![]() |
hj61 traction baarit katsastuksessa
onko kellää tietoo saako traction baarit olla katsastuksessa paikallaan? pitääkö muutoskatsastaa?
|
sitä ei sais olla oikeasti edes tieliikenne käyttöisessä autossa.
omaa autoa muutoskatsastaessa oli puhetta. |
Ja hieman perusteluja???
|
Oli ne viime leimalla siinä paikallaan. Meinas vaan et maatalousliikkessä käyty ostoksilla:D
|
Lainaus:
|
Ei oo kyllä ollu mitään ongelmia, ihan hyväksikin systeemiksi joskus sanottu.
|
Lainaus:
eihän traction bar periaatteessa joustoa rajoita vaan perän keinumista :eek: näin kaveri sen päätti et kun ne rajoittaa kumpaankin suuntaan ni paikalle vaan.. :D |
On taas mennyt ladder-bar ja traction-bar sekaisin, eli ladderit vaatii poikkeusluvan (ei salli akselin sivuttaista kiertymää), mutta traction-bar saa olla kunhan ei rajoita sivuttaista kiertymää, eikä muutoinkaan joustoliikettä. Kukapa hönö sen niin tekisikään että jäis joustot siitä kiinni.
|
niin se vaan katsastaja setä sanoi... tiedä sitten liekö sillä mennyt palikat sekaisin :eek:
en sit alkanu utelemaan asiasta enempää ku kuitenkin leiman lykkäs :D |
Eihän näihin tehtäviin mitään koulutusta anneta, joten näkökantoja on varmasti monia, oikeempia ja väärempiä. Jonkin verran ylimalkaista ohjeistusta (ei traction-bareihin liittyvää) mikä on kyllä kaikkien muidenkin luettavissa netissä. Tietysti näitäkin, kuten muitakin akseliston osia, koskee periaatteessa ohje että pitää olla kiinnikkeitä lukuunottamatta tehdasvalmisteisia ja yleisessä tieliikenteessä käytettäväksi tarkoitettuja osia (tarvittaessa esitettävä luotettava selvitys). Mutta kun kyseessä on tavallaan ylimääräinen hyvä, niin järjenkäyttö lienee sallittua kun sitä ei tältä osin ole erikseen kielletty.
|
ei muutako leimalle sitte
|
Sivu luotu: 00:49 (GMT +2). |