Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   pakolämmöt tiiselissä (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=96664)

0201346 23.04.2012 19:30

pakolämmöt tiiselissä
 
kysellääs vähä tyhmiä? ku toho läjää sain vihoviimein ympättyy pakolämmöille mittarin ni mitäs sen pitäs ajossa näyttää et on normaalia :)
useesti näkee mainittavan et tärkein on pistää pakolämpömittari (ois ollu iha hyvä kyl se pakopainekkii varmaa mut jäi se laittamatta) ku lähetää ahtoja nostelee mut muutaman tunnin guugletellu ja en kyl löytäny sellasta varmaa tietoa et paljo se sit pitäs todellisuudessa olla....

toi on joku bilteman halppismittari, normaaliajossa se siin 200-300astetta näyttäs olevan ja vähä pitempää mäkeä ku painaa ni nous sinne 500asteesee. ahot on 0.7baria, ahdin on td05-12g ja koneena toi toiotan 2lt.....

Samsonite 23.04.2012 19:57

Tuo on normaalia, sit kun saat riivattua 800 - 900 pitemmäks aikaa niin alkaa olemaan sietorajoilla....

Omassa ei ole pakolämpömittaria, ja vyrtin 600 c maali kesti yhen ylämäkivejon. :cool:

BryGgi 23.04.2012 20:07

mulla normi 80kmh ajossa lämmöt 400 astetta, ja kunnon vedossa isolla päällä enää max750astetta. 9millisellä saattoi jumitilanteessa yli 1000asteeseen nousta:D

onkos sinulla mittari missä kohti? ennen jälkeen turboo? se heittää arvioo sadalla asteella. ja minulla myös lyhyt tuubisarja että pakoaukosta matkaa 70mm anturille, mys se nostattelee arvoja

RRC76 23.04.2012 20:09

Onko anturi pakosarjassa kiinni vai vähän matkan päässä? Isommissa(wärtisilä ym.) padoissa normi lämmöt 350-450C 85-90% tehoilla... Jos nousee siitä lähemmäs 525 aletaan jo ihmettelemään pumppua ja/tai suuttimia, että meneekö "raakana" tavaraa sylinteriin. Ottaa site huomioon että nää koneet pyörii tarvittaessa vuoden putkeen näillä tehoilla ja arvoilla. Toi 500C kuulostaa aikas kovalta pikkukoneessa... Mitään varmaa en sano, kun en ole autoriisseleihin sen enempää perehtynyt.:o

BryGgi 23.04.2012 20:11

Kyllähän näissä kaikissa kotiseppien virittämissä koneissa sitä menee raakana putkeen, näkeehän sen siitä mustasta pilvestäkin takana:D

0201346 23.04.2012 20:59

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja BryGgi (Viesti 875418)
mulla normi 80kmh ajossa lämmöt 400 astetta, ja kunnon vedossa isolla päällä enää max750astetta. 9millisellä saattoi jumitilanteessa yli 1000asteeseen nousta:D

onkos sinulla mittari missä kohti? ennen jälkeen turboo? se heittää arvioo sadalla asteella. ja minulla myös lyhyt tuubisarja että pakoaukosta matkaa 70mm anturille, mys se nostattelee arvoja

Ainii, tosiaa se on pakosarjassa n.2cm enne turboo. Anturi on muutaman sentin putken sisässä.

BryGgi 24.04.2012 05:24

hyvät on nuo lämmt sitten, kovaa ajoa vaan. ja muistaa jälkikäytön niin ei ongelmia

0201346 24.04.2012 06:41

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja BryGgi (Viesti 875505)
hyvät on nuo lämmt sitten, kovaa ajoa vaan. ja muistaa jälkikäytön niin ei ongelmia

hjuva hjuva, yllättävän vähän pakolämmöistä netissä tietoa...
pakopaineet kai pitäs olla suurinpiirtei samat ku ahot, tai jostai luin et puol baarii ehkä olis järkevä olla viel yli enneku notkahtaa hyöty. nyt jäi vähä kaivelee ku jäi tulppa sille hitsaamatta, ois ollu iso patteri mittareita kojetaululla ainaki kateltavana :D.

Jappi 25.04.2012 01:05

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 0201346 (Viesti 875513)
hjuva hjuva, yllättävän vähän pakolämmöistä netissä tietoa...
pakopaineet kai pitäs olla suurinpiirtei samat ku ahot, tai jostai luin et puol baarii ehkä olis järkevä olla viel yli enneku notkahtaa hyöty. nyt jäi vähä kaivelee ku jäi tulppa sille hitsaamatta, ois ollu iso patteri mittareita kojetaululla ainaki kateltavana :D.

Pakopaine on välttämätön paha, eli mitä pienemmillä pakopaineilla saadaan haluttu ahtopaine niin aina parempi. Mitään hyötyä ei pakopaineesta todellakaan ole.


Sivu luotu: 01:11 (GMT +2).