Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   mersu moottori tietäjät huomio (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=96129)

Kankku 10.04.2012 08:45

mersu moottori tietäjät huomio
 
olinkin unohtanut jo että oli tollanen mersun 5pyttynen rieseli moottori jemmassa :eek:
ja nyt kiinnostais tietää saako tosta mitään voimasavu moottoria

nummero lohkossa on 617 913 10 003 093 ja tuossa ei ole ollut ahdinta
itse en löytänyt tietoja moisesta ainakaan ihan heti

Patu925 10.04.2012 08:52

Nimimerkki Axolla oli ko. kone viritettynä mallina ironbullissa eli häneltä utelemaan... Muistaakseni isommat elementit pumpussa ja jotain muuta mukavaa.

Kankku 10.04.2012 20:58

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Patu925 (Viesti 870790)
Nimimerkki Axolla oli ko. kone viritettynä mallina ironbullissa eli häneltä utelemaan... Muistaakseni isommat elementit pumpussa ja jotain muuta mukavaa.

kiitos, kestääkö toi ahtimen?

-sami- 11.04.2012 06:05

Nyt menee ihan muistilla mutta eiks kridellä = valtonen motorsports ollut siinä vihreessä farkku w123ssa ollu toi 617 kone? Tehonpaskaahan siinä tuntu riittävän.

Sen tiedän itsekkin ulkomuistista että vapari ja turbo koneissa on eroa sisäisesti aika paljon. Ulkoa en muista miten noi nrot menee use the google/wikipedia dude!! ;)

tosta ym. mesestä oli joskus täällä joku linkki ja/tai videokin....

-sami-

Rolpatti 11.04.2012 07:38

Mulla on noita w123 mesejä ollut tolla kolmesatkulla om617 mosalla. Kaikki ollut jotenkinpäin ahdettuja kyllä niistä ihan "kivan" saa mutta ei kyllä mitään superturbon tehoja kannata haaveilla.

AtteL 11.04.2012 09:13

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -sami- (Viesti 871106)
Nyt menee ihan muistilla mutta eiks kridellä = valtonen motorsports ollut siinä vihreessä farkku w123ssa ollu toi 617 kone? Tehonpaskaahan siinä tuntu riittävän.

Sen tiedän itsekkin ulkomuistista että vapari ja turbo koneissa on eroa sisäisesti aika paljon. Ulkoa en muista miten noi nrot menee use the google/wikipedia dude!! ;)

tosta ym. mesestä oli joskus täällä joku linkki ja/tai videokin....

-sami-

Näyttäis olevan joku muu kun 617 patarautatorni:
http://www.youtube.com/watch?v=NGHOzTYd0Fg
Pätkän lopussa pari kuva, mutta ei saa selvää onko moniventtiili vai 60x

Toisaalta taas näissä kuvissa on patarautatorni:
http://www.kolumbus.fi/valtonen.motorsport/

Vissiin heilläkin kehitystä ajan oloon tapahtunu.

Heikki L 11.04.2012 13:51

Toi on siis se pakuissa ollut lohko ei öljy suihkuja ja ahtamaton alunperin.
617 952 oli ahdettu ja 617 912 henkkaréissa.
Kai noi nyt jotin kestää, en tiedä mitä eroa on tolla 913 ja 912 lohkolla on kummatkin tallissa, imusarjoissa huomaa eron en muualta ole huomannut.

Kankku 11.04.2012 15:26

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Heikki L (Viesti 871245)
Toi on siis se pakuissa ollut lohko ei öljy suihkuja ja ahtamaton alunperin.
617 952 oli ahdettu ja 617 912 henkkaréissa.
Kai noi nyt jotin kestää, en tiedä mitä eroa on tolla 913 ja 912 lohkolla on kummatkin tallissa, imusarjoissa huomaa eron en muualta ole huomannut.

juu tää on pikkubussista joka oli ollut saaressa paikallis taksina, kilsoja siinä oli vaan joku 120-150tonnia. koppa oli kyllä aikas rapsakka.
tää hankittiin elimen luovuttajaks pakuun, mutta erinäisistä syistä väi homma tekemättä :rolleyes:

vilenius 11.04.2012 15:50

mulla on ollu tommonen 617 superina tai ennen ainaki 100hp pär litra oli semmonen 350hp oli siinä.
resepti oli ppd-pumppu 7 tapeilla, muokattu imusarja oli olevinaa plenumi
kannen avarsin ja pakovenat isonsin vakio urbon pakosarja ja hx40 kylykeen.jos verrataan 60x ja näitä tornimoottoreita nii mielestäni tämmönen olis sitkeempi tyhjäkäynti alakierros alueella.


Sivu luotu: 16:06 (GMT +2).