Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Opel Fontera (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=96318)

aleksi 14.04.2012 18:34

Opel Fontera

Tuli juuri tänään ostettua kyseinen auto.. nyt haluaisin sit tietää kun on ensimäinen 4x4 veto niin kun tähän on vaihdettu manuaaliset lukot eteen niin tarviiko ne aina kääntää päälle kun laittaa joko hitaan/nopeen nelivedon päälle vai onko neliveto kumminkin päällä vaikka ei kääntäisikään noita lukkoja päälle SORI tyhmyyteeni :(

Ja vielä saako tähän malliin jotenkin järkevästi vinssiä nokalle???? mikä olisi hyvä ja halpa vinssi tietenkään hyvä ja halpa ei kulje samassa junassa

Jos viesti tuli väärään paikkaan niin siirtäkää oikeaan

Ex_inkkari 14.04.2012 18:53

Nelkku päällä ainoastaan jos napalukot kiinni.

aleksi 14.04.2012 19:35

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Ex_inkkari (Viesti 872485)
Nelkku päällä ainoastaan jos napalukot kiinni.

Kysytään vielä tälläinen. Voiko noi lukot jättää aina 4x4veto asentoon vaikka ajaisikin takavedolla onko jotain haittaa jos ne pitää jatkuvasti tossa 4x4 veto asennossa??

MakeG 14.04.2012 22:12

Juu voi hyvin jättää napalukot 4x4 asentoon koko talveksi. Melkein kannattaakin ettei tarvi kesken huvittelun ulostautua niitä pyörittelemään.
Käytännössä niiden päällä pitäminen ei vaikuta isosti yhtään mihinkään. Hieman saattaa kuluttaa enemmän menovettä mutta sitä ei edes huomaa.

On_Off 15.04.2012 14:26

Voit olla tyytyväinen, kun Fronterassasi on jo valmiiksi manuaaliset napalukot laitettuna. Omaani olen sellaisia vasta hankkimassa. Manuaaliset ovat varmatoimisemmat kuin automaattiset napalukot ja ennenkaikkea lukkiutumisessa ei ole mitään viivettä. Jos joutuu hankalassa paikassa vekslaamaan eestaas, niin niistä on hyötyä.

Vinssin saa laitettua keulalle, asennus maksanee palttiarallaa saman verran kuin itse vinssi. Jos ostaa valmiin tehdastekoisen vinssipuskurin niin sen hinta lienee noin tuplasti itse vinssin hinta (Calminilla taitaa niitä olla Fronteraan, muistaakseni).

Suosittelen seuraavaan sivustoon tutustumista: http://www.fronteraowners.co.uk/forums/index.php

aleksi 15.04.2012 20:52

Olisiko täällä foorumilla joku joka on laittanut fonteraan vinssin keulalle olisi kiva tietään onko millainen operaatio toteuttaa?? ja saako noita vinssejä joka oikeasti sit jaksaa reipä fonteran pois mudasta/suosta tms noin 200-400e hyvä käytetty kelpaisi kyllä myös jonka sit jotenkin saisi järkevästi autoon kiinni mutta tosiaan olisi kiva nähdä miten jotku on laittanut vinssin kyseiseen autoon kiinni.....

sisua45 15.04.2012 21:11

http://www.ebay.de/sch/i.html?_stpos...&_clu=2&_sop=1

Saksan Ebaystä löytyy halpoja vinssejä. Jos löytää myyjän, joka toimittaa myös suomeen. Takuu asiat taitaa saada unohtaa noissa hommissa... :rolleyes:

Ittellä on 13000 lbs kiinan-vinssi pajerossa. Hienosti jaksaa kiskoa, kun on numeroa arvollisesti ylimitoitettu.

Toki jos haluaa laatua, ja kunnon takuun, niin suomalaiset off-road kaupat ovat silloin ratkaisu. Mutta sitten saa maksaa enemmän. :)

Zeipii 16.04.2012 07:19

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja On_Off (Viesti 872710)
Voit olla tyytyväinen, kun Fronterassasi on jo valmiiksi manuaaliset napalukot laitettuna. Omaani olen sellaisia vasta hankkimassa. Manuaaliset ovat varmatoimisemmat kuin automaattiset napalukot ja ennenkaikkea lukkiutumisessa ei ole mitään viivettä. Jos joutuu hankalassa paikassa vekslaamaan eestaas, niin niistä on hyötyä.

Vinssin saa laitettua keulalle, asennus maksanee palttiarallaa saman verran kuin itse vinssi. Jos ostaa valmiin tehdastekoisen vinssipuskurin niin sen hinta lienee noin tuplasti itse vinssin hinta (Calminilla taitaa niitä olla Fronteraan, muistaakseni).

Suosittelen seuraavaan sivustoon tutustumista: http://www.fronteraowners.co.uk/forums/index.php

Mistä olet ostamassa? Mulla antaa automaattiset periksi, pitäs joko usia tai vaihtaa manuaaliset. Saakohan noihin jotain korjaussarjoja? Frontera kakkosautona niin en ole oikein perehtynyt eikä niin kovaa käyttöä ole...

Reetu 16.04.2012 09:07

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Zeipii (Viesti 872880)
Mistä olet ostamassa? Mulla antaa automaattiset periksi, pitäs joko usia tai vaihtaa manuaaliset. Saakohan noihin jotain korjaussarjoja? Frontera kakkosautona niin en ole oikein perehtynyt eikä niin kovaa käyttöä ole...

Eikös nuo lie käyne jostain trooperin raadosta, tai jos uudet haluaa eikä lista tunne, ni sit isuzuist valkkaa sopivan malliset.

On_Off 16.04.2012 16:44

Meinasin tilata napalukot Juuan Offroadtarvikkeesta, se kun on tällä puolella Suomea. Sieltä olivat kuitenkin päässeet loppumaan ja seuraava erä tulee joidenkin kuukausien sisällä. En huomannut kysyä, mikä olisi ollut hinta.

Googlettamalla löysin tällaisen kaupan - en tiedä ovatko hinnat kilpailukykyiset, mutta AVM lienee ihan pätevä valmistaja (päätellen siitä että Juuassakin kauppaavat samaa merkkiä: http://www.cros4wd.fi

On_Off 16.04.2012 16:49

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Reetu (Viesti 872902)
Eikös nuo lie käyne jostain trooperin raadosta, tai jos uudet haluaa eikä lista tunne, ni sit isuzuist valkkaa sopivan malliset.

Troopereissa taitaa olla samanlaiset, kokemukseni mukaan pitää kuitenkin itse tietää tarkkaan mitä on ostamassa. Romiksella eivät välttämättä halua ottaa kantaa siihen, onko osa käypänen.

On_Off 16.04.2012 16:54

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Zeipii (Viesti 872880)

Sellainenkin tuli tässä mieleen, että jos manuaaliset eivät ole sinulle välttämättömyys, niin omat automaattilukkoni saattaisivat olla kohta edullisesti ostettavissa. Kunhan löydän tilalle ne manuaaliset. Suosittelen kyllä kaikille manuaalilukkoja ja omilla automaattisillani on ajettu jo +250 000 km, joten en ala tässä sen suurempia myyntipuheita pitämään.

Zeipii 18.04.2012 09:00

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja On_Off (Viesti 873005)
Sellainenkin tuli tässä mieleen, että jos manuaaliset eivät ole sinulle välttämättömyys, niin omat automaattilukkoni saattaisivat olla kohta edullisesti ostettavissa. Kunhan löydän tilalle ne manuaaliset. Suosittelen kyllä kaikille manuaalilukkoja ja omilla automaattisillani on ajettu jo +250 000 km, joten en ala tässä sen suurempia myyntipuheita pitämään.

Jep. Laitappa viestiä kun olet saanut ostettu niin katellaan sitten.

On_Off 18.04.2012 10:23

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Zeipii (Viesti 873589)

Ok, tehdään niin. Aikataulusta en osaa vielä varmaksi sanoa, mutta ilmoittelen sinulle sitten.

aleksi 18.04.2012 18:48

Olen nyt itse koittanut löytää jostain jotain tietoa tai jotain sivua mistä saisi esim ostettua ns vinssin jonka saisi helposti fronteraan kiinni ja missä tulisi tarvittavat asenus osat mukaan mikä olisi hyvä sivusto mistä tälläisiä voisi etsiä??

Zeipii 16.05.2012 11:38

Mistäs olette ostaneet kaasujuoset takalasille? Paikallisilta myyjiltä ei löydy.

On_Off 16.05.2012 17:20

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Zeipii (Viesti 873589)

Laitoin yv.

Sivu luotu: 10:40 (GMT +2).