![]() |
King cap hyytyi aamusta
Tänään sitten aamusta ehdin muutaman kilometrin ajella kun kinkku 2.5 D -94 yhtäkkiä sammuu, pienen yrittäminen jälkeen taas käyntiin ja muutaman kymmenen metrin päästä sama juttu. Eli auto kulkee nyt pienen matkan ja sen jälkeen sammuu, lähtee käyntiin kyllä pienen odottamisen jälkeen. Tyhjäkäynti ihan normaalia mutta kun painaa kaasua kunnolla sammuu myös tyhjäkäynnillä.
Mistähän vikaa pitäisi läheteä etsimään? Dieselsuodatin on vaihdettu syksyllä, ei kai se voi tukossa jo olla? Pakkasta aamulla oli -15 joten kovin arktiset ei olosuhteetkaan olleet. :confused: |
äkkiseltään kuulostaa että ois polttoaineen saannissa vika. Eikös tällänen moottori ole ihan perinteinen tiisseli eikä sähköohjattu?
|
No Vaiha se suodin silti ensiksi.
Onkos siinä käsi pumppu? |
Itellä tukkeentu jo syksyllä vaihdetut suodattimet. Tukosta oli myös tankin päässä, piti puhaltaa polttoaineputki auki.
Vika ilmeni juuri noin että auto kävi vähän aikaa ja sitten hyytyi. Käsipumpun nuppi jäi myös alipaineen vaikutuksesta pohjaan. |
Täytynee tosiaan ensin vaihtaa tuo suodatin ja katsoa sitten mitä tapahtuu, täsmälleen samanlaisethan oireet silloinkin tosiaan ilmenee. Ei taida motonetin suodattimet olla ihan priimaa. :rolleyes:
|
mulla on joskus putsari tukkeutunu aika pian vaihdonkin jälkeen...naftalaaduissakin/
tankkauspaikoissa eroja.putsaa tankki... |
Lainaus:
Jos kyseessä ei ole kovin kallis suodin niin ota samalla toinenkin varalle, ja jos uusi suodin tukkeuu "heti" niin sitten auto yöksi talliin ja aamulla pohjaropusta vedet ja sköndet pois. Ja jos haluat ehdä emppiiristä tutkimusta niin kaada sen tukkeutuneen suotimen sisältö johonkin tyhjään ja puhtaaseen astiaan niin näet hieman että mitä se syönynnää. Ja sen suotimen voi myös leikata auki jos on intoa. |
epäilen suodattimia, tankissa kans kuulemma jonku sortin sihti....
check?? http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=90351 oma topicci näille tötteröille:D |
nii, pakkoko sen tukossa on olla, jäässä ennemminkin ku yöllä kylmää on ollu, ja vähä tosiaan riippuu mistä ja kuinka sitä on tankkaillut
tb/neste tankki täyteen/vajaa ... |
Yks mikä tuli kans mieleen et koittaa ajaa tankinkorkki ravollaan, jos se tankin huohotus vaikka olis tukossa...
|
mullakin tukennu sen tankin huohotuksen joskus... se on helppo paineilmalla puhaltaa auki kyllä... se huohotinputkenpää on siinä tulipellissä... mutta tosiaan se suodatin on eka paikka mistä vikaa lähetään jäljestään...
|
liekkö vaan suodatin tukossa, halpa kokeilu. tai sitten tankattu jostain mistä ei saa kunnon talvilaatua. niinkin voi käydä, ei aina tuu niin tarkkaan katottua pakkaskestoo.
|
vaikkakin jos vaikka kesälaatua laitettu niin menee melko nopeesti puuroksi niin saattas olla ettei herää välttämättä pikku oottelun jälkeen :D
|
Suodatin vaihdettu ja auto toimii taas niin kuin pitääkin, halvalla pääsi tällä kertaa. :D
Hieman kellertävää sakkaa suodattimesta tuli kirkkaan naftan lisäksi, syksyllä kun ensimmäistä kertaa suodatinta vaihtoi sieltä tuli erinäköistä mustaa likaa ja sontaa enemmänkin. Olisiko siis kuitenkin parafiinit tukkineet vaikka aina talvilaatua tankattu ja auto yötkin tallissa missä max 10 astetta pakkasta. Kiitos kaikille neuvoista, tääältä saa aina apua nopeasti. :) |
Tuo ny saattaisi ola vaikka säiliöstä tullutta pohja lutaa jos se on täytetty hetkeä aiemmin.Tai sitten kesälaatua.
Mutta pääasia oli se että se luta oli siellä suotimessa eikä pumpussa. Jos tuo tukkeutuu heti uudestaan niin sitten tankki tyhjäksi johonkin puhtaaseen saaviin tai kannuun selkiytymään. |
Juu, pienellä tutkimisella selvisi että parafiini onkin vaaleaa tahnamaista ainetta. Tuli mieleen että tiet oli aika huonossa kunnossa ja eilen tuli rytyytettyä kiireessä autoa hieman normaalia enemmän, olisiko siinä pomppiessa tankin pohjalta lähtenyt liat liikenteeseen. No, kesällä täytyy tankki kuitenkin ottaa irti kun se vuotaa pikkaisen jostain niin samalla tulee putsattua.
|
Itelläkin suodattimissa oleva dieseli mustan sävyistä, ja pieniä hiukkasia seassa. Tankin pesu edessä kunhan pääsee sisälle läträämään. Alkashan nuo toki hienot ilmat olla jo pihallakin puuhailla. :)
|
Dieseli kun on itessään melko hyvä pesuaine niin jos sitä tankkia ei minkään muun syyn takia tarvi irroittaa niin meitsin mielestä pesut erikseen on melko turhia. Sillä selviää että laskee ne pohjasakat luokkaa kerran 5-10 vuoteen sieltä pohjaropusta pois. Ja sen kun tekee vaikka yön jäljiltä tai kunhan se auto on seisonu useita tunteja niin silloin se siellä oleva vesi ym. on kerenny rauhoittumaan sinne alimpaan kohtaan.
Ja muovitankille ei ehkä tarvi tehdä koskaan mitään????? Jos jotain vanhaa haperoa tankkia rupeaa irroittelemaan niin se saattaa ruveta suotta vuotamaan vaikka muuten menisi viela ehkä monta vuotta. Mutta jos tankki vuotaa yhtään niin näillä dieselin hinnoilla sitä vuotoa ei juurikaan kannata katella 30 egee menee vuorokauteen äkkiä ilman että sorapihalle jää kummoistakaan lätäkköä. Näin niiku miun mielestä ja näillä oon ite pärjäilly. |
Jep, 300 litraakin tekee yllättävän pienen lätäkön...
|
paskaa tankista
Lainaus:
|
Sivu luotu: 14:31 (GMT +2). |