![]() |
Vanteen maalaus
2 Liiteet
Tuli tuossa ohimennen putsautettua muutamia vanteita, Tamcorro niistä sipas vanhat maalit poies ja laittoivat pohjamaaliin. Suosittelivat massaa vanteen ja levyn väliin. En tietty tullu kysyneeks mitä ainetta. Liekö kellään vakavaa mielipidettä mitä tuohon koloon tuupataan.
1) ei mitään, unohdetaan koko juttu ja ajetaan vaan X) tarkoin harkittua vanneliimaa 2) mitä nyt sattuu joku tuupi vastaan kuleksimaan Ja kuvia kun ne on kivoja |
Mun mielestä vastausnumero yksi.
|
No se tuntuis itsestäkin luonnollisimmalta.
|
Vanteet maaliin.
Lainaus:
Auton korejenkin saumoissa käytettvää sauma massaa voisi tuohon laittaa, löytyy usealta valmistajalta on pitkään siistit vaan aikanaan kosteus saumaan kyllä pääsee ja ruostuminen alkaa, vaan taitaa siellä nytkin jo pieni ruosteen siemen olla kun ei sitä varmaan millään saa kokonaan pois. Hyvä pinta maali päälle. Tai pinta maali päälle ja ajoon. Taitaapi olla siistimpi ilman massaa. Pinta maalaus vaakaasenossa niin voipi rako täyttyä sillä. t. Ismo Ämmä |
Lainaus:
Voi olla paras jättää massat pois kun sieltä se muhii kuitenkin ja irtoova massa saattaa näyttää loppupelissä aika rivolta vuosien päästä. Ehkä sinkkimaali olis saattanu olla ratkaisu (zinga?) pohjalle ennen pohjamaalia mut kun siellä puodissa jo vetivät ruiskulla. |
Vanetta maaliin.
Lainaus:
Jos tuo pohja maali on epoksia niin sen päälle olis kannattanut ruiskulla vetää myös pinta maali ja mahdollisesti lakkakin. Vaan kun olet kilikalia vetänyt pintaan niin eikun vaan lisää joka vanteeseen kerroksia jotta on pinta hyvä. t. Ismo Ämmä |
Lainaus:
|
jotkut vetää nuo saumat liima/tiivistemassalla joka on päällemaalattavaa esim. sikaflex tai soudal. sit jos sinne vesi pääsee ni siellähän se ruoste alkaa muhimaan.
sit on myös vaihtoehto valuttaa sinne väleihin pelkkä kotelosuoja-aine esim. tectyl ml ja antaa sen jähmettyä. laitatpa kumpaa tahansa ni anna sen jähmettyä... tulee muuten roiskeita :D |
Tuossa ylempänä tuli puheeksi Zinga, jota taas tuli 10 kilon pönttö. Se on sopivaa raepuhalletuille pinnoille.
Jos tarkoitus on maalata se muulla tavoin, pitää ottaa huomioon, että maalit ja maalausmenetelmät ovat yhteensopivia. Vanteiden maalailu on minun mielestä aika hidasta hommaa jos tavoitteena on kestävä lopputulos. On jossain maalauksissa, jossa tavoitellaan hyvää korroosionkestoa tullut käytettyä seuraavaa yhdistelmää: 1. pensselillä levitettävä Zinga heti hiekkapuhalletulle pinnalle 2. Inerta 5 primer riittävällä kovetinmäärällä lämpimällä ilmalla (mikäli kovetinta on liian vähän ja kuiviminen hidasta Zinga ja Inerta 5 primer eivät sovi hyvin yhteen vaan irtoavat toisistaan siten, että Inerta vie osan Zingasta mukanaan) 3. Teknodur 190 ---------- Yksikomponenttivaihtoehto hyvät kokemukset esim. purjeveneen kölissä: 1. Zinga pensselillä vaikka 3 kertaa hiekkapuhalletulle pinnalle 2. Wurth Rost Stop yhteen tai kahteen kertaan Tässä yhdistelmässä ei vastaavaa kuoriutumisongelmaa kuin yllämainitussa yhdistelmässä liian alhaisella kovetinmäärällä ja ehkä lämpötilalla. Sama ongelma tulee jos kaksikomponettista kittiä esim. lasikuutukittiä liian pienellä kovetinmäärällä Zingan päälle. |
Sivu luotu: 02:39 (GMT +2). |