoo periaatteella.
Enemmän taitaa vaikuttaa miten autoa käytetään kun mitä öljyä sen sisällä pyörii, noi pesevät vaikutukset tosin on syytä huomioida. |
Jos tälle linjalle lähdetään, niin ihan varmasti on näitten käyttämieni halpamoottoriöljyjen syytä että joka talvi hajoaa jotakin d35-akselista.
|
Sivu luotu: 03:31 (GMT +2). |