![]() |
Vetokoukun korjaaminen hitsaamalla.
Pitäis korjata tollasesta henkilö volvosta vetokuokku kun leimalla tuli huomautus
Siitä että poikki putkessa On mätä reikä.uutta ei viitsis ostaa kun koukkua tarviaa ehkä 1-2kertaa vuodessa. Saako ton korjata hitsaamalla jos ottais irti ja putsais ja löis 4mm lapun päälle? Kelpaakohan tämä leimalle? |
Lainaus:
onks hankala jos vaihtais koko putken? eikös laissa lue että asiallinen hitsaus sallitaan.. et kait sen paikanki saa siihe räkiä. |
vaikee kai sitä muutenkaan on korjata ?
koukunhan saanee nykylain mukaan tehdä itsekin, ja tekijä vastaa ratkaisun kestävyydestä, ei insinööri joka leiman lyö... eli kuumaliimaa vaan |
mulle ei ainakaan sanoneet mitään kun tehin rhs palkista koko rungon rockyyn uusiksi, siis sen mikä pultataan siihen perään kiinni nupin leikkasin vanhasta ja räin kiinni.
|
periaattessahan tuossa ei muuteta koukun rakennetta ,niin kaiken järjen mukaan sen saa hitsata.
|
Mulle sanoi katsuri viime vuonna voortista, kun uusintatarkastukseen tempastiin rälläkällä koukku pois, että ei sitä olisi saanutkaan hitsaamalla korjata. Oli kiinnikkeet sulanu molemmilta puolin..
|
Jos raskaan kaluston puolella saa hitsata vetoaisaan silmukan vaikka kotiverstaalla niin miksei saisi tuota palkkia hitsata. Jos ei muka kelpaa niin miksi näitä autojen runkojakaan sitten saa edes hitsata.
|
sen saa hitsata vain asiallisesti! asiattomasti ei saa :D
|
Lainaus:
|
En oo keksiny muutakaan tapaa tehä vetokoukkuja kuin hitsaaminen. :D
|
Lainaus:
silloin perävaunun aisa oli niin pyhä, että ainoastaan johonkin letkujen kannakkeen pultin alle sai laittaa boksin kiinni.... Ja se ei ollut varmaankaan perävaunun valmistajasta kiinni, sillä oli tilaustyö... (yritettiin että olisi saatu pistää pannoilla putkeen, mutta ei käynyt eikä aisojen pääty kolmioon saanut hitsata eikä porata. |
Kerran oli yks citikka C5 katsastusprojekti, ja tarkastuskupongissa oli maininta takaa alhaalta poikittaistukipalkista, joka menee tankin alla. perässä luki "ei voi korjata hitsaamalla"... Mietin vähä, jotta mitennii ei vois korjata hitsaamalla, mutta sepä selvisi kun rupesin meisselillä tökkimään ko. palkkia.
Käytiin rautavarastolta suunnilleen samanlaista huonekaluputkea, joka pistettiin kahdella 8mm putilla kiinni sinne alle. Ja oli helvetin hyvä :P Eli voi hitsata, jos on mitä hitsata. Jos ei voi hitsata, niin tee isompi korjauspala. |
Lainaus:
|
No nii tietennii...:D
|
Lainataanpa Porvoon Hilman viesti tuolta toisesta ketjusta tähänkin:
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Lisäksi vielä linkki tuohon käsikirjaan: http://www.trafi.fi/filebank/a/13251...jaVersio20.pdf sivulta 155 etiäpäin voi lukia vetolaitteista. Samassa kappaleessa tosin puhutaan koukuista ja aisoista niin eihän noista tavallinen pulliainen ota selvää. :confused: |
mitenkähän perävaunun akselin hitsaus.. ?
Muulissa ei ole edes vetoaisa siinä kiinni.. Ostin näet halvalla jarrullisen muulin jossa on kuskattu joskus vähä överiä niin oli akseli silleen pehmeesti mutkalla, mie painelin sen etukuormaajalla "pehmeesti" takaisin ja heppasin tänään tueksi kulmarautaa :D http://www.kotinet.com/ari.leskinen/Myynt/karri4.jpg http://www.kotinet.com/ari.leskinen/Myynt/karri5.jpg Tuohon saa kyllä akselin varmaan uudenkin mutta hyväksyyköhän katsuri kun pitää vuojen sisällä leimata... :confused: Jos se ei huomaa :rolleyes: |
Lainaus:
Sen jälkeen ei kukaan kysy mitään, kunhan teet sen siististi! |
Mun tietojen mukaan akselia saa hitsata nykyään. Aisa on ainut josta ollaan mustasukkasia, eli sitä ei saa hitsailla.
|
Jos akselissa on alkujaan hitsaussaumoja, niin korjaaminen hitsaamalla on hyväksyttyä toimintaa.
Eiköhän tuossa Muulin akselissa laipat/akselintumpit ole saumalla kiinni? |
Sivu luotu: 00:08 (GMT +2). |