Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tapahtumat (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=152)
-   -   OFFROADTARVIKKEEN TML-TROPHY 13.-15.7.12 "KISAKESKUKSESSA SAUNA JA BUFFET" (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=97297)

_hornet_ 12.05.2012 17:09

OFFROADTARVIKKEEN TML-TROPHY 13.-15.7.12 "KISAKESKUKSESSA SAUNA JA BUFFET"
 
1 Liiteet
Paratiisi Offi on ohi ja TML lähestyy. Keltalan Kahlaajat lähtevät järjestmään Offroadtarvikkeen TML-Trophyn Juukaan. Lukekaa kilpailukutsu huolella, koska nyt on mahdollisuus päästä osallistumaan edullisemmalla hinnalla. Tämä siitä syystä, ett järjestäjillä on tänä vuonna aika pitkä matka Juukaan kisaa järjestelemään, joten jos osallistujia ei ole tarpeeksi 15.6. mennessä voi olla ettei kisaa järjestetä. Osallistujamäärän kasvattamiseksi, olemme lisänneet kilpailuun mukaan myös ns. safariluokan, johon voi ottaa osaa mys autolla, joka ei sovi muihin luokkiin esim. orbitrol-ohjauksella varustetut autot. Mukaan ei kuitenkaan huolita mitään romuja ja punakilvet ja vakuutus vaaditaan. Safariluokan ilmoittautumiset kilpailunjohtajalle. Mahdollisuus on myös osallistua mönkijöillä pareittain (osallistumismaksu 100/pari), mönkijöissä tulee olla sammutin, ensiapulaukku, puunsuojaliina ja mönkijän tulee olla tieliikennevakuutettu (punakilpi tai traktori ym.). Safariluokassa ajavat eivät saa auttaa cupluokissa ajavia kilpailijoita. Cupluokissa ajavat ovat etuajo-oikeutettuja rasteille mentäessä. Safariluokan kilpailijat antavat tarvittaessa tietä. Kilpailukeskus sijaitsee tuttuun tapaan Offroadtarvikkeen pihalla ja sen palvelut ovat käytettävissä entiseen tapaan. Tervetuloa sankoin joukoin Juukan mahtaviin maastoihin möyrimään.

Keväisin terveisin kilpailunjohtaja Pekka Alatalo 0442677721 keltalankahlaajat@gmail.com

Kilpailukutsu http://4x4cup.com/tiedostot/tml2012/...pailukutsu.pdf

Ilmoittautuneet http://www.4x4cup.com/index.php?sivu...utuneet&kid=22

Ilmoittautuminen http://ilmoittautuminen.4x4cup.com/

junnu78 12.05.2012 19:19

tulossa ollaan ;)
edittiä. tekstiäkin editoitu...

akiky 13.05.2012 08:39

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja junnu78 (Viesti 881004)
miksi muissa luokissa ajavat ovat etuajo-oikeutettuja? käytännössä jos mä lähtisin ajamaan wrc rallia fiat unolla ja muille sanoittais, että ei saa ohittaa... mutta se siitä ja tulossa ollaan ;)
edittiä. tän voi käsittää näköjään kahdella tavalla... tämä vissiin tarkotti, että muut ennen safari luokkaa?

Ekalla lukemalla ei ainakaan itelle jääny epäselvyyksiä. Eli safariluokkaset safaroi, ja väistelee cuppiautoja parhaansa mukaan. :)

SptV 13.05.2012 08:53

Miten saan näkymään nuo koordinaatit kansalaisenkarttapaikalla?

Ei huolinnut tuollaisenaan..

akiky 13.05.2012 09:03

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja SPTV (Viesti 881163)
Miten saan näkymään nuo koordinaatit kansalaisenkarttapaikalla?

Ei huolinnut tuollaisenaan..

Muuta astemerkki -> d:ksi, niin alkaa rokkailla. Koordinaatisto pitää myös muuttaa WGS84:ksi. Eli ETRS89

Tän muotosilla itella ainakin pelittää:

63d22.100
28d53.800

JERKKU 13.05.2012 12:47

Mukana ollaan. Parin vuoden tauon jälkeen on taas kiva päästä Juukan maisemiin.

Tapsala 16.05.2012 18:42

Team 4x4 Hazard ilmoittautuu mukaan karkeloihin!

thudor 19.05.2012 21:03

Mönkijällä vois kiinnostaa rymytä.. Mites tommosella on kilpailunumeron kans, automallin tarraa ei oikee mihkää saa sopimaan, käviskö tohon semmone atv-kisoista tuttu juttu, eli 1,5m narua sarvien eteen sidottuna ja narun toiseen päähän kilpailunumerolappu. Sillä sitte kosketus rastilappuun ja kuva..?:confused: Turassa kuitenki on mönkkärit mukana kisassa ja systeemi on tuo.. Toinen kyssäri olis turvajutuista eli vaaditaanko kuskeille panssarit?

Lalli bj40 19.05.2012 21:23

tulossa ollaan

Artzi_ip 20.05.2012 20:59

ollaan tullaan..
 
TEAM VauhtiNAKU ilmottautunut. katotaan et vieläkö toi lumikola kestäs yhen kisan.. :D

Topi1982 25.05.2012 16:22

Tullaan sahfaariin, jos renkaat palautuu rajan takaa.:cool:
6x6 muuten iskussa tai ainakin melkein.

Patu925 26.05.2012 21:54

Kultapossukerhon porsaita olisi tulossa mönkkäreillä safaroimaan eli mitä pakollisia varusteita pitää olla mönkkäreissä? (sammutin jne.)

Pojilla olis eka reissu eli ei oo kokemusta. Eikä itekkään osaa kertoilla et mikä on systeemi mönkkäreillä...

jansa 01.06.2012 17:54

koitin noita suunnistuscupin sääntöjä lueskella niin nämä kaarituki hommat taitaa koskea näitä jälkikäteen väsäiltyjä kaaria eikös? Wranglerissa(-89) kun jo sellaiset on tehtaalta niin tuskin niistä tarvii mitään selvittelyjä---> "Seinämävahvuuden mittaamista varten on porattava 6 mm reikiä sellaisiin paikkoihin että eri osien tarkistusmittaus voidaan suorittaa kiinteitä rakenteita esimerkiksi penkkejä irrottamatta."??
original luokkaan ehkä olisi tulossa jos tuon saisi tiivisteltyä kun alkoi sopivasti vuoteleen loota/jakis kun meinasi alkaa ilmottautumislappua täytteleen...

H&K 01.06.2012 17:58

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jansa (Viesti 886315)
koitin noita suunnistuscupin sääntöjä lueskella niin nämä kaarituki hommat taitaa koskea näitä jälkikäteen väsäiltyjä kaaria eikös? Wranglerissa(-89) kun jo sellaiset on tehtaalta niin tuskin niistä tarvii mitään selvittelyjä---> "Seinämävahvuuden mittaamista varten on porattava 6 mm reikiä sellaisiin paikkoihin että eri osien tarkistusmittaus voidaan suorittaa kiinteitä rakenteita esimerkiksi penkkejä irrottamatta."??
original luokkaan ehkä olisi tulossa jos tuon saisi tiivisteltyä kun alkoi sopivasti vuoteleen loota/jakis kun meinasi alkaa ilmottautumislappua täytteleen...

Wranglerin alkuperäiset kaaret eivät täytä sääntöjen vaatimuksia koska ne on tehty useammasta palasta ja kaaren kiinnitys ei ole sääntöjen mukainen. Haulla löytyy paljon juttua aiheesta, ei tehdä tästä topickista yhtä sellaista lisää.

T: Jussi

offroadjouni 01.06.2012 18:35

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja H&K (Viesti 886318)
Wranglerin alkuperäiset kaaret eivät täytä sääntöjen vaatimuksia koska ne on tehty useammasta palasta ja kaaren kiinnitys ei ole sääntöjen mukainen. Haulla löytyy paljon juttua aiheesta, ei tehdä tästä topickista yhtä sellaista lisää.

T: Jussi

Totta, Wranglerin kaaret eivät täytä sääntöjä, eli niillä ei saa hakea vaarallisia rasteja. Viime aikoina kisoissa on ollut luokkaa 2-10 vaaralliseksi merkittyä rastia, kun kokonaismäärä on yli 200. Eli kisaaminen onnistuu kyllä ihan normaalisti ilman kaariakin. Ei muuta kuin ilmoittautumaan. :)

H&K 01.06.2012 21:06

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja offroadjouni (Viesti 886331)
Totta, Wranglerin kaaret eivät täytä sääntöjä, eli niillä ei saa hakea vaarallisia rasteja. Viime aikoina kisoissa on ollut luokkaa 2-10 vaaralliseksi merkittyä rastia, kun kokonaismäärä on yli 200. Eli kisaaminen onnistuu kyllä ihan normaalisti ilman kaariakin. Ei muuta kuin ilmoittautumaan. :)

Jep, ei muuta ku kisaamaan, kunhan muistatte pitää katon mukana kisassa. Ilman kattoa tarttee olla sääntöjen mukaiset kaaret.

Mun kommentti johtui joidenkin henkilöiden herneen nenään ottamisista ja aiempien keskustelujen aiheuttamista mielipahoista joita ei ehkä haluta lisää.

Tsemppiä kaikille kisaan, mää en edelleenkään pääse mukaan terveydellisten ongelmien takia. Tän vuoden kisat saattaa jäädä väliin muuten kuin että Turaoffin järjestelyissä ollaan mukana aiempien vuosien tapaan.

T: Jussi

Arska-tehtaalta 01.06.2012 21:24

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja H&K (Viesti 886410)
Ilman kattoa tarttee olla sääntöjen mukaiset kaaret.

Olen kyllä aika pöljä, mutten löytäny tollasta kohtaa säännöistä :D

Turvakaaret 4.1
"Kaikissa luokissa on avoautoissa oltava 6-piste turvakehikko, umpiautoissa vähintään pääkaari takatuin. CUP-kilpailuihin voivat osallistua sellaisetkin autot, jotka eivät täytä näiden sääntöjen turvakaarimääräyksiä. Kilpailujen järjestäjät merkitsevät rastilistaan sellaiset rastit (ns. vaarallinen rasti), joita ei saa tällaisilla autoilla hakea."

Turvallisuus 4.3
"Kaikkien kilpailijoiden istumapaikkojen tulee sijaita kokonaan auton kiinteän korirakenteen ja/tai turvakaarten sisäpuolella."

Mikä katsotaan avoautossa kiinteäksi korirakenteeksi?

H&K 01.06.2012 21:27

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Arska-tehtaalta (Viesti 886421)
Olen kyllä aika pöljä, mutten löytäny tollasta kohtaa säännöistä :D

Turvakaaret 4.1
"Kaikissa luokissa on avoautoissa oltava 6-piste turvakehikko, umpiautoissa vähintään pääkaari takatuin. CUP-kilpailuihin voivat osallistua sellaisetkin autot, jotka eivät täytä näiden sääntöjen turvakaarimääräyksiä. Kilpailujen järjestäjät merkitsevät rastilistaan sellaiset rastit (ns. vaarallinen rasti), joita ei saa tällaisilla autoilla hakea."

Turvallisuus 4.3
"Kaikkien kilpailijoiden istumapaikkojen tulee sijaita kokonaan auton kiinteän korirakenteen ja/tai turvakaarten sisäpuolella."

Mikä katsotaan avoautossa kiinteäksi korirakenteeksi?

Mun mielestä tulkinta on ollut se että jos on kova katto päällä ni on kiinteä korirakenne, esim BJ40 tai jeep wrangler. Jos rättikatto niin avoauto -> hyväksytyt 6- pistekaaret vaaditaan. En ole 100- varma mut varmaan kilpailun järjestäjä tai cup- komitea vastaa omalla tulkinnallaan.

T: Jussi

offroadjouni 01.06.2012 22:23

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja H&K (Viesti 886424)
Mun mielestä tulkinta on ollut se että jos on kova katto päällä ni on kiinteä korirakenne, esim BJ40 tai jeep wrangler. Jos rättikatto niin avoauto -> hyväksytyt 6- pistekaaret vaaditaan. En ole 100- varma mut varmaan kilpailun järjestäjä tai cup- komitea vastaa omalla tulkinnallaan.

T: Jussi

Suunnistussäännöt eivät vaadi kaaria avoautoon. Minä ajoin melkein koko viime kauden ilman hyväksyttyjä kaaria avo-Wrankulla.

H&K 01.06.2012 22:34

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja offroadjouni (Viesti 886449)
Suunnistussäännöt eivät vaadi kaaria avoautoon. Minä ajoin melkein koko viime kauden ilman hyväksyttyjä kaaria avo-Wrankulla.

Hyvä kommentti/täsmennys, mun tulkinta oli sitten väärä. Tällä sitte mennään varmaan jatkossakin.

Byrocrat 01.06.2012 22:49

Jännitystä elämään ilman kaaria
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja H&K (Viesti 886451)
Hyvä kommentti/täsmennys, mun tulkinta oli sitten väärä. Tällä sitte mennään varmaan jatkossakin.

Kannattaisiko silti lukea CUPin säännöt kohdasta 4.1 turvakaaret eikä mennä viimevuoden tiedoilla ettei tule pettymyksiä, olkoonkin että kaarettomallekin on osallistumismahdollisuus jätetty :mad:. Linkistä löytyy vuoden 2012 säännöt :eek::)

http://www.4x4cup.com/saannot/Suunni...2011-11-21.pdf

Teme 02.06.2012 00:39

And jesus coming..

Arska-tehtaalta 02.06.2012 08:23

Toivottavasti ei sada
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Byrocrat (Viesti 886457)
Kannattaisiko silti lukea CUPin säännöt kohdasta 4.1 turvakaaret eikä mennä viimevuoden tiedoilla ettei tule pettymyksiä, olkoonkin että kaarettomallekin on osallistumismahdollisuus jätetty. Linkistä löytyy vuoden 2012 säännöt.

http://www.4x4cup.com/saannot/Suunni...2011-11-21.pdf

Suora lainaus viimeisimmistä säännöistä...

4.1 Turvakaaret
Kaikissa luokissa on avoautoissa oltava 6-piste turvakehikko, umpiautoissa vähintään pääkaari takatuin.
CUP-kilpailuihin voivat osallistua sellaisetkin autot, jotka eivät täytä näiden sääntöjen turvakaarimääräyksiä. Kilpailujen järjestäjät merkitsevät rastilistaan sellaiset rastit (ns. vaarallinen rasti), joita ei saa tällaisilla autoilla hakea.

Jos tämän tulkinta olisi muuttunut, olisi silti ollut mahdollisuus safarointiin kaarettomalla avolla. Avoautolla offaamisen järkevyyteen en ota kantaa.

Topi1982 08.06.2012 20:51

Tuuttako kisaan vai muutenko vaan jutustelette selvaa asiaa?

offroadjouni 08.06.2012 21:43

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jyty (Viesti 888316)
Tuuttako kisaan vai muutenko vaan jutustelette selvaa asiaa?

Tullaan tullaan.


Sivu luotu: 13:12 (GMT +2).