Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   LJ-70 erot (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=97953)

-Sakke- 01.06.2012 20:22

LJ-70 erot
 
Elikkäs kiinnostas LJ-70 kehitys vuosimalleittain. Ekoissa ei vissii ollu turpoo vm? Mitäs muita muutoksia niihin on vuosien varrella tehty?

Uuskoppasessa sit etuperässä isommat murrokset, lenkkipäiset jakarit keulan pellit, mitä muuta?

Eikä sotketa ny RJ-tä tähä viestiketjuun.

Hailux 01.06.2012 20:36

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -Sakke- (Viesti 886388)
Elikkäs kiinnostas LJ-70 kehitys vuosimalleittain. Ekoissa ei vissii ollu turpoo vm? Mitäs muita muutoksia niihin on vuosien varrella tehty?

Uuskoppasessa sit etuperässä isommat murrokset, lenkkipäiset jakarit keulan pellit, mitä muuta?

Eikä sotketa ny RJ-tä tähä viestiketjuun.

kiinnostava aihe...70 sarjalaisista pitäis melkein tehdä oma topicci mis sais vertailla kulkineita..ei taida vielä olla..ainakaan en ole huomannu..

-Sakke- 01.06.2012 20:55

Itse itselleni
 
2.4L 72hv 4000rpm 3.85 lähtien
2.4L 86hv 4000rpm 3.86 lähtien
2.4L 90hv 3500rpm 4.90 lähtien

tapsa4x4 01.06.2012 22:58

Muistaakseni erinlaiset iskarit kummassakin päässä edessä iskarit jousten sisällä.ja ohjaus iskari uudemissa raidetangossa.

Viipo 02.06.2012 02:24

varustelumalleittain oli sit kaikkia hienouksia, niinku sähkösiä takakontin aukasunappuloita, verhoilumateriaaleja jne.

Mutta nyt kiinnostas tietää, mitä tarttee tehdä -90 "vanhakoppaselle" RJ:lle, jotta siitä saa laikata katon pois?

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -Sakke- (Viesti 886388)
Eikä sotketa ny RJ-tä tähä viestiketjuun.

Sotkin jo!

IironSika 02.06.2012 08:49

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Viipo (Viesti 886489)
Mutta nyt kiinnostas tietää, mitä tarttee tehdä -90 "vanhakoppaselle" RJ:lle, jotta siitä saa laikata katon pois?



!

Laitoin privaa.

Hailux 02.06.2012 12:45

mulla löytyy alkuperäinen takaoven sähköinenlukko ja kallistusmittarit koetaulun päältä...ruotsista tuotu auto

Viipo 02.06.2012 12:46

muuttuuko taka-akselin pyöränlaakeri erilaiseksi levyjarrujen myötä?

vartiainen 02.06.2012 13:09

Uudempikoppaisissa (90-->) on korkeussuunnassa isompi syyläri.
Missä LJ:ssä on levyjarrut taka-akselilla?

Repro 02.06.2012 13:20

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja vartiainen (Viesti 886607)
Uudempikoppaisissa (90-->) on korkeussuunnassa isompi syyläri.
Missä LJ:ssä on levyjarrut taka-akselilla?

Japanin tuonneissa ainakin.
Suomi malleista on käsittääkseni löytynyt vain rumpujarruja?

sami_k 02.06.2012 14:09

eikos noissa ollut erllaiset jousetkin

vartiainen 02.06.2012 15:48

Takaripustus on erilainen kun pyöreelamppuisessa menee iskarit silleen erikoisesti "ristiin" niin uudemmassa menee normisti. Ja korotussarjoja hankkiessa uudemman jouset ovat erilaiset.

jesse89 02.06.2012 15:54

lj70
 
mun autosta löytyy tuo takaoven sähkölukitus mutta ei ole kallistus mittareita ja vm on 86:D

Rompe1 02.06.2012 16:04

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sami_k (Viesti 886624)
eikos noissa ollut erllaiset jousetkin

Vanha- ja uuskoppasissa on etujouset juu erilaiset.

Arpe 02.06.2012 17:51

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Repro (Viesti 886610)
Japanin tuonneissa ainakin.
Suomi malleista on käsittääkseni löytynyt vain rumpujarruja?

Noissa takalevyjarruversioissa oli ainakin osassa keskustasauspyörästöllinen jakolaatikko.
Harvinaista herkkua kekkoslovakiassa.

arska4x4 02.06.2012 18:09

Ja uuskoppasen mjoottorissa on erilaine (parempi) kansi, sekä pumpussa suurempi nestepää..

WillysMB 03.06.2012 12:26

Moottoreissa on isoja eroja tosiaankin. Vanhemmassa 2LTssä on venttiilinnostimet mallia keinuvipu, nokka-akseli kannen reunalla. Säädetään nysväämällä ruuvia ja mutteria keinuvasarassa. Uudemmassa nokka painaa koko lailla suoraan venttiilin päähän ja säädetään shimmilevyillä. LJ70 MK1 tunnistaa pyöreistä ajovalon lampuista.

Jappi 03.06.2012 12:30

Uudempi kansiversio on 2LT-2 koneessa mutta muistelen että ennen sitäkin on jotain muutoksia ollut koneissa, ihan alakerrassa.

-MaTTi- 09.06.2012 20:46

Takapyöränlaakerit on kans tuplaten leveemmät neliövalollisessa, samalla kertaa tuli eteen jäähdytetyt laikat ja taakke isommat rummut.

Saksantuonneissa on ollut levyjarruja takana. Nää on 90-luvun pelejä.

IironSika 10.06.2012 11:09

Nyt tarttee muistaa, että neliövalollisuus, eli uudempi keula ei välttämättä tarkoita noita mainittuja teknisiä muutoksia. Mun RJ on uudemmalla keulalla, mutta vanhalla alustalla ja esim vanhan mallisella ratilla. Vuosimalli on -90, mutta valmistettu -89.

-MaTTi- 10.06.2012 16:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja IironSika (Viesti 888768)
Mun RJ on uudemmalla keulalla, mutta vanhalla alustalla ja esim vanhan mallisella ratilla. Vuosimalli on -90, mutta valmistettu -89.

Joku feisliftannu jälkeenpäin?

IironSika 11.06.2012 06:43

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 888844)
Joku feisliftannu jälkeenpäin?

Näinhän se on, koko kori vaihdettu joskus kuulemma. Eli ei kannata aina uskoa neliölamppuisuuteen. ;)


Sivu luotu: 16:38 (GMT +2).