![]() |
Jeep Cherokee xj 2.5 td -96
Ajattelin ostaa tämmösen jeepin, ajettu 200tkm.
Kuinkahan paljon täytyy laittaa rahaa huoltoon parin vuoden sisään? Hajoaako osia usein ja onko kalliita? ABS löytyy, kuullut että siinä voi olla vikoja. En ole mikään autoihminen joten joudun ammattimiehillä korjauttamaan viat. Tasoa polttimon vaihto ja pienet sähkötyöt onnistuu. Auto tulisi enimmäkseen kaupunki ajoon, kesäisin huonompia mökkiteitä, joten kauheelle rynkytykselle ei joudu. Kuvia voin autosta pyytää, jos joku osaa kuvasta sanoa esim, jousituksen kunnon tai yms. |
Vinkki: Katsele mieluummin bensiini moottorista...
|
Lainaus:
Mitään 4l konetta en osta, ei ole varaa ajella 20l kulutuksella. |
Lainaus:
|
Mulla on vastaava 98 ja olen tykännyt. Huoltoa saa tehdä niinkuin kaikkiin muihinkin autoihin. Lähinnä vaihtanut tiivisteitä/suodattimia. Jotkut pelottelevat kansi ongelmista, mulla on ajettu 300000 eikä vielä ole tarvinut tehdä. kopkop. Toki on niitäkin mennyt ja se kansi on 4 osassa.
Varaosia olen aina saanu ostettua, esim http://www.jamant.fi/ |
Lainaus:
VM:n kone on hyvä jos sitä käyttää oikein, vaan et voi käytetyssä tietää miten sillä on ajettu. |
ja äkkiä tuntus että jos haluaa pienellä kulutuksella mennä nelivedolla mökkitietä niin ostaa crveen tai foresterin nissanilla onko vastaavia tai toyolla. rav4 ainakin. jos ei siis aio offata&rakentaa => rempata ajokkia.
4veto portterikin vois olla varteenotettava vaihtoehto. Edit: ja eipä sitä mikään neliveto "tyhjällä" mene näissäkokoluokissa. vitaran kulutus? vai onko liian pieni? |
Lainaus:
|
Mikäs on se vm dieselin oikea käyttö:D
|
Lainaus:
Ei vaan, kai se on ne perinteiset turbodieselin ohjeet, eli varovasti kylmäkäynnistyksen jälkeen, ja muistaa kevyemmän ajon ja kunnon jälkijäähdytyksen raskaamman ajon jälkeen. Tiemmä tuo VM:n kone vain on kovin tarkka että muistaa tehdä.. olihan noissa sitten niiden tönärien kanssa myös joitain ongelmia. |
Sivu luotu: 06:57 (GMT +2). |