Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Chit-Chat (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=172)
-   -   Veturi pic-up jatko-ohjaamolla ja B kortilla? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=97292)

Heikki L 12.05.2012 16:04

Veturi pic-up jatko-ohjaamolla ja B kortilla?
 
Onko niitä?
Dodge rami olis hieno mutta 2500 ei taida millään ilveellä saada B kortilla ajettavaksi.
Pitäs olla väh 5 tilat ja 3500 koukku.

Bj Andy 12.05.2012 17:05

Tämmönen??

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:A...7PtuwpHWcwaXMr

Samsonite 12.05.2012 17:10

Eikös sillä pitäny vetää jotain ?

ZeiZei 12.05.2012 18:19

Näitä löytyy jopa suomesta

http://dayerses.com/data_images/post...rew-cab-01.jpg

http://www.landrover.fi/uudet-autot/...-cab-hcpu.html

Tai tuollainen vaihtolavalla:

http://www.neneoverland.co.uk/4x4def...30BIMOBILE.htm

-Captain- 12.05.2012 18:26

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Heikki L (Viesti 880936)
Onko niitä?
Dodge rami olis hieno mutta 2500 ei taida millään ilveellä saada B kortilla ajettavaksi.
Pitäs olla väh 5 tilat ja 3500 koukku.

mikäs ramista tekee hienon? keula ainaki kauheen näköne...

Petek 12.05.2012 18:32

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -Captain- (Viesti 880984)
mikäs ramista tekee hienon? keula ainaki kauheen näköne...

Eiku just keulahan siinä on parasta:D

Heikki L 12.05.2012 20:31

Tai se 12v cumminssi;)
Joo sille olis kiva vetää jotain, ja sais olla sisämelua hiukka vähempi ku Hj:ssä:)

H&K 12.05.2012 20:38

Etsiitäänkö tässä uutta vai vanhaa vai jotain muuta?

Kaveri etsi vuosi takaperin uutta nelivetoista pick-uppia jossa kriteerinä oli neliveto, pitkä ohjaamo (min 4hlö), min 3000kg kärrypaino, automaattivaihteisto ja kunnolla vääntävä kone. Ainut joka täytti kaikki kriteerit oli Isuzu, kaikissa muissa paitsi defessä kärrypaino jäi alle vaaditun, defeä ei saanu automaattina ja se ei sitten muutekaan vakuuttanu mukavuuksiltaan ku autolla ajetaan luokkaa 50tkm vuodessa...

Ambula 12.05.2012 21:33

Ja kandee muistaa, et isot kärrypainot vaatii pikku e kortin..

Heikki L 13.05.2012 08:02

Kylä tässä vanhasta haaveillaan, 70 lukulainen olis onnentäyttymys;)
Mutta joutuu varmaan 90luvun katiskaan näillä specseillä tyytyä.
10000 paikkeilla on budjetti. Pikku e mulla on ja C. Mutta ei CE:tä eikä monella kaverillakaan siks rami ei käy.
Ei ihan omakotitalon hintaa viitti autoon lainata pankista:)

hiski 13.05.2012 11:14

Mites jos suorittais C1E-kortin, ei kaiketi maksa ihan älyttömiä?.

Viipo 13.05.2012 15:29

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hiski (Viesti 881198)
Mites jos suorittais C1E-kortin, ei kaiketi maksa ihan älyttömiä?.

Sit pitää auton omamassankin olla yli 3500kg, jotta sillä kortilla sais vetää 3500kg traileria.
C1E kortilla nääs auton omamassan pitää olla yli kärryn kokonaismassan, vaikka sitä vetäisi tyhjänä.
CE-kortilla voi vetää sit pikkukuorkilla isoa kärryä.

Tähän pykälään oli kai tulossa jotain muutoksia?

Heikki L 13.05.2012 18:08

Juuri tuo paino sääntö tekeeä homman hankalaksi, CE on turhan kallis hankkia.
Ja C1E:n voisin ajaakkin mutta vituttaa olla sitten reissussa ainut kuski.
Kavereilla on kyllä Be, tä mutta kellään ei Ole C1E:tä.

Pitää varmaan ostaa sitten blazer tai hdj jos toi lava on mahdottomuus.

Lord of flies 13.05.2012 18:31

Eikös GMläisiä pickkareita ole ext.capina ja rekattuna pakuksi? Joku 90 alun kampe.
Ja nelikkona vois riittää vetopaino aika korkeelle.

http://www.nettiauto.com/chevrolet/fleetside/4696758

http://www.nettiauto.com/chevrolet/fleetside/4544530

Gary Grand 14.05.2012 07:21

Mulla on ajokkina tuollanen:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=99601

Muuten täyttyy kaikki kriteerit mukavasti, eli on paku, 3+3 ja vetokoukku löytyy, mut vetopainot noissa on valitettavan pieniä. Tuossa 2200kg. Taitaa jenkeissä saada isomman vetopainon vasta 2500:sissa tai 3500:sissa...:( Ja sillon menee kuorkiksi Suomessa. Paitti nuo 2500:set, jos kuuspulttisilla navoilla.

Nyt jos ettisin autoa, niin ottaisin kuorkin korttiongelmista huolimatta.(itsellä ABEC, eli joutus kärrykirjainkoulun käymään.:()

Nerd-O 14.05.2012 08:01

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hiski (Viesti 881198)
Mites jos suorittais C1E-kortin, ei kaiketi maksa ihan älyttömiä?.

Muinoin kun ajoin C-kortin niin halusin samalla tuon C1E kortin. Ei onnistunut. C-kortti pitää omistaa vuoden ennen kuin menee ajamaan C1E korttia. Ja nyt kun tuo täysin typerä laki on taas tullut voimaan niin ennen tuo C1E kortti maksoi n.150€ niin nykyään se on saman hintainen kuin E-kortti, eli joku reilu 2000€. Pitää kuulemma käydä ajotunneilla sun muuta kivaa. Täysin turhaa touhua ja pelkkää rahastusta, koska tuolla vaan vaan saa ajaa max. 7500kg ajoneuvoa, minkä perässä on muistaakseni max.7500kg peräkärry. Käytännössä tuo menee siihen että vetoautona on joku Ducato ja perässä on traileri.. Koe oli ainakin ennen täsmälleen sama kuin Be-kortissa.

Tietääkö kukaan onko tuohon joku porsaanreikä millä tuon C1E kortin sais edukkaammin? En todellakaan tuosta ilosta maksa mitään 2000€..

Gravehill 14.05.2012 12:43

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Heikki L (Viesti 881037)
Tai se 12v cumminssi;)
Joo sille olis kiva vetää jotain, ja sais olla sisämelua hiukka vähempi ku Hj:ssä:)

No, tulipa ajeltua kakkoskoppasella rotkella reilu puoli vuotta, mutta kyllä vaan 61:nen piti ottaa eläkkeeltä takasin ykkösautoksi. Dötsi sai lähtiä, en kehuisi hiljaiseksi, 12v cumminssi ei ollukkaan mikään amerikan ihmemoottori vaan tuntu että meni kauas menneisyyteen 12H-T:n jälkeen. On siinä toki oma jännityksensä kun ei koskaan voinu aamulla tietää että pääseekö lähtemään töihin vaiko ei, likikään aina ei päässy. Paskat hj:t on pettänyt reilun 9 vuoden aikana 0 kertaa. :rolleyes:
Toki cumminssin virityspotentiaali on aivan jotain toista luokkaa, mutta kyllä tolla pikkusen piristetyllä 61:selläkin tuntuu kärry peräs ihan samanlailla tulevan.
Omaan käyttöön totesin vanhan kunnon J6 sarjan olevan parempi, piti vaan kokeilla jotain muuta välillä.

Byrocrat 14.05.2012 20:41

Näilläkin voi vetää 3500 kärryä
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Heikki L (Viesti 880936)
Onko niitä?
Dodge rami olis hieno mutta 2500 ei taida millään ilveellä saada B kortilla ajettavaksi.
Pitäs olla väh 5 tilat ja 3500 koukku.

Tässä muutama jossa 3500 koukku
Grand Cherokee 94-98
Land Rover Disko 98 -
Land Rover Defe 83 -
Range Rover 94 - 02 ja 02 -
Toyota Land Cruiser 80 TD 92 - 98
Toyota Land Cruiser 100 TD 98 -
VW Tuoreg 03 -

Mutta kun piti olla Picup niin sitten olis tämä, jonka kait saa sekä kuorkkina että pakuna (?) Ainakin riittää tehot eikä varmaan huonompi ajettavakaan :cool::) Jenkeissä kait suosituin picupptruck ?

http://www.autokanta.com/ammattiauto...634476=4526388

Lisätään se Dodgekin vielä, tosin tarttee sen C-kortin mutta vetopainot kyllä riittää!!
http://www.autokanta.com/ammattiauto...2634476=363680

pee 14.05.2012 20:57

Tuupa ny Heikki takas maan pinnalle, ole fiksu ja osta tuo mun wanha hopeanuoli -tdi- Simolta pois (se kun on niin nuori vielä että haaveilee rotkesta ;) ),

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=97138

ei ollu huono mennessäänkään, täyttää kaikki sun toiveet, ja pikkukärri perään niin hoituu romutkin, tuollahan saa vetää isoakin....

BJ-40/76 14.05.2012 20:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Heikki L (Viesti 880936)
Onko niitä?
Dodge rami olis hieno mutta 2500 ei taida millään ilveellä saada B kortilla ajettavaksi.
Pitäs olla väh 5 tilat ja 3500 koukku.

Siinäpä yhtälö, PicUp, 5 henkilö, ja 3500 kiloa kärryä perään joko Be tai C1e kortilla.

Nuo isot jenkkipikupit eivät taida tulla kyseeseen? (omapaino alle 3500 kg?)
Rami 2500 painaa kuorma-autona liian vähän, ja pakuksi ei taida olla rekisteröity.

-> osta veturiksi joku pakumaasturi, ja ajele jenkki pikupilla näytösajot
Tai sitten autokouluun ajamaan Oikeaa rekkakorttia.....

Jappi 14.05.2012 21:43

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Heikki L (Viesti 881288)
CE on turhan kallis hankkia.

Sehän on halpa hankkia, ongelma vaan on kerätä korttitutkintoon vaadittava ammattiajokokemus jos ei kuorkkia aja leipätyönään...

smgt 14.05.2012 22:19

onko kukaan kysyny paljo nyt maksaa CE kortti jos haluaa ajaa sen?
eikös tuossakin kortissa se ammattipätevyys koulutus ole se kallein osa ja sitähän tässä tapauksessa ei tarvittaisi...

Jappi 15.05.2012 03:48

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja smgt (Viesti 881629)
onko kukaan kysyny paljo nyt maksaa CE kortti jos haluaa ajaa sen?
eikös tuossakin kortissa se ammattipätevyys koulutus ole se kallein osa ja sitähän tässä tapauksessa ei tarvittaisi...

Maksaa kirjallisen kokeen ja inssin verran+ vaadittavan ajokaluston vuokran. Mutta pitää olla takana 3kk ammattiajokokemus viimeisen vuoden? ajalta yli 12t autolla. Näin muistelen.

Heikki L 15.05.2012 10:13

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pee (Viesti 881601)
Tuupa ny Heikki takas maan pinnalle, ole fiksu ja osta tuo mun wanha hopeanuoli -tdi- Simolta pois (se kun on niin nuori vielä että haaveilee rotkesta ;) ),

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=97138

ei ollu huono mennessäänkään, täyttää kaikki sun toiveet, ja pikkukärri perään niin hoituu romutkin, tuollahan saa vetää isoakin....

:) Niinhän tässä pitäs tehdä, mutta ei kyllä järki ja mielikuvat kohtaa näissä autovalinnoissa mulla.:(

Kyllä mä jo vahvasti mietin G:n tai hj:n ostamista, ainakin käy oman työkalupakin avaimet niihin;)

Tourinki 15.05.2012 20:13

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jappi (Viesti 881646)
Maksaa kirjallisen kokeen ja inssin verran+ vaadittavan ajokaluston vuokran. Mutta pitää olla takana 3kk ammattiajokokemus viimeisen vuoden? ajalta yli 12t autolla. Näin muistelen.

Tuokin mahdollisuus on jo lainsäädännön puolesta korvattu jo "paremmalla" vaihtoehdolla.
Nykyään pitää käydä autokoulun kautta CE-kortti. Ajotunti ja teoria tunti määriä en muista vaikka siitä on vasta 14kk kun suoritin CE:n. Mutta ajokokemustodistuksen kanssa kortille tuli hintaa n.2500 euroa, ilman paperia se olisi maksanut 4000euroa.


Sivu luotu: 20:19 (GMT +2).