![]() |
Liimatun tuulilasin irrotus ?
Mikä on paras keino irrottaa liimattu tuulilasi ? Saako pikkuvikaisen liimalasin irti särkemättä sitä enempää ?
|
Siihen on ihan omaa lankaa mut mikkilankaa ja kahdet tongit +mattopuukko ja aikaa.
|
piano lanka rautakaupasta.
|
nii ja sittehän on semmonen ihan oikia liimalasin irrotus työkalu...semmosella kulmaterällä varustettu ...
|
Itse liimalaseja irrottanut migin langalla... Sit liimalasin irrotukseen tarkoitetulla langalla... Katkoteräveitselläkin...
cypressin mainitsemakin työkalu löytyy tallista, mutta ei oikeen oo hyvä... Katkoteräveitsellä yllättävän helppo irrottaa... Langalla myös, kunhan sille on reikä tehty vaikka tuolla katkoteräveitsellä. Mut enemmistö siis kuitenkin katkoteräveitsellä (teriä kannattaa varata muutama lasia kohti). |
Katkoteräveitten terän ku kuumentaa niin menee yllättävän hyvin..... sillä pienellä turha yrittää, mutta sellanen iso ja siihen jos löytyy metallinenrunko niin kestää kuumailmapuhaltimella lämmittää.....
|
Lainaus:
|
jokusen lasin vaihtaneena suosittelisin sahaavaa lankaa jota saa esim. Wurtilta. (voin minäkin sitä pätkän myydä) Paljon on kanssa kiinni mistä autosta on kyse, joissain ranskalaisautoissa ja volvoissa on liima joka kovettuu ihan kiveksi johon ei pysty edes paineilmapäristin ja voi tuntikin mennä yhden lasin kanssa, kun taas viikko sitten irroitettiin -95 C-mersusta etu ja takalasit ja aikaa meni 20 min ja oluttakin juotiin samalla:)
|
Eikös jossain auto merkeissä/malleissa ole jopa vastuslanka irrotusta varten?
|
Liimalasin irroitus.
Viallista lasia irroittaessa se helposti vaurikohdasta hajoaa lisää, mitä vanhempi lasi sitä helpommin hajoaa. Häränsilmistäkin helposti halkeaa iroittaessa.
Leikka joka kohdasta liima kunnolla irti ennen nostoa, jos kampeaa vielä liimassa kiinni olevaa lasia niin voipi olla lasi helposti entinen. Nykyjään on myös iduktiokuumennin jolla lasi kuin lasi lähtee hienosti irti, ainoa miinus hinnan lisäksi tuossa laittessa on että liiman alta irtoaa maalikin ja näin on ikkunan kehys maalattava. t. Ismo Ämmä |
Kiitos neuvoista. Kyseessä Disco 2. Ei raaskisi ostaa kahta uutta tuulilasia niin tekisi mieli siirtää tuo pikkuvikainen lasi käyttöautosta mettäautoon.
|
Tuo paineilma puukko on näppärä vehje muttei pelaa ihan kaikkiin, esim transitin lasin koko alareunaa ei saanut irti kun terästä loppui pituus kesken. Mig langallakin onnistuu kahteen mieheen hyvin mutta jos hirveellä sykkeellä hinkkaa niin se lanka menee poikki kuumentuessaan, täytyy pitää välistään pieni breikki. Ja täytyy olla normaalia mig lankaa eikä mitään pehmeää muotolankaa.
|
Jos ei lasi lankaa oo niin sopivan paksunen vaijeri toimii kans. Leikkaakin paremmin kuin mikkilanka. Poikki toki menee sekin jos kovin vauhilla hinkkaa.
|
Sivu luotu: 17:38 (GMT +2). |