![]() |
lehtijousi pakan avaaminen?
Niin kun pitäis kai ottaa takaa lehtipakasta yks lehti pois että tulisi perään tuota joustoa lisää....
uskaltaako sen avata vai pamahtaako ne silmille??? Muita ideoita saada tuota joustoa lisää?? -pajero- |
Puristimella pakka nippuun, rälläkällä keskipultti poikki ja puristin varovasti auki.
|
niin se yhen lehden poisto taitaa vaikuttaa jo aika lailla???
-pajero- |
muistanko väärin mutta mulla on semmonen muistikuva että joidenkin lattasarjojen herkistäminen tehdään vähentämällä päänorran alapuolinen latta eli toka tai kolmas ylhäältäpäin laskettuna.(usein se päänorra taitaa olla tavallaan se kaksi lehteä)
|
hj:sä on ainaki päänorra,apunorra ja usein on kuulemma se kolmas joka on melkein yhtä pitkä kuin apunorra on jälki asennus estää päänorraa katkeamasta,eli neljännen ehkä vois poistaa
päin helvettiä menee,mutta menköön |
jees... täytyykin huomenna katsastaa tarkemmin että montakos "lehtee" siellä oikein on.... mutta siinäkin siis pitää olla tarkka minkä sieltä ottaa pois....
pannaan ne pyörät pyörimään.. |
ei se oo vaikeeta.. kai...
Note! This message was posted anonymously! |
kiitos nyybi sepäs oli lohduttava tieto.... =)
pannaan ne pyörät pyörimään.. |
ei se sieltä pitkälle lähde. ja voit pitää auton painon jousienpäällä kun katkaset keskinaulan..tuskin kuitenkaan jousta kokonaan aio irrottaa...
Edited by - hpotteri on 06/04/2005 14:28:51 |
Kato onko Pajerossa samalla tavalla paksuja lehtiä pakan alaosassa kuin joissain tojotissa. Jos niitä löytyy, ne kannattaa heittää mäkeen ja korvata(jos haluaa) mahdollisimman pitkillä ohuilla lehdillä. Yhden paksun kuormalehden poistaminen kokonaan tekee ihmeitä jousitukselle.
www.alanmiehet.com #1 |
Mä oon ainakin bertan pakkoja purkanu paikallaan eikä sieltä mikään lehti oo mihkään lentäny ja keskitapinkin olen saanut ihan kiertämällä auki. Itse otin vaan alimmat lyhyimmät lehdet pois. Nämähän on tietysti autokohtaisia asioita ja jossain tapauksissa saattaa olla hengen lähtö lähellä jos avaan pakan ilman puristimia...
www.G-69.tk - www.pahama.com |
Jos ajatus irroittaa koko pakka, ruuvaat sen keskinaulan vierestä semmoisella rakennusmiehen(?) puristimella nippuun ja sit irroitat keskinaulan. Se tuskin pamahataa silmille jos se on ollut vuosia auton alla, mutta kannattaa se varmistaa puristimella, ei tule mustia kynnenalusia.
Jos auton alla meinaat puljata, eiköhän sen saa sielläkin puristimella nippuun jos tarviaa. Muista tarkistaa U-pulttien tiukkuus kun olet kasannut ja parisatasta ajellu. Voi tarvita tiukata useamminkin. Note! This message was posted anonymously! |
kiitos vain tiedosta, eipä tullut mieleenkään että ne pitäis kiristää jälkeen vielä uud...
tai voisihan sitä uusiakkin u-pultit.. tuskin kovin kalliita... kun vaihdan puslat samalla.... pannaan ne pyörät pyörimään.. |
onkos kukaan availlu pajeron taka lehtipakkoja? saisi tietoa lisää, ja kokemuksia onko paljonkin parempi?
pannaan ne pyörät pyörimään.. |
Lainaus:
|
Pakka ruuvipenkkiin tai puristimella kiini ,keskitappi pois ja kierretanko (n.30cm.) tilalle . Siitä on helppo löysätä mutteria ,ja ei tule yllätyksiä . Näin minä olen sen tehnyt ja varsinkin kasaaminen on helppoa tällä menetelmällä .
|
Mä oon avannu ja kasaillut noita irrallaan olevia lehtijousipakkoja, niin ei ne ikinä oo ollu minkäänlaisessa sen ihmeellisemmässä esijännityksessä. Päräyttäny pakan palasiks ja sekotellu lehtiä eri pakoista ja kasaillu paikalleen ilman mitään sen kummempaa draamaa.
|
kuten edellinen vastaus jos pakka irallaan ja vedetään pultti poikki niin eihän se mihinkään lähde pientä jännitystä voi olla mutta ei sen enemmän kuin mitä uudella pultilla pystyy niputtamaan takaisin.
Miksi pitää auton alla tehdä homma kun samalla kuitenkin joutuu irroittamaan u-pultit ym. Oikotie ei aina ole lyhin tai paras ratkaisu |
Jonkunlaista varovaisuutta kannattaa harrastaa. Itsellä 61:n takapakat "aukesi" 10 cm kun keskitapin katkaisi ja puristimilla päästi vapaaksi, onneksi oli puristimet paikoillaan. Olisi muuten tullut pikkusen sormille :eek:
Ja akselin kun irrottaa jousista samasta laitoksesta niin jousi ampuu 10 senttiä akselista alas jos on tuet vain akselin ja auton rungon alla vaikka autoa nostettu niin, että jousista paino pois. Sittemmin ollut tunkki jousen alla niin saa laskettua sen hallitusti kun U-pultit on pois :D |
Lainaus:
|
Kylelleen ku laittaa pakan lattialle, kärsii hyvinkin ampua pultin auki.
Perssonin tolpankin aukasen samanlailla. Sitä ei kyllä passaa lattiaa vesten tehdä, sillon voi tulla ohtaan. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Sivu luotu: 09:57 (GMT +2). |