Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Katalysaattorista tietoa kiitos (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=94924)

La tuskaa 07.03.2012 20:25

Katalysaattorista tietoa kiitos
 
Elikkäs vaikuttaako katin poisto seoksiin ku lampada anturi on katin etupuolella. Rek otteessa ei mainita vähäpäästöisyydestä mitään joten katti joutaa silloin mäkeen ahdistamasta. Mut oon miettiny ettei se sit ala käymään laihalla/rikkaalla. Auto on 89v 3lv6 pajero.

-MaTTi- 07.03.2012 22:14

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja La tuskaa (Viesti 859650)
Elikkäs vaikuttaako katin poisto seoksiin ku lampada anturi on katin etupuolella. Rek otteessa ei mainita vähäpäästöisyydestä mitään joten katti joutaa silloin mäkeen ahdistamasta. Mut oon miettiny ettei se sit ala käymään laihalla/rikkaalla. Auto on 89v 3lv6 pajero.

No ei. Tietty katti polttaa häkää vähemmäksi, mutta ei se moottori sitä oo ennenkään tietäny mitä katissa tapahtuu vai tapahtuuko mitään.

Vähäpäästöisyys ei lue rekisteriotteessa, ei oo lukenu moneen vuoteen. Että sen perusteella ei kannata lähtee mitään johtopäätöksiä tekemään. Mut -89 Pajeron kyseessä ollessa ei varmastikkaan vähäpäästöisyyttä ole, jos ei sitten joku jälkikäteen uitettu peli.

jusape 07.03.2012 22:25

Kyllä ne pirut katin vaativat nykyään leimalla, jos sellainen on autossa alkujaan ollut.
Ei meinaa mitään, vaikka otteessa ei olisikaan merkintää "vähäpäästöinen" .
Suolistat sen katin, jotta kuoret jää, niin eivät leimalla puutu mitenkään asiaan

axu87 07.03.2012 23:25

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jusape (Viesti 859723)
Kyllä ne pirut katin vaativat nykyään leimalla, jos sellainen on autossa alkujaan ollut.
Ei meinaa mitään, vaikka otteessa ei olisikaan merkintää "vähäpäästöinen" .
Suolistat sen katin, jotta kuoret jää, niin eivät leimalla puutu mitenkään asiaan

Mahtaako olla näinkään, n. 4 vuotta sitten leimasin ainakin yhden pontiacin ilman katalysaattoria kun oli rikkoontunut. Otteessa ei mainittu mitään ja vuosimallia alle 91 jolloin nuo tulivat pakollisiksi? Eikös noissa tuontipeleissä ole sitten juuri noita poikkeuksia etteivät ole vähäpäästöisiä kuin kotimaiset kohtalotoverit?

Timo_L 08.03.2012 00:32

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jusape (Viesti 859723)
Kyllä ne pirut katin vaativat nykyään leimalla, jos sellainen on autossa alkujaan ollut.
Ei meinaa mitään, vaikka otteessa ei olisikaan merkintää "vähäpäästöinen" .
Suolistat sen katin, jotta kuoret jää, niin eivät leimalla puutu mitenkään asiaan

Jos ei siellä otteessa lue halaistua sanaa katalysaattorista eikä vähänpäästöisyydestä, niin mistä se leimamies tai -nainen voi tietää onko siinä alunperin kattia ollutkaan? Jos on maininta katalysaattorista, niin asia on eri. Paha lähteä silloin poistamaan. Silloin toki voi riittävän vanhassa sisukalut repiä mäkeen ja toivoa että täyttää päästörajat.

edit: Niin juu, kahdesta XJ:stä vuosimallia '90 olen katit ottanut mäkeen kun ei mainintaa niistä löytynyt. Eipä ollut useamman vuoden aikana leimalla mitään ongelmia kummankaan kanssa.

mechanic-71 08.03.2012 06:48

Kateista
 
Jenkki fordissa (torino) oli katit jo -74 ja suomen toyota rekisteröi -90 alkuvuonna paljon autoja ilman kattia tuli kuulemma pakolliseks kesäkuussa-90, jos auto rekiströity suomeen ennen 6-90 tai otettu käyttöön ennen 7-87 voi katin lahjottaa jollekkin joka enemmän tarvii :)

La tuskaa 08.03.2012 08:39

kyl mää ainakin kokeilen ilman kattia. Laitetaan sitten takas jos sen vaativat.
Toi katti ei maha olla ihan alkuperäinen ku ei mahu kunnolla oleen paikoillaan. Vastaa runkoon, jakolaatikkoon ja koriin :( ei kiva. Periaatteessa jo siitä voi katsuri pomppauttaa että se vastaa joka paikkaan, ainakin maininnan laittaa.

-JoNe- 08.03.2012 09:00

ite oon nyt katsastanut 2kk sisällä kaksi autoa. molemmista hakkasin katista romut sisältä pois... kummankaan päästöistä eivät sanoneet mitään. ilmanputsari ja tulpat ku on ok ni pitäis mennä läpi.


Sivu luotu: 07:31 (GMT +2).