![]() |
hj 61:sen "käynti ongelma"
Eli on tuommoinen 61:sen tekniikka. Aikaisemmin se kävi kylmänä tyhjää noin 600-700 kierrosta, mutta ei sammunut avaimesta. Kone kun lämpesi lähti joku tyhjäkäynti kello mukaan ja nosti kierrokset tyhjänä noin 1000, ja sen jälkeen sammui avaimesta. No, nyt ei enää kierrokset nouse yli tuon 600-700 edes lämpimänä. Sammuu kuitenkin, kun vääntää avaimen nollaan ja odottelee 10-20 sekunttia. Starttaa kuitenkin aina kuin palmun alta, ei siis tarvi ikinä sahata. Mistähän päin kandeis lähtee ongelmaa purkamaan? Tuntuu et kulutuskin olis noussut, mut ei varmuutta, kun nopeusmittari edelleen pois pelistä ja tankin mittari nousee E:n yläsakaraan, taitaa olla tankin sisällä vika...
|
Onkos alipaineletkut kunnossa jos sammutuskin vie noin kauan?
|
Itsellä on 2h => 12h-t swappi ja siitä "sammutin" solenoidista vedetty narut suoraan hyttiin.. Eli kun flippaa swichiä niin tuo aparaatti liikkuu syöttövivun kanssa ja motti sammuu.. eli akka sammuttamaan konetta (tai jos ei ole, niin naapurin akkakin kelpaa) ja itse vahtaamaan liikkuuko tuo mokkula.
Siitä voi jo päätellä vähän että olisko vika sen liikeradassa, jumittaako se syöttövipu tai sitten kun se suostuu sammumaan, niin liikkuuko kaikki normaalisti.. jos toimii niin vika löytyy jostain muusta kuin niistä roinista. (niin ja termistä "mokkula" "syöttövipu" "aparaatti" yms ovat suuntaa antavia.. saa oikoa.. heh) |
Alipaineletkuja vaan tutkimaan, siitä se lähtee.
|
Lainaus:
Alipaine muodostuu ja kellot toimivat... Vähän ahdistaa, kun meinaa joutua nostamaan kädet pystyyn, koska tietotaito ei tunnu riittävän... |
Lainaus:
|
ohitin koko alipaine järjestelmän ja pistin sen jakotukin kautta syötön(alipaine) imusarjan kellolle, sammui kyllä, mutta kesti sen 5 sekunttia avaimen käännöstä...
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
joo kylmänä tuo vehje savuttaakin hieman, mut kuumaa konetta polkiessa ei juurikaan savua tuu. syötöt kai sit kohtalaisesti kohdallaan...
|
ei se liika savu näy kun öljyjen tummumisena ennenaikojaan :D
|
Lainaus:
|
Hj61:sessä vähän tyhjäkäynti korkealla vaikka kone olisi lämmennyt. Päälle 1000 kierrosta tais olla tyhjäkäynnillä. Ilmaantu korin korotuksen yhteydestä. Mistä päin kannattais vikaa lähteä ettimään? Joku letku sieltä varmaan vuotaa, mutta mistä päin kannattaa lähteä kattomaan?
|
Tai kaasuvaijeri jää tiukalle...
|
Sieltä tulikin heti kunnon vinkki. Kiitos siitä. Eiköhän se vika siitä löydy. Ei muuta kuin tarkistamaan.
|
Ei löytynytkään syyllistä nyt kaasuvaijerista. Joku muu siellä kusee. Käsikaasun kattelin kans läpi ja näytti senkin vaijerissa olevan hiukan tyhjää. Polkimessa näytti olevan muutaman millin vapaaliike.
|
Sivu luotu: 03:26 (GMT +2). |