![]() |
Automaattilaatikon tuntijoita?
Voi olla että kuuluisi paremmin tonne "mitä rikoin tänään"-ketjuun, mutta kysynpä kuitenkin.
Kyseessä on äitimuorin Shittymaasturi Cr-V (-98 Aut 2.0) Pääsiäisreissulla se pirulainen sammui vauhdista mitään varottelemati, ropelsin sitten rattivaihteita vapaalle käynnistystä varten mutta sepä lipesikin pakille asti sekunniksi 90km/h vauhdissa. Rääkäsy oli aika ruma, mutta vapaalla auto taas käynnisty ja matka jatku ilman pysähdystä, loppureissulla ei ilmennyt muita ongelmia. Eilen sitten meinasin kesärenkaita vaihttaa ja peruuttaa auton talliin, lievään ylämäkeen. Eipä vaan Honda liikkunutkaan, ääni on kun koittais ilman kytkintä saada vaihdetta sisään, selkeesti joku ratas sutii. Oiskos kellään mitään sivistyneitä arvauksia mikä ratas ja missäpäin laatikkoa? Oma automaattien tuntemus rajottuu öljynvaihtoon, miten noissa on pakki osuus yleensä toteutettu? Koitan tosta kaivella jotain räjäytyskuvaa josko netin syövereistä löytyis.. |
Mulla ei ole kokemusta japsien automaateista, mut automaatissa rattaita on vain planeetoissa, ja niissä ne on jatkuvassa kosketuksessa, riippuen mitä halutaan k.o planeetalta niin joko lukitaan kehäpyörä, tai peruutusvaihteen ollessa kyseessä planeettapyörien kannatin.
Ei kyl muuta tule mieleen mikä vois rutista ku parkkilukko, jos sellanen on. Tai no jos sieltä on oikeesti jotain paskana ni joku kytkin pakka tai on tuhoutunu. Tai ykssuuntakytkin (sprag, roller clutch). Onhan siellä öljyä tarpeeks? Ja muuten toimii normisti? edit/ Eipä tuo Hondan S24A loota ole mitenkään verrattavissa vanhanliiton jenkkien automaatteihin. Linkissä on kuva sisuksista, siitä vaan tutkimaan et mistä se rutina tulee http://www.bulkpart.com/Merchant2/gr...g-pdf/S24A.pdf |
Sivu luotu: 12:58 (GMT +2). |