Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Chit-Chat (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=172)
-   -   halpis öljyt (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=98185)

boozer 10.06.2012 07:29

halpis öljyt
 
kävin tossa eilen motonetissä ja silmiin osu toi täys synt motox 5w-40 öljy tarjous
5L kannu pikkasen päälle 20€ onko jollain kokemusta ko.öljystä tai muista halpis litkuista
lähinnä kiinnostaa käytännön kokemukset ja alkuperä

JJ90 10.06.2012 08:07

Championin syntolube 5w40 18,90€ 5 litraa, hyvin on pelannu isuzu turbodiisselissä n. 50tkm. Hydraulinostajat toimii ok kylmänäkin. Vaihettu noin kymppitonnin välein.
Sama liemi pajeron koneessa, toimii.. En nää mitään tarvetta laittaa kalliita öljyjä näihin vanhoihin vehkeisiin, joissa vaihetaan öljyt normaalivälein(7500-10000km), longlifet, hiukkasloukkulaitteet ja papan kauppakassimicrat on sitte erikseen.

Nerd-O 10.06.2012 09:16

Laitoin Golfiin Bilteman longlife öljyt. Öljyn vaihtoväli pitäs olla 50tkm long life öljyillä. En tosin itse meinannut omistaa tuota peliä siinä vaiheessa enää ;) Mut oli muistaakseni 30€ halvempaa öljyä kannulta kuin Mobilin vastaava.

GRpatrol 10.06.2012 11:23

Tuota motonetin öljyä on ollut useammassa henkilöautossa ja en kyllä löydä moitittavaa. Turhaa maksaa pelkästä merkistä, kun samat laatuluokitukset täyttävää öljyä löytyy halvemmallakin.

ssuvik 10.06.2012 11:26

Just äsken hain hojoon öljyä Biltemasta. 4 litran kannu 15€. Saa nähdä minkälaista on..

Porvoon Hilma 10.06.2012 13:57

Mobil oli joskus yksi Suomen kannattavimpia yrityksiä
 
Kovasti on mainonnalla saatu aikaiseksi juuri sitä mitä sillä halutaankin saada aikaiseksi - tuotteelle kovempi hinta.

Jos kattoo noita laatuluokituksia ja ostaa sen mukaan, niin ei voine mennä ihan pieleen.

Ootteko koskaan kuulleet, että mikään auto olisi kyrtsähtänyt väärän merkkisestä öljystä? Siis että laittoi agipit tai tepoilit mopilin sijaan ?

t.haapala 10.06.2012 15:52

Oon ihan samaa mieltä et sil merkil ei oo mitään väliä kunhan luokitukset on
kohillaan ja siel konees ON sitä öljyä.
Suurin osa öljyyn liittyvistä moottorivauroista johtuu juur siitä et siel ei oo sitä
öljyä ollu.

0ltzi 10.06.2012 16:11

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O (Viesti 888739)
Laitoin Golfiin Bilteman longlife öljyt. Öljyn vaihtoväli pitäs olla 50tkm long life öljyillä. En tosin itse meinannut omistaa tuota peliä siinä vaiheessa enää ;) Mut oli muistaakseni 30€ halvempaa öljyä kannulta kuin Mobilin vastaava.

50 tonnia??? kuulostaapa hurjalta. johan ainaki uudet autot jo syö sen koko 4 litraa 20tkm aikana.

Jani E 10.06.2012 17:09

ja nois autois misä on pitkät öljynvaihtovälit, esim tollanen 50tkm niin luultavasti ohjekirjassa lukee että on normaalia jos vie öljyä 1L/1000km.
elikkä on muka normaalia jos joudut kaataan öljynvaihtovälillä koneeseen 50L lisää öljyä :D

jyrden 10.06.2012 17:32

Turhaa...
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja bemaripoju (Viesti 888847)
ja nois autois misä on pitkät öljynvaihtovälit, esim tollanen 50tkm niin luultavasti ohjekirjassa lukee että on normaalia jos vie öljyä 1L/1000km.
elikkä on muka normaalia jos joudut kaataan öljynvaihtovälillä koneeseen 50L lisää öljyä :D

Turhaanhan niitä tollasessa tapauksesa on ennään vaihtaa... Vaihtaa vaan suodattimen välillä, että puhdistus on kunnossa.

Ja tosiaan, kuullut Audin miehiltä, että sitä pitää kuluakkin vähän tietylle matkalle. En muista tarkkaan et oliko A6 TDI ja 10tkm se 0.5-0,7l... Tää ei osaa muilla oikkeen ajaa, kun pittää olla joko Audi tai VW peräsimen alla. Viime syksynä osti Amarokin pitkällä hytillä, josta takaoenkit pultattiin huitsin nevadaan ja tilalle koiria varten sit tilat jne... Entinen oli A6:n... Ja eukolla uuden karhee Jetta...

Mobilihan ei paljoa ees ennään myydä täälläkään. Esim. Vianorilta lähtee Kingiä (5W-40 täys synt.) 3x enemmän ku Mobilin vastaavaa. Toisella ei edes Mobilia oo, vaan TB:tä ja Delpihiä, sekä Valvolinen VR-II:tä autoihin.

Omissa käytän Nesteen Turbo LXE:tä (käytetään 2.5:ssa Nissanin Dsl) ja mainittua Kingiä (Toyota d4d) mittarissa nyt 494tkm ja viimenen tonni tuli eilen ajettua siihen), joka vaihtuu Valvolineen tässä seuraavassa huollossa.

0ltzi 10.06.2012 18:22

audi/vw turbo koneella syö normaalisti 5-10dl 10tkm vaihto välillä.

Tomppaa_ 10.06.2012 21:34

Tuli vaan noista longlifeöljyistä mieleen semmonen asia, että jos joku on nähnyt sellaisen 100tkm ajetun moottorin sisälle jonka öljynvaihtoväli on ollut 30tkm ja öljynä longlifelitkut niin ei itse kyllä enää harkitse ajavansa/ostavansa semmosta kinneriä jossa on ollut longlife huolto-ohjelma. On meinaan koneen sisällä semmonen määrä pikeentynyttä ja karstoittunutta öljyä (palanut kiinni öljypohjaan ja moottorin seinämille) että ei moni usko. Kyllä tuo longlifeohjelma varmaan ihan toimiva on jos autolla ajetaan vain 200tkm ja laitetaan sitten paaliin. Kyllä se vain niin on että ei millään öljyllä ajeta 30tkm :D 10-15tkm on sopiva vaihtoväli, tai jos ajaa vähän niin kerran vuoteen.

Jappi 10.06.2012 22:20

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Tomppaa_ (Viesti 888935)
Tuli vaan noista longlifeöljyistä mieleen semmonen asia, että jos joku on nähnyt sellaisen 100tkm ajetun moottorin sisälle jonka öljynvaihtoväli on ollut 30tkm ja öljynä longlifelitkut niin ei itse kyllä enää harkitse ajavansa/ostavansa semmosta kinneriä jossa on ollut longlife huolto-ohjelma. On meinaan koneen sisällä semmonen määrä pikeentynyttä ja karstoittunutta öljyä (palanut kiinni öljypohjaan ja moottorin seinämille) että ei moni usko. Kyllä tuo longlifeohjelma varmaan ihan toimiva on jos autolla ajetaan vain 200tkm ja laitetaan sitten paaliin. Kyllä se vain niin on että ei millään öljyllä ajeta 30tkm :D 10-15tkm on sopiva vaihtoväli, tai jos ajaa vähän niin kerran vuoteen.

Olen nähnyt sellaisen henkilöauton moottorin sisälle kun vaihdoin öljyntasoanturin tiivisteen viime syksynä. Vaihtoväli n. 30tkm eikä ollut pikeentynyt. Ja ajettukin vasta 320tkm...

Nerd-O 11.06.2012 07:29

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 0ltzi (Viesti 888838)
50 tonnia??? kuulostaapa hurjalta. johan ainaki uudet autot jo syö sen koko 4 litraa 20tkm aikana.

50tkm huoltoväli. Jotain etua kun ajaa SDI koneella. Tuostahan siis uupuu turbo. Jos siinä olisi turbo niin se söisi litran öljyä 1000km kohti mikä on ohjekirjan mukaan ihan normaalia, mutta kun turboa ei ole niin tuo ei pahemmin öljyä syö. Edelliset 50tkm meni ilman öljyn lisäystä. Mihinkään se ei kyllä kulje, mutta ei se kyllä mitään myöskään syö. Puolen vuoden keskikulutus pk-seudun ajoissa 5.2l/100km :D

Tuossahan on muuten suodattimien vaihtoväli myös 50tkm/2v. Viimeksi kun katselin syksyllä ilmanputsaria ja sisäilmansuodatinta niin kyllä ne vaihtoon kumpikin meni. Oli ne sen verran tukossa kumpikin.

Tuolla ajo on vähän kuin rahaa laittaisi pankkiin. Olen merkannut ylös kaikki huoltokustannukset niin ollaan alle 100€ kustannuksissa tällä hetkellä vuotta kohti. Golfin varaosat tuntuu muutenkin olevan melkein ilmaisia. ainoa että tuo on ihan hemmetin pieni auto vaikka onkin farkku. Ei voi ymmärtää miten noin ahdas auto voi olla vuodesta toiseen suomalaisten suosikki.

vmt 11.06.2012 09:25

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O (Viesti 888987)
...Jos siinä olisi turbo niin se söisi litran öljyä 1000km kohti mikä on ohjekirjan mukaan ihan normaalia, mutta kun turboa ei ole niin tuo ei pahemmin öljyä syö...

Perustuuko tuo kokemukseen, että turbollisessa menisi noin paljon öljyä? Minulla on kolmesta eri TDI koneesta kokemusta jokaisesta n. 100 tkm ajalta ja jokainen autoista oli myydessä ajettu 230 - 280 tkm. Näissä öljynkulutus oli ehkä 1 litra / 15 tkm. Viimeisin oli longlife huolto-ohjelmalla eikä siinäkään tuo kulutus sen suurempi ollut.

Sama öljynkulutusraja oli muuten ilmoitettu minulla aikoinaan olleessa vm -90 Jetassa ja se oli 1,6 l bensakoneella. Eipä sekään kyllä öljyä kummemmin kuluttanut.

BJ-40/76 11.06.2012 09:38

Tai osta isommassa astiassa merkkiöljyä
 
Itse olen käyttänyt noissa dieseleissä TB:n shpd -öljyjä.
maksaa musitaakseni mineraaliöljynä noin 65e/20 litraa
Ja on pitkän vaihtovälin öljyä.

kesällä 15w-40, ja talvella 10w-30.
sarjasta löytyy myös 5w-40 öljy, mutta om pikkusen kalliimpaa.

vaihdan öljyt 2 kertaa vuodessa, ja kilometrejä tulee keskimäärin vajaa 10 tkm/ öljynvaihto.
Jos tulee kilometrejä enemmän, niin vaihdan öljyt useammin, tuo 10 tkm on ehdoton maksimi.

HDJ-80 ei syö juurikaan öljyä, ja tuo shpd-öljy pitää moottorin puhtaana
(ei pikeytymiä öljypohjassa eikä venttiilikopassa, tarkastus meneillään:o)

Jappi 11.06.2012 21:12

Jossain ennenkin tullut lausuttua mutta vanhaan pikiöljykoneeseen kun nuo SHPD:t tuuppaa niin putsarin saa vaihtaa parin sadan jälkeen... On hyvin voimakkaasti pesevä öljy.

petroman 11.06.2012 21:56

No kyllä nyt jeeppiäni hellitään: Lurautin KING OILS 5W-40:t koneeseen viime kesäisen TEBOIL 10W-30:n tilalle. Saas nähdä miten raksuttelee ensi kesään asti.

Bj Andy 11.06.2012 22:35

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 (Viesti 889012)
Itse olen käyttänyt noissa dieseleissä TB:n shpd -öljyjä.
maksaa musitaakseni mineraaliöljynä noin 65e/20 litraa
Ja on pitkän vaihtovälin öljyä.

kesällä 15w-40, ja talvella 10w-30.
sarjasta löytyy myös 5w-40 öljy, mutta om pikkusen kalliimpaa.

vaihdan öljyt 2 kertaa vuodessa, ja kilometrejä tulee keskimäärin vajaa 10 tkm/ öljynvaihto.
Jos tulee kilometrejä enemmän, niin vaihdan öljyt useammin, tuo 10 tkm on ehdoton maksimi.

HDJ-80 ei syö juurikaan öljyä, ja tuo shpd-öljy pitää moottorin puhtaana
(ei pikeytymiä öljypohjassa eikä venttiilikopassa, tarkastus meneillään:o)

Suunnilleen samoilla mennään eli keväällä ja syksyllä ölpät vaihtoon ja samoilla viskositeeteilla myös. Motonetin ölppää kokeilin yhen taven mutta sillä putosi öljynpaineet n.0.3 kiloa alemmaksi kuin mobililla millä olen ajellu.

Joko mobil, tai nuo teboilin ölpät on ollunna mielestäni hyviä öljyjä ja kun täällä rajan pinnassa ollaan niin molempia löytyy marketeista 20 litran kannuissa hyvään hintaan.

Parhaiten paineet piti joku shellin öljy mutta en ny muista mikä. Sain sitä satsin yheltä kaverilta.

Nerd-O 12.06.2012 08:32

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja vmt (Viesti 889007)
Perustuuko tuo kokemukseen, että turbollisessa menisi noin paljon öljyä?

Ei perustu mihinkään omaan kokemukseen. Näin on sanottu ja näin luki vielä manuaalissa. Mut tuo SDI kone ei vie ainakaan itselläni öljyä. Edellisen huoltovälin aikana sinne ei kertaakaan lisätty öljyä ja oli melkein tapissa se öljyn määrä sen mittatikun mukaan. En kyllä tiedä kuinka hyvä tuollaista longlife öljyä on enää käyttää kun auton mittarissa on se reilu 250tkm. Seuraava öljyn vaihto olisi tuossa 300tkm kohdalla. Ohjekirjassa luki että jos autossa joskus käytetään muuta kuin longlife öljyä niin sen jälkeen siellä ei saa enää käyttää longlife öljyjä. Sitä ei taas tiedä onko välissä lisätty jotain muuta kuin longlife öljyä? Huoltokirjan mukaan ei ole käytetty muita öljyjä.

maddis 12.06.2012 09:50

Ihan surkeita noi Motonetin Motox-öljyt. Vaihdoin autoon moiset niin mennyt kuukauttakaan kun katkes pakoputki ja pari/kolme viikkoa tuosta niin katkes etujousi. Ja aivan varmasti moottoriöljyn syytä!

Jappi 12.06.2012 13:52

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja maddis (Viesti 889322)
Ihan surkeita noi Motonetin Motox-öljyt. Vaihdoin autoon moiset niin mennyt kuukauttakaan kun katkes pakoputki ja pari/kolme viikkoa tuosta niin katkes etujousi. Ja aivan varmasti moottoriöljyn syytä!

:D :D

Porvoon Hilma 12.06.2012 17:50

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja maddis (Viesti 889322)
Ihan surkeita noi Motonetin Motox-öljyt. Vaihdoin autoon moiset niin mennyt kuukauttakaan kun katkes pakoputki ja pari/kolme viikkoa tuosta niin katkes etujousi. Ja aivan varmasti moottoriöljyn syytä!

mä en oo vielä vaihtanut öljyjä, mutta ihan varmaan menee autosta ainakin tuulilasinpyyhkijät ja laturikin. Akun ostin jo varalle, jos se öljy syö senkin.

7päivää lehti kerto, että yhellä norjalaisella oli halpisöljy syönyt laturin hiilet ja vasemman takajarrupalan ihan tunnistamattomaksi.

helmapelti 12.06.2012 18:44

Öljy ja sen vaihtohommissa taidetaan pitkälle mennä kukin uskoo mihin tahtoo periaatteella.
Enemmän taitaa vaikuttaa miten autoa käytetään kun mitä öljyä sen sisällä pyörii, noi pesevät vaikutukset tosin on syytä huomioida.

petroman 12.06.2012 18:46

Jos tälle linjalle lähdetään, niin ihan varmasti on näitten käyttämieni halpamoottoriöljyjen syytä että joka talvi hajoaa jotakin d35-akselista.


Sivu luotu: 03:31 (GMT +2).